![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() t heb wel wat... maar ken natuurlijk veel mooier als ie gespoten is nogmeer "zeldzame" auto's die zo wegrAtten? (repost? remove please) |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat t veelal andersom is...
dit is geen rat-look in mijn ogen, alleen beetje vale kleur maar voor de rest ziet die er goed uit... zolang je de roest enzo maar bijhoudt vind ik t geen rat(look) veel worden gewoon low-budget opgeknapt en dat wordt wel eens rat-look genoemd maar ist eifgenlijk niet, tzelfde met die golf2 die hier laatst te koop stond, was gewoon een gare roestige golf en dan noemen ze t rat-look.... niet in show-room staat is niet meteen rat-look maar gewoon leuke auto... de definitie is btje vervaagd de laatste jaren, dit is een echte rat: ![]()
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() De échte ratlookers zijn technisch gewoon 100% toch? Alleen de buitenkant roest.
Vind het érg cool, die ratlook-stijl maar je kan het ook overdrijven. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik vind een rat opzich wel vet zoals deze:
Maar ik vind het eigenlijk ook hartstikke zonde.. Veel mensen noemen hun auto idd snel rat, terwijl hij gewoon rot is ![]() Een echte rat is verder wel 100% goed, alleen dan met roest enzo aan de buitenkant. Denk dat 70% van de ratjes meer rotjes zijn ![]()
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#5
|
||||
|
||||
![]() snel laag technisch in orde roestende luchtgekoelde auto is in mijn ogen een rat.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
||||
|
||||
![]() dat je hem ziet staan en je denkt...onmogelijk dat dat ding nog loopt...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nou.. ik heb soms toch wel een auto voorbij zien komen waarvan ik dacht, wouw dat dat ding nog rijd.. ![]() ![]() ![]()
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#8
|
||||
|
||||
![]() ik vind het wel wat hebben, mensen die kijken en denken , "dat dat ding nog loopt". idd, das vet.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#9
|
||||
|
||||
![]() hij moet technisch wel 100% zijn.. en liefst spectaculair snel.. anders is het IMHO geen echte rat.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#10
|
|||
|
|||
![]() is niet zonde... is een manier van denken en lol hebben met je auto (check hoodride.com
![]() aan een auto van zoveel jaar oud, mag je ook best zien dat ie zo oud is... een 50 jaar oude spijl die in nieuwstaat is is leuk, maar een 50 jaar oude spijl in originele lak (wel / niet weggerot) is nog veel mooier! om echt op het rat in te gaan: het geeft gewoon een bepaalde attitude, die soms niet, VAAAK wel mooi is (IMHO) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Een rat is toch zoon haarig beesje met een staart.
Ik vind er niet 1 auto op lijken.............. ![]()
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Psies...noem ze dan gewoon roestbakken, dan is de definitie ineens ook niet zo vaag meer.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik vind persoonlijk een ratlook erg vet. Neem deze twee bussen nou, die zijn toch supervet:
![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
precieees... Luchtgekoeld hoort een Rat te zijn, bij waterkoelers vindt ik het meer dat je een soort van "kijk mij nou" als je hem zo afgetrapt mogelijk er uit laat zien... Maar "RatLook" hoort mijn mening bij luchtkoelers ![]() (me daily golf 2 is geen ratlook, meer een mat und plat look) ![]()
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |
#15
|
||||
|
||||
![]() Vind ook wel dat het meer bij luchtkoelers hoort/of misschien eigenlijk old-timers. Technisch in orde, liefst flink vermogen, laag en chromen velgen.
Een verrader wordt ook vaak rat genoemd. Eigenlijk dus 'n verraderlijke auto. Lijkt niks, maar is nog goed in orde. www.hoodride.com idd. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een hekel aan ratten
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Er is zowiezo een verschil tussen rat en ratlook
Een rat is gewoon een stuk str*nt was van de sloop/uit het bos getrokken word, en waar zo mee gereden word. Een ratlook (de naam zegt het al..."look") heeft niks met het "niet aanpakken van je auto" te maken.......sommige ratlookers hebben meer gekost dan een gemiddelde restauratie. Heeft dus niks met een excuus te maken, meer met een lifestyle. Hier een heel goed voorbeeld van een rat"look" : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#18
|
||||
|
||||
![]() Die golf 2 is geen ratlook, is gewoon bietje verkleurd door de vele zon (tja rood).
Ratlook is gelukkig al weer beetje op zun terug weg van de "rage". Zolang het technisch 100% in orde is is t nog okej, zo niet .. dan is het soms gewoon lijp en anders dom (of beide ![]() Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#19
|
||||
|
||||
![]() Ratlook en luchtkoelers leuk maar de oorsprong ligt natuurlijk bij de HotRods uit de jaren '50.
De eigenaren hadden/hebben trouwens hekel aan het woord "Rat" , ze hadden/hebben gewoon geen geld voor een mooie paintjob. stukje uit een topic over Ratrod: A "Rat Rod" is basically a 1940's-1950's hotrod. Having grown up in the 50's I can attest that no one had much money to invest in their cars and that repairs and modifications were done in your own driveway, garage, or in the street by yourself and your friends. This will have a direct relationship to what your car would look like in most cases. For example; You purchase an original 1928-32 Model A for $50. Take all of the fenders off & hood and re-sell them back to the junkyard for $10. You sand the body clean, bang out the dents with a hammer and a block of wood or a rock wrapped in a rag(poor man's dolly). Then you either forget to prime it or don't have the money too, and let the car "rust in piece" to a vintage patina. Normally, you would brush on primer. No one had a spray gun. The muffler was usually taken off. The seats would be shot so you would throw several blankets over the exposed springs and finish it with a colorful Mexican type blanket for 50 cents. The tires were mostly cast off skinny white walls that you found at the curb with little tred left or you shopped at the universal "Midnight Auto Store". If you are too young to know what "Midnight Auto Stores" are, ask your Dad! If the car did not run, you used wire, wood blocks, chewing gum foil, or anything to get running. These were not the best running cars at the time. They were called Hotrods, Jalopies, Heaps, Bombs because they looked bad, spewed clouds of smoke, and might blow up if you pushed it too hard. Basically, the folks today are trying to recapture the old hotrod look and they look "Ratty" by todays standards. Hence the name, "RatRod". There are different degrees of RatRods too. The original barely running types and the Expensive made to look old and junky types. I am planning to build a RetroRatRod now.I have researched for the past 2 years what this ride will cost me. To be honest, I'd like to spend no more than $10,000 but that means really scrounging for parts and doing it all myself which I want to do. Unfortunately, I tend to get a little impatient in my older years and want to get down now. I have talked to rodders who have done their RatRods for as little as $4,500 and those who had spent well in access of $30,000. So I guess this "Class" of car is still to be determined. I would think that what ever you invest in your car is worth the invest....to a point! Hope this make some type of sense. ![]()
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |