![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() he mensjes,
ik heb nu al een tijdje een golf gtd, nou heb ik welles gelezen dat je de turbo druk op kunt voeren, door de wastegate eruit te halen?! maar dan loopt de druk veel te ver op en dat is nou net niet wat ik wil. het moet natuurlijk wel een beetje betrouwbaar blijven. nu is mijn vraag(en): wat moet er allemaal af? Wat moet er allemaal op? waar is het te krijgen? en zijn er evt foto´s van om even te kijken hoe het moet ![]() gr ids. |
#2
|
|||
|
|||
![]() is de originele waste gate niet te vervangen door eentje die pas gaat wasten bij een hogere druk?
db |
#3
|
||||
|
||||
![]() ligt er aan welke turbo je hebt, maar meestal is het een Garrett T3 variant en die hebben allemaal een niet verstelbare interne wastegate. Je kunt hem totaal deactiveren door de drukleiding los te koppelen, maar dan ga je meteen naar 1,2+ bar en daar heb je laaaang niet genoeg brandstof voor in standaard trim.
Wat de beste oplossing is voor jou is een variabel boostsetje monteren, verkrijgbaar op ebay.de. Dit monteer je in de drukleiding tussen de turbo en de wastegate in, met een knop (eigenlijk kraantje) regel de druk af die de wastegate daadwerklijk bereikt. Eigenlijk houd je'm voor de gek dus.
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Zoeken op Dampfrad op ebay.de
![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() kijk eens!!
bedankt was wel dat er zo´n regelbaar dinkie op moest ja maar niet echt precies hoe en wat. hoe ziet die druk leiding eruit? heb nog niet onder kap gekeken (shame) en dat ebay nooit gedaan, kan dat niet anders ergens weg komen? ![]() |