|
||||
|
||||
Probleem stationair polo 6n
polo86c.nl
ook topic dan maar hier openen mijn daily reed de laatste tijd niet meer supergoed, bij koppeling intrappen viel ie terug in toeren maar bleef schommelend stationair lopen en soms viel ie gewoon uit. dus maar eens naar gekeken, ik dacht aan valse lucht ergens, maar toen ik de gasklep bekeek zag ik dat die behoorlijk smerig was, zwarte aanslag van carterontluchting... die losgehaald en met remmenreiniger goed schoongemaakt, meteen maar nieuwe luchhtfilter en bougies (luchtfilter was ook wel btje laat vervangen ) bougies zagen gewoon mooi koffiebruin uit, dus dat was goed. Nu loopt ie dus weer goed alleen als ik hem start loopt ie ongeveer 1200 toeren stationair, maar zakt dan weer naar 8/900 en hij rijdt nu gewoon weer goed, alleen als ik nu de koppeling induw dan blijft ie dus soms 1200 toeren lopen en valt maar lanngzaam terug, en als ik afrem in de 2 blijft ie uiteindelijk 1200 toeren draaien en kan ik er gewooon zo stapvoets meerijden (zelfs berg-op) beetje diesel gevoel... waar kan dit aan liggen? ohw en t is een 1.4 60pk, motorcode AEX... er zit toch geen pakking tussen gasklep en inlaatspruitstuk ofwel? enige dat ik tegenkwam is een soort rubberen slang/buis die dus t spruitstuk inloopt en als pakking dient...
|
||||
|
||||
en Dennis kwam nog met dit topic topic , dat er wel enigszins op leek, alhoewel mijne niet wegviel onder te rijden, wel was het hikje te voelen bij doortrekken, en dit is nu ook weg...
iemand verder nog een id wat het kan zijn?