Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-07-2006, 08:50
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default vento td drinkt teveel +bandenspanning

1) Ik heb een andere auto; een vento mk3 uit '93 met een 1.9 TD motor.

Ik heb nu 600 km gereden op een volle tank en hij is 3/4 leeg. Dat houdt dus in dat die 15 km op 1 liter doet. Dat vindt ik vrij veel, kan ik dit terugbrengen naar zeg 20 op 1?

2)
De bandenspanning voor de standaardbanden is 2.2 voor en 2.0 achter, echter als ik nu afwijkende banden heb zoals 195x55xr15 moet ik dan 2.4 voor en 2.2 achter doen zoals bij andere auto's die wel deze bandenmaat hebben gebruiken? Dus bandenspanning voor band gebruiken of bandenspanning voor auto gebruiken?

Thnx, ik zet deze maar in mk2 omdat er bijna niemand in mk3 komt en de auto weinig verschil heeft.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-07-2006, 09:17
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Die tankmeter zegt niets. Eerst tank leegrijden en dan zien wat erin gaat.
Ik doe 200 op de 1e kwart tank. En vervolgens 200 km over een halve tank, en dan 150 op het laatste kwart.

Niet vergeten dat een vento een vrij zware auto is. Allemaal negatief voor je verbruik.
Ik denk dat 1 op 17 vrij normaal is voor zo'n wagen.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-07-2006, 09:25
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by tnk2k
1) Ik heb een andere auto; een vento mk3 uit '93 met een 1.9 TD motor..



Das knap: van de vento is er toch maar 1 'make' geweest?


Maar goed:

Bandenspanning: dat wat voor de banden staat voorgeschreven is waarschijnlijk het beste. Te meer omdat deze spanning wat 'hoger' is: beter voor je verbruik.

De brede banden zorgen overigens wel voor een hoger verbruik, en andere accesoires zoals spatlappen, windkapjes, swampcoolers en spoilers.

Trouwens: Eerst tanken, dan berekenen! zoals al aangegeven: metertje zegt niet veel: De eerste 100 kilometer rij ik altijd 1 op een miljoen. Daarna begint de wijzer pas te zakken..

Kijk eens op www.spritmonitor.de -> kan je praktijkgegevens vergelijken, en/of je eigen verbruik ingeven/bijhouden.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 24-07-2006, 09:41
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Okee bedankt. Ik tank dan wel een jerrytank mocht ik stil komen te staan.

Link is intressant, ze hebben bijna allemaal 1 op 17
Reply With Quote
  #5  
Old 24-07-2006, 09:46
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik heb van mijn werk een vento td rijd ik veel snelweg km"s mee en kom ook uit op 1:15 in het zuinigste geval, het zijn echt dieselslurpers als je zuiniger wilt moet je een tdi nemen de mijne haalde zonder chip op de snelweg wel 1:19.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-07-2006, 09:55
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Vento TDI?
Reply With Quote
  #7  
Old 24-07-2006, 20:45
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Kan dat makkelijk, TDI blok in een Vento TD?
Reply With Quote
  #8  
Old 24-07-2006, 21:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by tnk2k
Kan dat makkelijk, TDI blok in een Vento TD?


dat moet zonder al teveel problemen mogelijk zijn, beide hebben ze hetzelfde basisblok, dus plug and play!

Maareh, staat deze topic niet in de verkeerde afdeling? "Golf and Jetta MkII"
Reply With Quote
  #9  
Old 25-07-2006, 07:47
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Bedankt. Ik ga eens kijken. Zou ik de versnellingsbak ook overmoeten zetten? En de uitlaat ook hetzelfde?

Inderdaad in de verkeerde afdeling, maar in MK3 kijjken niet zoveel vw'ers en de techniek is toch hetzelfde.
Reply With Quote
  #10  
Old 25-07-2006, 07:59
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by tnk2k
Okee bedankt. Ik tank dan wel een jerrytank mocht ik stil komen te staan.

Link is intressant, ze hebben bijna allemaal 1 op 17



Je hoeft echt niet leeg te rijden om het verbruik uit te rekenen! Gewoon vol gooien, en kijken hoever je bent gekomen met de hoeveelheid die je d'r weer in dondert.

Leegrijden met een diesel is geen goed plan: komt er lucht in het systeem, en al zijn de meeste bosch pompen zelfontluchtend,.. 't is geen aanrader!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 25-07-2006, 17:33
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Spruitstuk vervangen/schoonmaken kan dat nog wat opleveren?
Reply With Quote
  #12  
Old 25-07-2006, 17:39
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by tnk2k
Bedankt. Ik ga eens kijken. Zou ik de versnellingsbak ook overmoeten zetten?


zou kunnen dat een TDI, vanwege het hoge koppel dat deze motoren hebben, een verstevigde versnellingsbak hebben, met misschien ook andere overbrengingen.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-07-2006, 21:21
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Intercooler is dat nog een optie? Het is een AAZ maar volgens mij is die nooit met intercooler geleverd. Zou ik er een 1.6 intercooler in kunnen zetten zonder al teveel moeite?
Reply With Quote
  #14  
Old 01-08-2006, 21:29
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Talking ff mierenneuken!

[QUOTE=sjampoo]Das knap: van de vento is er toch maar 1 'make' geweest?[QUOTE]


Mk staat voor het Engelse 'Mark' en dus niet voor 'make', zoals jij zegt...
'Mark' vertaal je vrij als 'type'. Dus bijv.: Golf Mk III = Golf type drie...

De Vento is o.a. in de USA een Jetta Mk III; vandaar de verkeerde benaming Vento Mk III
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #15  
Old 02-08-2006, 07:58
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Ja ja, het is een Vento en geen MK3. Iemand die er nog inhoudelijk op kan reageren?
Reply With Quote
  #16  
Old 04-08-2006, 15:03
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

wat ik wel weet dat een 1z en ahu dezelfde bak dan een vr6 hebben en die van een td is veel korter deze lopen op top maar 180 en een 1z 200. en een intercooler alleen is niet genoeg je software moet ook aangepast worden. er moet nl. ook meer brandstof in kunnen
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo

Last edited by indewarre : 04-08-2006 at 15:06.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-08-2006, 17:02
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Software? Er zit geen chip in? Kan er dan niet gewoon een GTD Intercooler in?
Reply With Quote
  #18  
Old 04-08-2006, 17:40
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

dacht ik wel !!
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum