#1
|
|||
|
|||
te hoge co uitstoot voor apk
Mijn golf uit 1994 heeft een te hoge co uitstoot (volgens de garage vééls te hoog) om door de keuring te komen. Nu heb ik al wat verwante onderwerpen op dit forum gelezen, maar hoop toch van iemand wat ideeen te horen waar het aan zou kunnen liggen.
Ik ben dus een (wat auto's betreft) een a-technisch vrouwmens eh!!! Mijn garage heeft echt al van alles geprobeerd o.a. het plaatsen van een andere computer, het inspuitsysteem is vervangen geweest, om het probleem te vinden. Ze zijn ermee naar de volkswagen garage geweest, en ook daar kwamen ze er niet uit De auto rijdt en start verder goed, enkel als je het gas loslaat of de motor draait stationair, dan schokt ie héél iets, bijna niet waarneembaar eigenlijk. Aan de toerenteller zie je eigenlijk niets. Dat is dus het probleem. Eerder dit jaar is de koppeling vervangen en ook één of ander electrisch onderdeel (was een dure reparatie, kan de rekening niet meer vinden, weet de naam niet ). Voordat dat electrisch onderdeel was vervangen toen reed de auto dus heel erg schokkend en viel bijna stil af en toe. Na het vervangen van dat electrisch onderdeel reed ie dus weer goed, afgezien van het licht schokken zoals boven beschreven. HELP! Last edited by Diets : 29-08-2006 at 10:27. |
#2
|
||||
|
||||
Lambda sonde niet in orde misschien? Die zit in je uitlaat geschroefd na het spruitstuk en meet je uitlaatgassen en stuurt wat info terug naar de computer...
|
#3
|
||||
|
||||
Luchtmassameter kan het eventueel ook nog zijn. Deze kan een verkeerde waarde doorgeven.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
Maargoed je bent dus niet door de APk gekomen hierdoor?
Zit er een CO-stelschroef op dit blok, weet iemand dat. Dan kunnen ze die iig terug draaien. Hebben ze voor mij ook gedaan. Kwam ik er ook door. |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor de moeite en jullie antwoorden... Op het moment dat ik mijn eerdere bericht typte stond de auto alweer 2 dagen in de garage en ik werd al helemaal depri dat ze weer niets zouden vinden...
Maar vanmiddag kreeg ik eindelijk goed bericht van de garage. Eerder dit jaar is de stroomverdeler vervangen, door één van precies hetzelfde type. Bij toeval kwamen ze er vandaag dus achter dat ze een verkeerd type stroomverdeler hadden geplaatst en dat die vorige stroomverdeler dus ook een verkeerd type was. Hij loopt weer perfect Nou, weer wat geleerd en ben wel blij dat het opgelost is |
#6
|
||||
|
||||
Gelukkig maar dat het is gevonden, alleen jammer van de kosten die je waarschijnlijk onnodig heb moeten maken
__________________
Your Signature |
#7
|
|||
|
|||
Ja, ik vraag me nu natuurlijk ook af hoe ik dan 2,5 jaar zonder enkel probleem met die vorige stroomverdeler heb kunnen rijden. Deze was nl. volgens mijn garage ook van het verkeerde type. Naaien ze me dan toch een oor aan
|
#8
|
||||
|
||||
Misschien tijd voor een andere garage?!
|