|
||||
|
||||
luchtfilter vraag
met dit warme weer rijd me golfje niet zo lekker, dikke blauwe wolk uit de uitlaat. dus het lucht/brandstof mengsel verkeerd alleen is het co2 net afgesteld. even het luchtfilter eraf gehad en dan krijgt ie wel genoeg lucht om een goede verbranding te krijgen.
zijn er wat andere luchtfiltertjes voor een 1500 carburateur motor?
|
||||
|
||||
Meschien het luchtfilter eens vervangen.
|
||||
|
||||
vaak krijg je van een te rijk mengsel een zwarte wolk uit je uitlaat toch?
blauw duidt vaak op olieverbruik..
|
||||
|
||||
luchtfilter is al pas vervangen, zwarte lucht is juist olie verbruik, nu ben ik in de war, bedankt rené . correct me if i'm wrong
|
|||
|
|||
Quote:
zwart is brandstof en blauw is olie en wit is water[koppakking/condens] |
|
||||
|
||||
Quote:
Blauw is olieverbruik Wit is koelvloeistof verbruik Zwart is gebrek aan lucht/teveel brandstof
|
||||
|
||||
okay, heb nog even gekeken en is toch zwarte lucht, hij rookt niet als de motor koud is, maar wel als hij warm is.
|
||||
|
||||
Hoe zit z'n choke precies bij z'n ding dan? is dat mechanisch of elektrisch? Misschien blijft die hangen, of iets in die richting
|
||||
|
||||
dat zit allemaal wel goed, is mechanisch. alleen met het warme weer en als de motor warm is dan rookt hij zwarte lucht. haal ik het luchtfilter er gedeeltelijk af, dan krijgt hij genoeg lucht en doet hij het wel goed.
|
||||
|
||||
klinkt toch als een niet goed functionerende choke. vooral omdat hij pas gaat walmen als het warm is. controleer de bimetaaltjes eens ( als die er bij jou opzitten) en reinig je luchtfilter eens. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
|
||||
|
||||
als hij warm is zakt hij wel terug in toeren en loopt hij mooi stationair, ong. 800toeren, dus de choke blijft niet hangen. hoe kan het dan liggen aan de choke?
|
||||
|
||||
De chokeklep kan wel gedeeltelijk dicht blijven staan, dat staat los van het verhoogde toerental bij koude motor.
Zwarte rook is echt een te rijk mengsel, heeft niks met een luchtfilter te maken. Je zal dus toch even wat verder moeten zoeken naar de oorzaak.
|
||||
|
||||
hey, heb me er een beetje in verdiept en het begint me wel een beetje te dagen. ga zodra ik tijd heb eens ff kijken. meer opties zijn welkom.
|
||||
|
||||
net even gekeken, luchtfilter en choke is allemaal goed. heb een afspraak gemaakt om even co2 te laten afstellen en onsteking op tijd te zetten.
dus zal daarna wel weer oke zijn