Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-07-2006, 18:44
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default g40 loopt niet lekker

Aangezien het blok van mijn auto niet helemaal o.k loopt heb ik een paar vragen

als je voor de auto staat heb vlak bij thermostaathuis 2 sensoren zitten. de ene is voor lampje op dashboard, de andere is de welbekende blauwe(als je die eraf haalt start ie helemaal niet)

vraag is nu: het is een twee draads sensor, wat voor kleur draad moet er (als je er voor staat) aan de linkerkant van de stekkerzitten --> bruin geel of bruin blauw

ik heb de de draden namelijk zelf opnieuw aan de stekker bevestigd, en misschien zit daar een klein foutje (draad omgedraaid???)

nog wat kleine zaakjes: aangezien de diagnose al wel was dat ie verzuipt in de brandstof, zit ik zelf nog te denken aan de brandstofpomp. Op dit moment heb ik er 2, eentje in de tank, en 1 bij het schutbord. Is dit misschien teveel, waardoor er teveel brandsof wordt ingespoten?

en de laatste vraag voor vandaag: wie weet welke sensor in de gaten houdt hoeveel brandstof de ecu moet regelen en dus de verstuivers injaagt.

ik kan ook niet met originele bougies rijden(de bosch) want die zijn na 4x starten zeiknat. rij dus nu met andere bougies(2 met 4 contactpunten, en 2 originele bosch) en dat levert tot nog toe geen startprobleem op

wie heeft een idee

alvast bedankt, roald
Reply With Quote
  #2  
Old 09-07-2006, 20:13
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by roald
ik kan ook niet met originele bougies rijden(de bosch) want die zijn na 4x starten zeiknat. rij dus nu met andere bougies(2 met 4 contactpunten, en 2 originele bosch) en dat levert tot nog toe geen startprobleem op

wie heeft een idee

alvast bedankt, roald


Niet originele bougie kan je je zuigers kosten, branden gaten in!
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 09-07-2006, 22:31
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

2 brandstofpompen?
Waarvoor dat dan?
Maar als het goed is word teveel benzine door t drukpotje retour de tank in gedaan.
Je weet zeker dat de distributie en ontsteking op tijd staan?

Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #4  
Old 09-07-2006, 23:17
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Wanneer zijn de problemen begonnen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2006, 08:58
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
2 brandstofpompen?
Waarvoor dat dan?
Maar als het goed is word teveel benzine door t drukpotje retour de tank in gedaan.
Je weet zeker dat de distributie en ontsteking op tijd staan?

Arno



iedere injectie heeft toch een opvoerpomp in de tank en een drukpomp bij het achterwiel? lijkt me heel normaal dus..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #6  
Old 10-07-2006, 09:16
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

problemen zijn eigenlijk meteen begonnen. hij heeft even goed gelopen, maar dat is van korte duur geweest. veel co metingen gedaan in het begin, distributie en onsteking is meerder keren bekeken en juist gezet

hij staat nu dus op tijd(loopt stationair ook goed, rond de 980-985 toeren)
maar omdat de brandstof regeling volgens mij niet helemaal jofel is, begint ie wel wat te bokken na een paar minuten stationair(ff dotje gas en het loopt weer)
Reply With Quote
  #7  
Old 10-07-2006, 12:29
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Storing-geheugen al eens uit (laten) lezen?

Je kunt ook even proberen hoe hij loopt zonder de lambdasonde aangesloten.
De stekker hiervan kun je rechts bij het inlaatspruitstuk loshalen.

De blauwe temperatuursensor kan ook kuren hebben -> zou je evt. zowieso kunnen vervangen kost rond 10 euro.

Er zit in de aanzuigbuis vlak voor de gasklep een CO-potmeter.
Deze willen ook wel eens smerig zijn, controleer ook de o-ring hiervan.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 10-07-2006, 13:58
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

Storing-geheugen al eens uit (laten) lezen?


wou dat dat kon. heb geen stekker(g40 in mk1) om aan te sluiten op computer

zal de andere dingetjes die je noemt eens bij langs lopen, die o-ring van de potmeter is ook niet meer helemaal nieuw
Reply With Quote
  #9  
Old 10-07-2006, 15:06
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by roald
Storing-geheugen al eens uit (laten) lezen?


wou dat dat kon. heb geen stekker(g40 in mk1) om aan te sluiten op computer


[Dummy mode on]
Oh nee he,. weer een front verzaagt om een G-lader in een Polo 1 te krijgen?!!
[Dummy mode off]
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #10  
Old 10-07-2006, 15:20
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Jaap... Mk1 op het Gol...ehmz....Volksforum staat
automatisch gelijk aan Golf 1, dat weet je nu toch wel....


Klik
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #11  
Old 10-07-2006, 16:57
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by roald
Storing-geheugen al eens uit (laten) lezen?


wou dat dat kon. heb geen stekker(g40 in mk1) om aan te sluiten op computer

zal de andere dingetjes die je noemt eens bij langs lopen, die o-ring van de potmeter is ook niet meer helemaal nieuw


Zitten helemaal niet (meer) aan de kabelboom?

Zouden 2x 2-polige stekkers moeten zijn.
- 1 met een rode en bruine draad
- 1 met geel/witte en gele draad

Anders kan ik je de aansluitingen in de kabelboom wel geven.
Stekkertjes+draden zitten in bekabeling onder het dashboard.kabelboom.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 10-07-2006, 17:22
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
iedere injectie heeft toch een opvoerpomp in de tank en een drukpomp bij het achterwiel? lijkt me heel normaal dus..



nee een G40 heeft normaal maar 1 pomp.
Een G60 heeft er 2.

Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #13  
Old 10-07-2006, 17:54
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

Zitten helemaal niet (meer) aan de kabelboom?

Zouden 2x 2-polige stekkers moeten zijn.
- 1 met een rode en bruine draad
- 1 met geel/witte en gele draad

Anders kan ik je de aansluitingen in de kabelboom wel geven.
Stekkertjes+draden zitten in bekabeling onder het dashboard.kabelboom.


heb volgens mij niks meer aan de kabelboom zitten(alles een plekkie gegeven)

met storing uitlezen, bedoel je dan via vag com. volledige programma heb ik namelijk wel(met stekker) maar stekker is iets meer als een 2 polige draad, dus snap ff niet helemaalc wat je bedoeld

Arno: dus de pomp in brandstof tank alleen moet voldoende zijn?(qua druk dan)
zal die bij het schutbord er eens af halen en een stukkie toeren
Reply With Quote
  #14  
Old 10-07-2006, 19:45
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Nee, in totaal heb je wel 2 pompen nodig, origineel zit er bij G40:
-1 pomp in de tank
-1 drukpomp naast de tank

Heb geen ervaring met vag com oid, dus weet niet of je een adapter nodig hebt of een ander diagnose-systeem.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #15  
Old 10-07-2006, 20:24
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

mmm, jammer van de pomp(zou heel erg makkelijk zijn, te gemakkelijk)

morgen wordt de dag van dingetjes uit proberen.
ik hou jullie op de hoogte

groet
Reply With Quote
  #16  
Old 10-07-2006, 21:17
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
nee een G40 heeft normaal maar 1 pomp.
Een G60 heeft er 2.

Arno



foei foei arno jij zou toch beter moete weten
Reply With Quote
  #17  
Old 10-07-2006, 22:05
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by roald

met storing uitlezen, bedoel je dan via vag com. volledige programma heb ik namelijk wel(met stekker) maar stekker is iets meer als een 2 polige draad, dus snap ff niet helemaalc wat je bedoeld



Waarschijnlijk ben je deze deze adapter dan nodig:


__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #18  
Old 10-07-2006, 22:34
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
foei foei arno jij zou toch beter moete weten


Heb ik dan andere G40 jes gesloopt?
Ik heb er nog nooit 2 gezien.
Enkel buiten de tank,en wat in de tank hangt is naar mijn weten enkel de niveau meter voor de hoeveelheid die er nog in je tank hangt....
Anders zal ik er dit weekend eens 1 uit elkaar trekken.....
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #19  
Old 10-07-2006, 22:37
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
Heb ik dan andere G40 jes gesloopt?
Ik heb er nog nooit 2 gezien.
Enkel buiten de tank,en wat in de tank hangt is naar mijn weten enkel de niveau meter voor de hoeveelheid die er nog in je tank hangt....
Anders zal ik er dit weekend eens 1 uit elkaar trekken.....




ok, ff wat rondgevraagd, toch wel, hmz, moet zeggen,heb er al best veel weggegooid
Achja,kan niet alles weten,maar wel heeel veel
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #20  
Old 11-07-2006, 05:29
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum