Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-06-2006, 10:58
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default Brandstofleidingen in de auto?

Brandstofleidingen door het interieur: Mag dat?

Voor de ombouw van m'n dieseltje, wil ik dikkere leidingen van tank naar motor gaat leggen. Nu hangen de dunne leidingen nog gewoon onder de auto door naar voren (origineel).
Ik wil (voor m'n ppo ombouw) dikkere brandstofleidingen (PA) trekken, met een ID van 12mm (aanvoer) en ID 8mm (retour).
Door de leidingen in de buurt van de de middentunnel te laten lopen, worden ze lekker warm: de uitlaat loopt daar ook langs.
Nu kan ik de brandstofleidingen liefst IN de auto over te tunnel naar voren voeren: Dan worden ze wel warm, maar niet heet. Door de vast te leggen onder bitumen-matjes gaan ze nergens heen, en met ondertapijt en hoogpolige vloerbedekking erover ook nog lekker geisoleerd.

Als ze aan de buitenkant in de tunnel zouden hangen, zouden ze theoretisch in contact kunnen komen met de uitlaat: D'r breekt een beugeltje af, je raakt eens wat: etc.

Gewoon onder de auto langs kan natuurlijk ook, MAAR: ze zijn standaard nogal wat dikker, de auto moet nog (behoorlijk) zakken, en ik wil ze dan liefst isoleren tegen de rijwind (isolatie-schuim: nog dikker).

laatste optie: door de dorpels naar voren trekken, maar ook dan liggen ze technisch gesproken 'in' de auto en is het lastig de leidingen te isoleren
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #2  
Old 28-06-2006, 11:08
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

'in ' de auto zou toch wel mogen?
Bij een Kever zit de benzineleiding standaard in de middentunnel. Aangezien deze van staal is, en dus wel eens verrot, moet die wel eens vervangen worden. Veel mensen leggen 'm dan direct naast de tunnel, aangezien dit veel makkelijker is.


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 28-06-2006, 13:58
Johan  Fire and Ice's Avatar
Johan Fire and Ice Johan  Fire and Ice is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 441
Send a message via MSN to Johan  Fire and Ice
Default

mag idd
kameraad van me die ook heel veel op PPO rijdt
heeft ze ook gewoon door de auto liggen en heeft er nog nooit problemen meegehad
__________________
VW Golf Fire and Ice Page
Reply With Quote
  #4  
Old 28-06-2006, 14:09
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Ronny?

Maar: Geen problemen mee gehad =/= dat t mag.

Ik vraag t wel even na bij a) m'n APK keurmeester b) de RDW als a) het niet weet
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 28-06-2006, 22:01
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Volgorde werd b) en toen maar a:
RDW was dichterbij (telefoon), maar daar waren alle lijnen bezet.
Eind van de dag d'n Clio van de APK keuring opgehaald, en nagevraagd:

Was geen probleem: d'r schijnen meerdere Japannertjes rond te rijden die standaard rem en brandstofleidingen door 't interieur hebben lopen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum