|
||||
|
||||
Stuur scheef
Bij mijn t2 staat het stuur scheef als de wielen recht staan. Kan ik het stuur er gewoon afhalen en weer recht zetten? Of moet ik onder de bus om de stuurstang los te halen e.d.?
|
||||
|
||||
kan zijn dat je m moet uitlijnen
|
||||
|
||||
stuur los halen onder de claxondop, rechtzetten en weer vastdraaien..
Job done! |
|
||||
|
||||
Mooi: small job!
En de claxondop gewoon met een schroevendraaier omhoog wippen?
|
||||
|
||||
De claxondop valt in een metalen randje. Je kunt hem zo omhoog wippen, maar hij is wel wat breekbaar. Vooral NIET probeen het metalen randje omhoog te wippen, want dan beschadig je je stuur.
Volgens mij moet je het metalen randje ook loshalen, dat doe je met drie boutjes. Vervolgens de grote moer losdraaien. Laat hem erop zitten wanneer je je stuur los probeert te trekken, want deze kan érg vast zitten Jens
|
||||
|
||||
Ok, we zien wel, haha. Weet dat het allemaal niet vanzelf gaat hoor.
Heb vanaf volkswarenhaus al even een exploded view plaatje gedownload en volgensmij staat dit plaatje ook in de haynes manual. Ik weet in ieder geval nu hoe het ongeveer in elkaar zit.
|
||||
|
||||
Ik ben er nu aan begonnen. Nog even over die grote moer. Ik moet hem wel los draaien maar niet eraf halen? En vervolgens m'n stuur proberen los te trekken? Begrijp ik dat goed?
|
||||
|
||||
Quote:
Als je die moer losdraait en het stuur zit vast, dan kun je straks nog wel eens een afdruk van een stuur in je hoofd hebben denk ik.. |
|
||||
|
||||
Dacht al dat dat de reden was. Die afdruk wil ik graag voorkomen. Ik ga er vanmiddag mee verder.
|
||||
|
||||
Ik zag laatst op Discovery een programma waarbij ze een tool hadden om vastzittende sturen los te draaien. (Iets wat je nooit nodig hebt overigens, maar als je het nodig hebt enorm handig is... )
|
|
||||
|
||||
Ik had het niet nodig. Hij kwam er nog net niet zelf afkruipen, maar hij zat hardstikke los. Nu dus weer een recht stuur. Bedankt voor de tips.