Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2006, 21:57
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default gti motor blijft niet lopen.......

mijn gti motor, motorcode ev blijft niet lopen nadat je m gestart hebt

zo gauw ik de sleutel los laat met starten valt de motor weer uit, echter als ik gewoon blijf doorstarten blijft de motor wel lopen


motor is pas geleden in gebouwd in een 1.3 carroserie, wel alles netjes met kabelboom en verdere benodigde onderdelen, ook brandstofpomp enz.


wat zou dit kunnen zijn?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!

Last edited by J.L. tuning : 08-07-2006 at 22:07.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-07-2006, 22:12
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

mischien is het een dom idee ofzo
ik heb er niet alte veel verstand van
maar heb je je relais al gecontroleerd met name die van je brandstof pomp
het lijkt er wel op als je je sleutel los laat dat je brandstof pomp ook weer uitschakeld

correct me if i.m wrong

en probeer is te starten zonder tankdop het zo kunnen zijn dat de tank vacuum zuigt
Reply With Quote
  #3  
Old 09-07-2006, 09:23
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

inderdaad lijkt mij ook een raliaisprobleempje het schakelcontakt wordt niet overgenomen..
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #4  
Old 09-07-2006, 21:13
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

ik heb de brandstofpomp al rechtstreeks moeten aansluiten omdat ie het anders niet deed, met rechtstreeks bedoel ik gewoon via een plusdraad van accu naar brandstofpomp

er zijn misschien toch nog wel meer optie's waarom die niet zou kunnen lopen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #5  
Old 09-07-2006, 21:18
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

nullast schakelaar ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #6  
Old 09-07-2006, 21:35
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
nullast schakelaar ?


ik ben heel bekend met auto's, maar dennis je moet me toch ff zeggen wat een nullast schakelaar is
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #7  
Old 09-07-2006, 21:41
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Als je op je gasklephuis kijkt zie je 2 schakelaard zitten, een vollast en nullast. Als je dus je gas los laat tikt je mechaniek waar je gaskabel aan zit de nullast schakelaar in, deze zorgt voor vervroeging van de ontsteking.

Maar ik lees nu net je nog eens je probleem door en ik denk toch niet dat dit de oplossing is want ik neem aan dat je het ook al heb geprobeert door gewoon een beetje gas te geven en kijken of ie dan wel blijft lopen.

Wat het zou kunnen zijn als je het bovenstaande geprobeert heb is iets met je contactslot lijkt het, aansluitpunten die wellicht verschilen. Voor dat soort vragen kun je contact opnemen met Ron21 van dit forum, Valo trading. Het zou namelijk ergens een spanningsval kunnen zijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #8  
Old 09-07-2006, 21:44
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

uhm bij mijn polo met digifant computer schakelt een relais de computer aan, misschien gaat het daar fout??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #9  
Old 09-07-2006, 21:46
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

EV heeft alleen een ontstekingsunit... is niet te vergelijken met een computer. EV is geleverd t/m 1986 volgens mij... en ook in de Golf 1 GTI naast de DX ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 09-07-2006, 21:50
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Als je op je gasklephuis kijkt zie je 2 schakelaard zitten, een vollast en nullast. Als je dus je gas los laat tikt je mechaniek waar je gaskabel aan zit de nullast schakelaar in, deze zorgt voor vervroeging van de ontsteking.

Maar ik lees nu net je nog eens je probleem door en ik denk toch niet dat dit de oplossing is want ik neem aan dat je het ook al heb geprobeert door gewoon een beetje gas te geven en kijken of ie dan wel blijft lopen.

Wat het zou kunnen zijn als je het bovenstaande geprobeert heb is iets met je contactslot lijkt het, aansluitpunten die wellicht verschilen. Voor dat soort vragen kun je contact opnemen met Ron21 van dit forum, Valo trading. Het zou namelijk ergens een spanningsval kunnen zijn.


Humhum....Bij een EV zit er geen nullast schakelaar ......de schakelaar die daar zit actveert alleen de verrijking van het mengsel onder bepaalde omstandigheden.. Heeft dus NIKS met de ontsteking te maken. Er zit overigens maar één schakelaar


Ik denk eerder dat er geen signaal komt dat de motor loopt, die schakelt de pomp uit als dat signaal niet komt....dat sigaal komt zo uit het hoofd bij de oudere types EV van de ontsteking, bij nieuwere types KAN het van de luchtmassa meter komen

Dit is een beveiliging die de boel uitschakeld zodat de inspuiting niet doorgaat als de motor niet binnen een bepaalde tijd loopt, of als om een of andere reden de motor stopt, zonder dat het contact uit word gezet.

Last edited by Fred : 09-07-2006 at 21:53.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-07-2006, 12:19
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Hij heeft de brandstofpomp voorzien van een constante voeding dus het bovenstaande gaat ook niet op in mijn ogen.

Dus bij de EV wordt de ontstekingsvervroeging geregeld m.b.v. vacuum ? Zo ja zou het een vacuumprobleem kunnen zijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #12  
Old 10-07-2006, 15:09
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Hij heeft de brandstofpomp voorzien van een constante voeding dus het bovenstaande gaat ook niet op in mijn ogen.

Dus bij de EV wordt de ontstekingsvervroeging geregeld m.b.v. vacuum ? Zo ja zou het een vacuumprobleem kunnen zijn.


Ja de EV heeft nog een vacuum vervroeger, maar de motor loopt gewoon zelfs als haal je de hele vacuum bups er af, dus daar zal het niet aan liggen...


Je hebt gelijk van die rechtstreekse voeding van de pomp, dan blijft eigenlijk alleen het contact slot over, want de pomp word ook geschakeld via het contactslot

Last edited by Fred : 10-07-2006 at 15:12.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-07-2006, 21:19
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

heren bedankt voor de info, ik ga morgen eens het contactslot omwisselen


jullie horen het als het probleem is opgelost, of niet natuurlijk
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #14  
Old 15-07-2006, 09:17
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

nou heb ik 2 contactsloten geprobeerd en geen van beide werkt of het probleem is opgelost

nu heb ik gister mijn moeder laten starten, en heb ik met een bus remmenreiniger in het luchtfilter gespoten, en de auto liep net zolang tot de bus remmenreiniger leeg was


zou dan mijn spinnekop kapot zijn of iets anders?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #15  
Old 15-07-2006, 21:37
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

niemand een idee??


wil graag rijden met de auto
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #16  
Old 15-07-2006, 22:19
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

brandstof filter al vervangen
Reply With Quote
  #17  
Old 15-07-2006, 23:43
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
niemand een idee??


wil graag rijden met de auto



Brandstof krijgt ie?? Is je lucht weger in de spinnenkop wel gangbaar??

De spinnenkop zelf kan weinig aan stuk overigens........

Het lijkt er dus op dat er wat met de onsteking loos is...alles al nagelopen ??
Reply With Quote
  #18  
Old 16-07-2006, 00:21
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Als -ie wel loopt op remmenreiniger krijgt -ie dus gewoon geen benzine....
Dat kan aan de pomp liggen of idd aan de spinnenkop ( Doseur).
Kijk eens of er brandstofdruk op de leidinkjes staat na een paar keer starten door de leidinkjes op de spinnenkop voorzichtig een klein stukje los te draaien.
LET OP: als alles goed is komt er een flinke nevel benzine uit.....bij mij meestal in m'n ogen....doe dus een bril op....( zou ik ook moeten doen, maar ben ik te eigenwijs voor)
Als de brandstof onder hoge druk uit de leidinkjes spuit heb je dus brandstofdruk in de spinnenkop.
Probeer vervolgens de motor te starten terwijl je met bv een schroevendraaier de luchtklep van de spinnenkop iets optilt en tegelijk een klein beetje gasgeeft met het gaspedaal.
Als de motor dan aanslaat probeer 'm dan een tijdje aan de gang te houden, er zit dan nl. wss lucht in de spinnenkop.
Als -ie daarna ng niet blijft lopen kan je tijdens het starten een voor een de leidinkjes op de spinnenkop losdraaien en weer vastdraaien.
Tijdens het starten met een sleutel tegen de injectors tikken wil ook nog wel een helpen, deze openen door brandstofdruk en hoogfrequente trillingen.
Succes!
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #19  
Old 16-07-2006, 09:10
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Als -ie wel loopt op remmenreiniger krijgt -ie dus gewoon geen benzine....
Dat kan aan de pomp liggen of idd aan de spinnenkop ( Doseur).
Kijk eens of er brandstofdruk op de leidinkjes staat na een paar keer starten door de leidinkjes op de spinnenkop voorzichtig een klein stukje los te draaien.
LET OP: als alles goed is komt er een flinke nevel benzine uit.....bij mij meestal in m'n ogen....doe dus een bril op....( zou ik ook moeten doen, maar ben ik te eigenwijs voor)
Als de brandstof onder hoge druk uit de leidinkjes spuit heb je dus brandstofdruk in de spinnenkop.
Probeer vervolgens de motor te starten terwijl je met bv een schroevendraaier de luchtklep van de spinnenkop iets optilt en tegelijk een klein beetje gasgeeft met het gaspedaal.
Als de motor dan aanslaat probeer 'm dan een tijdje aan de gang te houden, er zit dan nl. wss lucht in de spinnenkop.
Als -ie daarna ng niet blijft lopen kan je tijdens het starten een voor een de leidinkjes op de spinnenkop losdraaien en weer vastdraaien.
Tijdens het starten met een sleutel tegen de injectors tikken wil ook nog wel een helpen, deze openen door brandstofdruk en hoogfrequente trillingen.
Succes!



Volgens zijn eerste posting krijgt ie WEL benzine (hij slaat aan maar stopt zodra het contact van de startstand word gezet)

Een K-Jetronic injectie ( die op de EV zit) ontlucht zich zelf, want als de pomp loopt begint het inspuiten gelijk, en bovendien gaat een deel van de benzine retour >>> tank, dus lucht kan het niet zijn...

Tis een vaag probleem,
Reply With Quote
  #20  
Old 16-07-2006, 10:06
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

hoeveel benzinedruk moet de brandstofpomp geven bij een ev?

ik heb er namelijk een brandstofpomp van een pf motor op, zou dit verschil kunne maken?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum