|
||||
|
||||
Deurscharnieren zijn ruim
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een scirocco in mijn bezit:
Nu zit ik met het probleem dat de bestuurdersdeur erg slecht sluit. De deurpennen zijn vreselijk ruim. Zijn er mensen die dit al eens gehad en verholpen hebben? Het schijnt een lastig klusje te zijn om de deurpennen eruit te halen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
|
||||
|
||||
je bedoeld de scharnierpennen zeker? ik ben benieuwd. wij zijn er ooit eens aan begonnen bij een golf 2.. en we hebben het maar opgegeven, geen beweging in te krijgen slot bijstellen hielp wel iets.
|
||||
|
||||
Veel pech zeker, moet je vaak in en uitstappen, slijten de schanieren erg. Nee gekkigheid. Als het de schanieren zijn weet ik het niet maar de de slotpen kan ook te dun zijn daar kun je bijvoorbeeld krimkous om doen.
Leuke wagen verder, zelf blanke knippers maken? |
|
||||
|
||||
Het is niet de slotpen Ruben, als ik de deur open heb, zit er zo een 2cm speling op het uiteinde... bij het dichtdoen moet je de deur echt iets optillen of hard dichtgooien.
@Matheo: Ik ben niet van plan om ook maar 1 cent extra in de auto te steken . Het is toch al niet moeders mooiste. Het is gewoon mijn dagelijkse hok en hij moet me gewoon van A -> B brengen
|
||||
|
||||
als je er 0 euro aan wil uitgeven: Deur open doen, krik onder de deur zetten
en de deur beetje omhoog "buigen". |
|
||||
|
||||
Helaas, dit heb ik al voorzichtig geprobeerd... geen effect.
Ik wil dus de scharnieren vervangen zodat ik in 1x van het gedonder af ben.
|
||||
|
||||
bij een golf 2 bestaat het scharnier eigenlijk uit 3 delen, waarbij je de "slijtage delen" kunt vervangen. 1 deel van scharnier zit op de deur en 1 deel op de auto. De koppeling daartussen moet je vervangen, dat is het derde deel.
|
||||
|
||||
En hoe kan ik dit het beste aanpakken? Die pen zit er echt muurvast in, moet je deze los kunnen tikken?
|
||||
|
||||
Wat een rotklusje was dat zeg. Het is practisch onmogelijk om de pen er in zijn geheel uit te halen.
We hebben eerst het losse scharnierstuk weggeflext, daarna het gedeelte wat achterbleef en het middelste van de pen. En als laatste de 2 achtergebleven stukken van de pen uit het scharnierstuk van de deur geknepen met een dikke tang. Morgen 't spultje maar weer in elkaar zetten en genieten van een deur die wél goed dichtkan!