#1
|
||||
|
||||
Meer geluid/power? uitlaat? 1600 53 KW
Mensen,
Ik ben de draad wat kwijt t.a.v. mijn uitlaat. Daar mag wel iets meer een brom uitkomen. De kat is leeg, heb een middendempervervanger geplaatst en zelfs nu gebeurt er erg weinig. Er komt nog wel 1 rechte buis i.p.v. de kat, maar daar verwacht ik ook niet veel van. Het laatste dat ik wil is vermogenverlies, een 1600 heeft al niet zoveel pk's. Dus zou zonde zijn als dat minder word. Zou het wat zijn als ik vanaf onder de auto, zegmaar de flens waar de kat aankomt verder ga met een andere diameter? Bijvoorbeeld een 16v diameter? Dan een rechte buis (54mm ipv 44mm), dan middendemper vervanger en daaraan een 16v einddemper? Ik hoor het graag even, want heb ook horen zeggen dat mijn blok tegendruk nodig is om zijn pk's te behouden. Wie o wie!? M.vr.gr. Johan. |
#2
|
||||
|
||||
Niemand?
|
#3
|
||||
|
||||
Ik zou denken dat je na het verwijderen van de middendemper en leeghalen van de kat wel wat meer geluid zou krijgen. En idd, het kan heel goed zijn dat als je naar bv 60mm pijp gaat, dat je tegendruk verliest waardoor je motor minder vermogen levert. En dat wil je ook niet
Het is een kwestie van uitproberen denk ik. Je kunt je achterpot ook vervangen voor een sportdemper, zal ook wat geluid opleveren. |
#4
|
||||
|
||||
Meer mensen die er een theorie over hebben?
|
#5
|
|||
|
|||
wat ik nu heb en bij m'n mk1 ook had is alleen een leege einddemper
en dat is leuk en niet overdreven |
#6
|
||||
|
||||
Het gaat mij erom welke setup pk verlies geeft. Anders reed de halve wereld wel met 1 rechte buis naar achteren niet?
|
#7
|
|||
|
|||
Nee, want dan trillen overal de ramen eruit !
Hoe is je nokstok? Origineel? Dan hoef je je geen zorgen te maken over vermogensverlies, met een open pijp recht naar achteren heb je het meeste vermogen. Je uitlaatgassen moeten zo snel mogelijk weg en tegendruk is hier niet van belang. Is je nokstok niet origineel, kijk dan of de inlaat en de uitlaat mekaar overlappen. Zo ja, dan heb je tegendruk nodig. Je wil namelijk niet dat mengsel van de inlaat direct de uitlaat in stroomt, dat is verlies. Hierbij moet dus de goede tegendruk berekent worden. Al met al neem ik aan dat je een originele nokstok hebt, dus ik zou zeggen: maak je zorgen om het geluid ! Ik had geen einddemper en een tussendemper, was leuk geluidje! Maar als je dan aangehouden word, zien ze meteen wat. Een open uitlaat naar achter met alleen een goedgekeurde einddemper geeft je net wat meer kans bij oom agent. Al zou het nog niet goed zijn... |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
tegendruk is wel degelijk van belang! je koppel zal inzakken als je tegendruk lager is, dus de auto zal minder snel optrekken. de top zal miss wel iets hoger zijn is toch ook logisch!? je koppel heeft een evenredige tegenwerkende kracht nodig, die wordt gevormd door rolweerstand, luchtweerstand, evt hellingweerstand, etc etc hierbij komt dus ook de weerstand die de uitlaatgassen ondervinden om weg te komen zet je dr een klein pielig uitlaatje onder, zul je merken dat je voiture wat sneller optrekt, zet je dr een dikke brulpijp onder heb je een hogere top omdat er minder tgenwerkende krachten zijn, maar t duurt wel tot oktober volgend jaar voor je je top bereikt hebt k zou zeggen zet dr n leuke sporteinddemper onder, dat wil meestal wel t meeste helpen
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
Ja, wie mengt zich in de discusse? Heb nu 1 voor en 1 tegen!
Wie weet hoe het zit! |
#10
|
||||
|
||||
open luchtfilter plaatsen, geeft normaal ook wat extra geluid.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#11
|
||||
|
||||
Ik had m'n zegje al gedaan........
Maar nogmaals ,zoals TD15 al zei ,als je nokkenas origineel is zal tegendruk niks uitmaken voor je vermogen ! Waarom denk je anders dat (bijna) alle sportdempers resonantiedempers zijn en geen schottendempers? Omdat die tegendruk leveren ! Er zijn wel sommige bmw modellen die wel tegendruk nodig hebben ,maar dat is ook omdat de in en uitlaat elkaar dus overlappen ,zoals TD15 zei ,dan pas heb je tegendruk nodig. Maar bij zo'n 1600 tje kun je beter maar zo weinig mogelijk tegendruk hebben. Waarom denk je anders dat de diameters van sportuitlaten groter zijn ,niet voor tegen druk. Maar een dikkere buis (54 mm ) vanaf de kat en dan een 16v eindemper of sportdemper zal wel een goede keus zijn. Wat ook kan is een sporttussendemper ,en geen einddemper . Maar dat is jou keuze!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
nouja, als tegendruk niet uitmaakt...mijn uitlaat was zo lek als n zeef, en dat maakte genoeg herrie
maarja, andere einddemper zal t meeste uitmaken voor t geluit, ander spruitstuk zal t meeste invloed hebben op vermogen andere luchtfilter maak idd ook veel uit voor je geluid, maar kan ook vermogen leveren of kosten in PK's scheelt t ook allemaal niet zo veel bij n 1.6-je, maar je hebt ook maar weinig als uitgangspunt, en als je daar dan nog eens een paar van verliest hou je al helemaal nix meer over...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Geeft een mooi geluid en ook alleen bij stevig gasgeven. Zodat je ook niet horendol wordt onderweg
__________________
WWW.MIVW.NL |
#14
|
||||
|
||||
werkt alleen jammer genoeg niet goed bij zo'n 1600 carbu motortje ,dat hebben we al geprobeert.....
Zal dus wel een andere uitlaat worden ,of een andere motort..........
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ja, ik had hem ook op mijn 1600 carb. Kreeg een racey sissend geluid met optrekken. Heb hem wel lekker laten zitten toendertijd. Open carterventilatie beviel me beter dan iedere keer zo'n zwart luchtfilter van de olie
__________________
WWW.MIVW.NL |
#16
|
||||
|
||||
Zal er nog eens over nadenken. Eerst maar eens een buis door de kat. Eventueel einddemper openflexen en wat leegplukken. Dan zien we wel verder.
|