![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik heb vandaag alle vacuum slangetjes vervangen (de zwarte rubberen hoesjes) die aan de witte slangen zitten
en toen starte ik de auto en liep hij ongeveer 650 toeren stationair dit is toch een goed teken of heb ik dat mis ik ga er van uit dat een van de zwarte hoesjes lek was en valse lucht zoog het probleem is dat de auto soms 2000 toeren stationair loopt trek ik dan de stekker van de stk af dan loopt hij weer mooi stationair hoe moet je een 1800 16v kr stationair afstellen eerst auto starten dan stekker van de stk eraf en de blauwe stekker (de stekker op de zijkant dan het blok ik neem aan dat julie weten welke ik bedoel) eraf of eerst de stekker van de stk en de blauwestekker eraf en dan de auto starten of zit ik er nu helemaal naast Last edited by 1800 16v kr : 05-08-2006 at 18:40. |
#2
|
||||
|
||||
![]() dit is wat er al vervangen is en aan veranderd
temperatuur tijdsensor verdelerkap en rotor boegies alles zwart rubberen stukjes slang om de witte slangen heen van bijv de toerental en de lucht massa meter enzo nieuwe gaskabel co is afgesteld ontsteking is afgesteld ongeveer 4 mm vroeger alle massa punten schoon gemaakt met schuurpapier en in gespoten met contact spray olie +olie filter vervangen ik ben er nu achter gekomen dat het probleem zit in het systeem wat de stk aan stuurt want als die 2000 toeren stationair loopt ik de steker van de stk of de stekker aan de zijkant van de kop met de rood groene draad eraan dan zakt hij weer in toeren ik heb de sensor van de rood groene draad al vervangen met die van de wit blauwe gewoon de draadjes omgewisseld geen verschil ik ben er bijna het probleem is bijna op gelost 6 van de 10 keer loopt hij nu geoon 950 a1000 toeren stationair wie kan mij nog een stapje verder helpen de goeie richting op bijv welke sensoren zijn allemaal van de aan sturing van de stk Last edited by 1800 16v kr : 05-08-2006 at 22:24. |
#3
|
||||
|
||||
![]() na hier een beetje rond gezocht te hebben
ben ik er achter gekomen dat de co ongeveer op 2% moet staan klopt dit of zitten hier nog eisen aan wat er wel of niet op zit bijv snelle nokkenas ofzo |
#4
|
|||
|
|||
![]() COpercentage zonder kat. 1.0-1.5
COpercentage met kat. 0.3-1.2 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thanxs maar ik las hier op hhier dat 1,5 co fabrieksgegevens zijn maar dat als je hem op 3.0 zet dat dat het meeste vermogen geeft daarom zat ik te denken aan 2.0 om er een beetje tussen in te gaan zitten af wachtend van hoe hij het beste loopt hij loopt nu vooral slechts als ik hem smorgens start en weg rij en links om is toch armer en rechts om rijker met imbus 3 op de spinnekop Last edited by 1800 16v kr : 06-08-2006 at 17:26. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
klopt maar bij de APK draaien ze het weer terug anders apk afkeur op te hoog CO |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt daar had ik al over nagedacht ik laat hem daarom ook co afstellen waar ik hem laat keuren dan draaien ze hem met de apk naar beneden tenminste als er een keur meester komt van rdw |
#8
|
||||
|
||||
![]() valt me op dat je veel problemen met je golfje hebt. Om de 2 dagen staat er wel een topic van jou. Is op zich niet erg, maar soms lijkt het wel of je maar wat doet. Achter elk probleem zit een logische oplossing. Soms zie ik jou dingen schrijven en dan denk ik van mmmmh.
Kijk eens op je gasklep. Daar zit zo'n koperkleurig palletje. Deze is voor het stationair draaien. Heb je hem helemaal ingedraaid en hij draait nog te snel dan pak je sleutel 8 en dan draai je het inbusje bovenop je gasklep iets terug. (sleutel 8 is een borgmoetje, je versteld hem met de inbus). probeer dat eerst maar eens. gr |
#9
|
||||
|
||||
![]() kijk dat is het hem juist ik heb niet veel problemen met mijn auto
ik vervang gewoon van alles wat toch eigenlijk niks kost de meeste problemen zijn al opgelost maar ik wil gewoon dat de auto goed loopt en hij loopt soms 2000 toeren stationair en dat hoort gewoon niet dus dat wil ik gewoon weer klaar hebben en ik ben nu al zo ver dat ik hem gewoon met de stationair schroef op de gasklep kan bij stellen hoger en lager stationair eerst reagerde hij nergens op nu dus wel net zo als de stk die reageert nu ook al (loopt hij 2000 toeren stationair trek ik de stekker er af loopt hij weer 950 toeren) deed hij eerst ook niks op en ik hoop dat julie me verder kunnen helpen en plus ik stel nu liever eerst een vraag inplaats van alles maar klakeloos te vervangen bij de goedkope dingen maakt het me niet uit maar bij een nullast schakelaar (67 euro) wordt het natuurlijk iets anders Last edited by 1800 16v kr : 07-08-2006 at 11:57. |
#10
|
||||
|
||||
![]() we hebben de waarschijnlijke oorzaak van al mijn problemen met stationair toerental e olie temperatuur gevonden
het lucht filter element van k&n pate niet goed of was te klein of de filter was gewoon zijn sterkte kwijt in ieder geval hij kwam tegen het meganisme binnen in de spinnekop aan nu licht het orginele filter er weer in de auto rijd nu veel fijner is sneller op het gas daarna is de auto nog afgesteld door de monteur op het gehoor en hij loopt nu als een zonnetje |