#1
|
||||
|
||||
Startprobleem golf 1 gti '83.
Hey,
We hebben sindskort een golf 1 gti pirelli uit '83. Blok is nog helemaal origineel. We zitten met het volgende probleem: Als de auto koudgestart wordt is er niks aan de hand, dan slaat de auto gewoon aan. Als de auto dan een tijdje stilstaat en er word nog eens gestart, dan slaat de auto niet meer aan. Ik heb nu geprobeerd om, als er dan warm gestart wordt en hij slaat niet aan, de koudstartinjector een plus en min te geven zodattie extra benzine inspuit, als je dan start dan slaat de auto weer gewoon aan. Wat kan ik verder nog afstellen aan benzinetoevoer? Iemand bekend met dit probleem, ik zou zeggen dat de golf alsdie warm gestart wordt te weinig benzine krijgt om aan te slaan.. Hoor graag jullie reacties. |
#2
|
||||
|
||||
Mogelijkheid
Startprobleem,
Draai uw benzine dop eens los, als deze druk heeft dan zit u ontluchting dicht GREETZ |
#3
|
|||
|
|||
drukaccumulator is lek
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
ik had juist begrepen dat alle injectie motoren (gti) druk horen te hebben achter de benzine dop En dat de injectie motoren daarom juist geen ontluchtingsgaatje in de dop hebben. Toen mijn gti slecht warm starte had ik ook idd een minimaal lekje via het schroefje aan de achterzijde van mn drukaccumulator. grtn yal |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Okee, zit deze bij de benzinepomp? Hoe ziet deze eruit? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
deze zit inderdaat bij de brandstofpomp [bij de achteras] hij is rond en aan de eenekant dikker als aan de andere kant |
#7
|
||||
|
||||
Oke we hebben inmiddels een nieuwe besteld, morgen gaan we hem monteren.. Weer wat euroos lichter
De auto stotterde ook als je meteen volgas gaf, heeft dit hier ook mee te maken? |
#8
|
|||
|
|||
en gelijk een nieuw brandstoffilter erop doet ook wonderen
|
#9
|
||||
|
||||
Als de auto koud is start hij wel gelijk, zeg je dus als het dan je drukaccumulator zou zijn zou je helemaal geen brandstof druk meer hebben, des te langer dat ie stilstaat des te minder brandstof druk zou die hebben. Voorts zou je ook geen druk meer hebben op je kode start.Je moet eens proberen als de auto warm is: 1 man starten en de ander je luchtweger optillen in je luchtfilterhuis, doe hij dit zou ik zeggen injectors die niet meer goed zijn of met andere woorden lek zijn!!! Ik weet het niet zeker maar lijkt mij een logische beredenering.
|
#10
|
||||
|
||||
Hmm ja, maar als de auto eenmaal loopt dan blijft hij gewoon lopen.. Als je de koude start injector 12v geeft, en een paar keer laat tikken zodattie brandstof inspuit.. Dan slaat de auto een beetje stotterend aan en dan blijft hij het gewoon doen.. En nu is het zo dat de auto koud ook helemaal niet meer start..
|
#11
|
||||
|
||||
Injectors er al een x uit gehad????? En dan proberen te starten????? Ze moeten echt een flinke dot peut geven. Kan dan inderdaad toch die drukdinge zijn of je brandstofpomp. Ook controleren achter op je inlaatspruitstuk of je slangen/vacuum allemaal nog goed zijn. Wij zijn een keer aan het zoeken geweest bij de type 1 van mijn zwager en daar zat toen ook 1 slang niet goed vast, auto wou nooit meer lopen. Het is klote bij zo'n ding kan echt van alles zijn. Maar in principe wel vreemd dat hij koud eerst wel wou starten en nu niet meer????? Heeft de auto wel goed gelopen gehad of dat ook niet??????
|
#12
|
||||
|
||||
Injectoren zijn er nog niet uitgeweest nee.. De auto heeft het eerst gewoon altijd perfect gedaan.. Volgende week zetten we die andere accumulator erop en dan kijken we verder..
|