#1
|
||||
|
||||
Lagerschalen/oliedruk 1800 16V kr
Ik heb hier en daar gelezen op dit forum over lagerschalen mbt wegvallende oliedruk. Nu zit ik , je raadt het al, met ook zo'n probleem. Bij een constante toertal van plus minus 2000 tot 3000 rpm knippert "soms" mijn oliedruklampje ook bij stat. toerental. geef ik gas is het weg = logisch. Nu ga ik mijn drijfstanglagerschalen vervangen door nieuwe. (misschien ook krukaslagerschalen) Maarre hoe zit dat nu precies met onvermaat schalen? Hoe kom ik erachter welke maat ik moet hebben of zijn nieuwe "standaard" schalen voldoende? Mijn motor bonkt / schokt / rateldt bij stat toeren tal.
km stand 180000 org duitser mk2
__________________
GTI NOOB |
#2
|
|||
|
|||
Is de oliepomp niet aan het overlijden?
Bij te wijnig oliedruk werken je hydraulische klepstoters ook niet echt meer. |
#3
|
||||
|
||||
Wat ik je wel kan vertellen is dat je krukaslagerschalen lastig wordt, want als je ze beide wilt doen (boven en onder) zal je krukas eruit moeten....
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb idd ook het idee dat mijn klepstoters niet naar behoeven functioneren, maar dacht dat dat zou kunnen komen omdat ze versleten zijn. Heb ze wel gedem. en uit elkaar gehaald maar zag geen slijtage sporen ed. Rond de hoeveel km ongeveer moeten de krukaslagers vervangen worden? denk dat de drijfstanglagers meer urgentie hebben.
__________________
GTI NOOB |
#5
|
||||
|
||||
wat is een normale oliedruk bij bedrijfstemp.?
__________________
GTI NOOB |
#6
|
|||
|
|||
bij 2000rpm moet het minimaal 2bar zijn
als het minder is gaat er een zoemmer |
#7
|
||||
|
||||
misschien is het verhaal over overmaat lagerschalen een broodje aap verhaal. Ik vervang ze door gewoon standaard en dan zien we wel
__________________
GTI NOOB |