|
||||
|
||||
aankoop tips golf 1 gti
hallo
ik ben van plan om een golf 1 gti te kopen maar omdat ik weinig tijd heb om nar tips te zoeken maakten ik even een eigen poll. waar moet ik op leten als ik een gti koop ik las ook iets van de waterbanen droog maken als je er een koop wat wordt daar mee bedoelt alvast bedankt |
|
||||
|
||||
gewoon goed overal kijken naar roest....dorpels...rand onder de voorruit...dakgoten,achterasophanging,a-stijlen,binnenschermen....eigenlijk allemaal plekken waar alle auto's van minimaal 23 jaar zeker roest kunnen hebben...
Het technische verhaal..........tja...wat verwacht je van een auto van 23+...de meeste hebben 200.000 of meer op de teller,wat ook heel normaal is bij die leeftijd. Als die zn beurtjes en alles regelmatig gekregen heb,zijn er weinig schokkende en dure problemen te verwachten,niet meer als een andere auto. Prijsklasse varieren ze van een 500 euro tot 10.000 euro+......alle waar naar zn geld. Ook wel belangrijk...als je perse een GTI wil...let op dat het ook op het kenteken staat....er zijn zat normale Golfjes met een GTI blok of 16v oid er naderhand ingebouwd...leuk overgespoten,kuipstoeltjes erin...dikke wielen...en het is ineens een GTI...
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
hallo
ik heb ook iets gehoord dat vanav een bepaald bouw jaar ze echt helemaal hard kunen zijn is niet echt de bedoeling om hem op te gaan knappen hij kost ongeveer 2500 dat is ie wel waard denk de eigenaar zegt dat hij hard is en dat hij 140 pk heeft dus ik ben bang dat er een 16 klepper blok in ligt dit is niet orgineel standard legt er een 8 klepper in toch? alvast bedankt |
|
||||
|
||||
standard 8 klepper ja, misschien ligt er een 16 KR blok uit een mk 2 in met 139 pk?
|
||||
|
||||
Quote:
had een 8 klepper met 145 pk dus wel degelijk mogelijk geloof dat de pirelli uitvoering over het algemeen wat beter zijn qua carosserie, maar een auto van 23 jaar zit altijd wel wat werk aan |
|
||||
|
||||
ik was afgelopen weekend op het Golf 1 treffen te Wolfsburg van plan een `83er Golf 1 70PK CL intensief te gaan bekijken voor een evt. koop door mij, de auto zou "astrein" zijn had de eigenaar me nog gemaild, het eerste wat ik deed toen ik die Golf 1 afgelopen zaterdag zag was naar het plaatwerk rondom de tankvulopening kijken, hier zat dus, zoals bij zoveel Golf´s 1 inmiddels het geval is, ook `83ers, ROEST, op die plaats wil ik zoiets niet, dus zal ook ik verder moeten zoeken, hoewel de rest van die auto niet verkeerd was.....heb wel niet meer van wege vervlogen interesse de auto van onder bekeken, hoe dat zou zijn geweest?
|