#1
|
||||
|
||||
KILLER BEE-tle, subby blok in kevertje
Het slachtoffer is een Kevertje uit 1971, deels gerestaureerd maar met toch nog wel een beetje werk eraan.
Mijn doel is sowieso om 07-07-07 klaar te zijn, jullie raden het al:het wordt mijn trouwauto. Ik wil de auto van buiten er een beetje ouderwets uit laten zien (ok... wel met verbreden stalen wielen, versmalde en verlaagde vooras etc.) maar van binnen volledig modern.... Modern???? Ja, modern oftewel allemaal hi!!!tech metertjes, TFT schermpje erin, DVD spelertje erin, navigatie, airco en noem het allemaal maar op. Komt u maar met commentaar :roll: :roll: Ff een paar foto's: Zoals jullie kunnen zien is de body al redelijk strak. De motorkap en de deuren zijn al helemaal strak en helemaal spuitklaar. Valt dus nog maar weinig eer aan te behalen. Het is alleen jammer van het achterpaneel... De uitlaathoekjes zijn dichtgelast (is wel stoer vind ik), maar helaas dat paneel moet er weer uit, want ik moet een demontabel achterpaneel maken om ruimte te scheppen voor dit torretje: Tis een EJ16MUG (oftwel een Subaru waterkoker) uit 1997 met een krappe 70.000 km op de teller. Deze komt uit een schadebak en ik wil deze promoveren tot Kevertorretje. Het enige waar ik tegen op zie is deze rommel: Dat wordt dus lekker pielen en meten.... (mocht iemand een bedradingsschema over hebben.... ) Mocht ik het spul draaiende krijgen, dan volgt er waarschijnlijk nog een project... Ik heb namelijk nog een Kevertje en die wil op zich best vooruit maar ik denk dat hij met een EJ20T (Subaru 2.0 gtturbo) nog iets rapper vooruit wilt... Vandaag nog maar een Subaru blok aangeschaft: Een EJ18 zonder al die injectie meuk, gewoon lekker oldschool met dubbele Webers! Deze wordt voor mijn daily, ik zal eerst deze ff snel gaan transplanteren. Die EJ16 injectie wordt gewoon voor mijn resto, maar goed, we blijven bezig!!! Blokje is goed voor zo'n 110 PK (zonder cat.) en zo'n 150 Nm koppel... Is denk ik wel genoeg voor in een Kevertje... Dit is trouwens mijn daily: Ff een radiator gemonteerd, eentje van een VW Golf I. Deze past hartstikke mooi in de bandenbak en de kofferklep kan ook nog gewoon dicht!!! De toe en aanvoer naar de radiator heb ik gemaakt met behulp van flexibele radiateur slangen welke ik door de originele gaten in de bandenbak gelegd heb. Ik ga zsm weer verder! |
#2
|
||||
|
||||
Sorry ,maar die kabelboom daar droomt iedere ombouwer van denk ik!!!
Hoe makkelijk wil je het hebben??? Hoe denk jij hierover dan [IMG]http://render2.snapfish.com/render2/is=Yup6aQQ%7C%3Dup6%3DzqH%3AxxqUD7qRUrKxzX7BHpUUKx gXPPG%3F87KR6xqpxQQPPxGPPxPPexv8uOc5xQQQoePa0GonJJ qpfVtB%3F*KUp7BHSHqqy7XH6gXPPG%7CRup6lQQ%7C/of=50,590,442[/IMG] Last edited by M.I.V.W : 13-11-2006 at 21:27. |
#3
|
||||
|
||||
Ja idd, zo heel veel stelt die kabelboom niet voor zo op het eerste gezicht Wel tof project trouwens
Jammer van die vleugel op je daily, maar ieder z'n smaak. Succes
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
je gaat zowel aan de voor als achterkant toch nog wel gaten in je banden bak maken? de lucht die je via de voorkant door je radiateur laat stromen wil er nl. aan de achterkant weer heeeel graag uit.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Waarschijnlijk wel, maar aangezien je haast niet aan een schema kan komen van de kabelboom, is het toch wel lastig om het spul werkende te krijgen... Tis trouwens niet de complete kabelboom, enkel het gedeelte van de motor naar de ECU. Het overige (verlichting, dashboard, contact etc.) is er al tussenuit. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Uiteraard!!! |
#7
|
||||
|
||||
Vandaag weer ff een beetje bezig geweest, namelijk het achterpaneel en de onderkant van de bandenbak verwijdert. Dit alles natuurlijk voor het andere torretje!!! Verder ben ik ook bezig geweest om koelleidingen van voor naar achter te leggen. Deze leidingen heb ik gemaakt van aluminium en met spijkerband onder op de bodem vastgeschroefd.
Eerst maar es een paar plaatjes van mijn verwijderde achterpaneel: Het achterpaneel was toch niet zo mooi meer dus heb ik ervoor gekozen om er rigoreus de recipro erin te zetten.... Toen ik toch lekker bezig was met zagen ook maar ff de bandenbak iets aangepast, zodat er geen rare vreemde bochten/knieken in de slangen voor mijn radiator ontstaan: Ff een paar pijpes voor de toe en afvoer voor het koelsysteem gemonteerd: Ik heb bewust aluminium gekozen omdat het niet zo vreselijk duur is in tegenstelling tot RVS,koper etc., licht van gewicht is en ook nog redelijk buigzaam is (32 mm dan he!). Verder roest het spul niet, het oxideert wel maar das niet erg. Ik heb de buizen met spijkerband tegen de bodem vastgeschroefd met RVS parkers dus rotten doet het niet. Verder heb ik ook op de contactplekken stukjes rubber tussen de bodem en de buizen gedaan zodat je niet helemaal gek wordt van het tikken tijdens het rijden. Zoals jullie kunnen zien is er nog genoeg bodemvrijheid, de buizen zijn ietsje (zo'n 1 cm) lager dan het laagste punt van de bodem! Wat natuurlijk ook niet mag ontbreken bij een waterkoker project is een koelwatertemperatuurmeter. Deze heb ik ook nog even ingebouwd en is te vinden tussen de sigaretenaansteker en het schakelaartje op het middenconsole. Morgen ga ik weer lekker in de garage knutselen, ik ga dan het motorblok zelf ff goed aanpakken, want die kan best een opknapbeurt gebruiken!!! |