Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-05-2006, 08:32
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default Cabby 1.6TD

Zoals ik in mijn caddy topic al had gepost heb ik deze auto van ebay.de gekocht:





Cabriolet '85

Toen ik daar kwam vielen een paar dingen erg tegen: oa dak 2x gerepareerd + nog een klein scheurtje) de auto was niet bruin zoals het leek op de foto maar antraciet. Maar sommige dingen vielen ook weer erg mee: 1.6TD JR motor ipv 1.6D en het interieur zag er best ok uit, het H&R fahrwerk zag er nog bijna nieuw uit (complete poten+veren) en zat er al en 22mm hoofdremcyl + grote bekrachtiger op. Ik heb er ivm het dak nog €150,- af kunnen praten dus dan kwam het op €605,-








De motor heeft een lekkende koppakking dus die ga ik eerst vervangen zodat de auto met de motor waarmee ie op duitskenteken staat door de keuring kan. Verder sproeien de ruiten- en koplampsproeiers niet en heb ik geen claxon.

Als de auto NL kenteken heeft gaan veel onderdelen over van de caddy:




oa
256mm remmen voor + schijven achter + audi A3/Mk4 klauwen
1.9TD AAZ + Renault master IC + KKK K24


De caddy gaat straks op weg gaat naar zijn laatste rust/roestplaats. (carosserie was te slecht voor de komende APK en evt opnieuw spuiten zat er ook niet in ivm de soms wel 1cm dikke laat plamuur die de vorige eigenaar erop heeft gesmeerd).
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #2  
Old 06-05-2006, 08:39
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Wat voor interieur zit er in de cabrio? Is geen clasisc line interieur (s lichter volgens mij) , of is het ontzettend smerig
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #3  
Old 06-05-2006, 08:55
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

lijkt een skai interieurtje... met nette achterbank (ander model als die ik tot nu toe gezien heb)
Reply With Quote
  #4  
Old 06-05-2006, 09:03
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Het is inderdaad geen echt leer... het lijkt wel origineel (ben verder niet bekend welke stoffen allemaal geleverd zijn op de cabriolet) of het is erg, erg netjes opnieuw bekleed.

Net even onder de auto gekeken, nergens roest en een 4T versnellingsbak
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Morninglight : 06-05-2006 at 09:08.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2006, 15:03
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Een paar dagen geen volksforum gehad dus flink wat tijd over:





De motorruimte uitgeruimd en ontdaan van een paar onnodige onderdelen

Uitlaat (word 60mm), schakelmechanisme (word kabelschakeling) en onderste verstevigingsbalken (ff stralen/spuiten) gaan er ook nog uit.

Nieuwe cylinderkop voor de 1.9TD is besteld (dikke rib uit mijn lijf ) want gebruikt was er niet aan te komen...
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2006, 15:19
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Staat-ie al op kenteken dan? Omdat je hem meende ik met 1,6 td ging keuren?
En was jou 1,9 niet net helemaal gereviseerd dan of was er aan de kop nog niks gedaan?

Maar schiet al weer best op dus!! Meteen maar weer goed beginnen!
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2006, 15:25
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Nog steeds duits kenteken, eerst even netjes maken en dan laten schouwen en keuren, ik heb al bij de RDW geinformeerd of cyl inhoud tov duitse papieren wat uitmaakte. Zoals ik had verwacht niet ivm ik ook niet al te veel PKs omhoog ga, 75 tov 70 (als ik de schroef niet te ver open draai )

De originele kop had scheurtjes richting de wervelkamers dus daar heb ik een andere kop voor gezocht. De kop van de sloop was achter de kleppen gescheurd en op andere slopen was er niet veel meer bijzonders te krijgen dus dan maar helemaal goed, = €500,- ex voor complete kop
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2006, 17:48
Caddy_Sander's Avatar
Caddy_Sander Caddy_Sander is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 211
Default

Sodeju, hoop centen jah. Maar je kunt er iig weer een tijd mee vooruit

Net motortje had je al, en nu dus ook een nette body
Reply With Quote
  #9  
Old 29-05-2006, 19:42
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Complete kop?? Met kleppen en nokkenas en de hele ratteplan?? Dan vind ik t wel mee vallen, niks van te zeggen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #10  
Old 29-05-2006, 21:07
Caddy_Sander's Avatar
Caddy_Sander Caddy_Sander is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 211
Default

Maar als je je dan bedenkt dat je met iets meer bijleggen een vrij recente TDI hebt
Reply With Quote
  #11  
Old 29-05-2006, 22:37
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Quote:
Originally Posted by Caddy_Sander
Maar als je je dan bedenkt dat je met iets meer bijleggen een vrij recente TDI hebt


Tja... als ik dat een jaartje of wat geleden wist dat ik geen goede kop zou vinden na de onderblok revisie Onderblok aan de kant zetten is ook zonde

Ach ja, ik rook al die TDI rijders er straks uit met mijn blokkie...
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #12  
Old 30-05-2006, 18:09
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Vandaag de nieuwe kop binnen gekregen voor mijn AAZ/ABL blok:






2e hands niet aan te komen, of in embarmelijke staat (scheuren tussen de klepzittingen/voorkamers) of al helemal gescheurd zoals de vorige die ik van de sloop had.

Zo stond het erbij voordat het de caddy in ging:






Vw week ff kopje erop leggen en dan verder met de cabby kaal maken
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #13  
Old 28-08-2006, 21:26
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Van Caddy naar Cabby scheeld niet veel Vorderd het geheel een beetje?

Ben zelf nu ook aan het uitzoeken om de Jetta GLD om te bouwen naar 1.9TD AAZ met eventueel een IC.
Heb jij de originele aandrijfassen van een 1600 diesel gewoon erop zitten? En wat voor remmen komen erop? Van een G2 GTI (rondom schijven?)
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #14  
Old 28-08-2006, 22:03
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

De cabby TD staat nog steeds kaal voor de deur, dat word het winterprojectje denk ik

Ik heb nu meer bezig met de '79er

Als je niet te gek gaat doen zijn de 90mm assen genoeg maar boven de 95PK/160Nm moet je echt naar 100mm aandrijfassen en een sterkere koppeling toe anders rijd je alles kapot (ik heb 3 90mm homokineten gesloopt @244Nm )

De remmen op de caddy waren voor 256mm scirocco 16v en achter 38mm alu klauwen van een Audi A3 op scirocco schijven met 22mm hoofdremcyl en grote bekrachtiger. Dat spul zit nu op de '79er ivm de auto afgekeurd werd op de trommels achter.

Mijn advies, doe eerst de remmen
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Morninglight : 28-08-2006 at 22:19.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum