#1
|
||||
|
||||
voor het eerst in een cor rijden wat een genot
vandaag was het dan eindelijk zo ver
ik hoorde de verhalen altijd al van mij broer die heeft een standaard cor g60 dat het echt super rijd met zo g lader en dat heb ik vandaag zelf mogen onder vinden in een 200+pk sterke corrado en ik ben direct verkocht dat wil ik ook ik heb zelf een golf 2 1800 16v kr standaart 139 pk deze zit als het goed is rond de 150+ pkmaar dat is het gewoon net niet daar mis ik nu gewoon een glader ik zal morgen eens foto's posten van de cor nu is mijn vraag wat zijn ongeveer de kosten van het maken van een 16vkr g60 in een golf 2 de bedoeling wordt dan gebalanseerde krukas uitgewogen drijfstangen handgesmeden zuigers ingevrees voor de kleppen zodat er extreme nokkenassen in kunnen kop max laten bewerken spagetie spruitstuk een getunde glader liefst stage 2 met oetinger chip injectie systeem van een cor g60 comp van een g60 kop revisie van kleppsroters en dergelijke en de kleine dingen wat ik nog vergeten ben van wat voor bedrag moet ik dan ongeveer uitgaan ik ben zelf vrij handig en heb garage achter de hand met het benodigde gereedschap brug enzv Last edited by 1800 16v kr : 04-07-2006 at 21:10. |
#2
|
|||
|
|||
naar mijn weten ben je alleen voor de G60 ombouw op een 16V al 4000-5000 euro kwijt
daarkomt de tuning nog bij |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Da's een leuke hoop geld..
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#4
|
||||
|
||||
ja lijkt me goedkoper om een compleet corrado blok met g-lader erin te zetten ipv een blok ervoor helemaal te gaan ombouwen.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
16v G60 is wel wat anders (veel sneller en specialer) als een G60 (8v) wat normaal in een corrado/golf ligt. kost iig een hoop geld, de bedragen die woestijnwind noemde komen wel in de buurt van hoe ik het gehoort heb iig.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#6
|
||||
|
||||
jah ik geloof als je de juiste gegevens gebruikt hoef je niet een echt te tunen dat je al 272 pk moet halen
dus nog maar niet te spreken van als alles max bewerkt is en het wordt ook echt een project dus mag wel wat kosten er komt verder in en op de auto alles leer auto wordt total weer overgespoten gaat de nodige cm naar beneden en een kale motor kopen die van af de grond toe weer op bouwen kameraad van me heeft nog 2 laders liggen en intercooler dat scheeld al weer |
#7
|
||||
|
||||
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik kan de link niet openen zal het morgen bij kameraad even proberen |
#9
|
|||
|
|||
Je weet dat als je je G-lader goed wil houden je deze minimaal elke 20.000km moet reviseren? Daarvoor weet ik desnoods wel iemand (Ruud, beter bekend als Ruud 16V G60 op t corrado forum). Maar je kan ook je G-lader vervangen door een kompressor van AMG, net zoals ik dus ga doen met mijn 8v
__________________
Leon 1P Cupra R32 Turbo (his) & Golf V R32 on air (hers) |
#10
|
||||
|
||||
jah daar weet ik alles van men broer en en kameraad van hem hebben corrado g60 1tje standaart en de ander stage 2 getund met oetinger chip
67mm poelie hartmann uitlaat 200+pks |
#11
|
||||
|
||||
Er staan op marktplaats twee 16v g60 blokken te koop.
De ene heeft 0km gelopen, zonder G-lader voor een klein prijsje van 2950 euro'tjes(alof t niets is ) en de ander met G-lader voor 2300... Dan moet je dr nog een hele hoop dingen bij verzinnen dus op 3500 zit je denk wel minimaal. Last edited by PluRRie : 05-07-2006 at 19:08. |
#12
|
|||
|
|||
die op marktplaats weet je ook niet wat der mee gebeurt is.
mijn mening ze vragen er net zoveel haast voor dat je net zogoed zelf 1 kunt laten opbouwen en dan weet je wie hem heeft opgebouwd en waarmee. erg veel succes |
#13
|
||||
|
||||
jah daarom das wel beter als je weet wie het heeft gedaan en hoe het is gedaan
ik wil hem toch rustig opbouwen eerst kaal kr blok kopen die klaar maken eerst onderblok krukas laten balanseren uitgewogen drijfstangen erin blok laten opboren tot uiterste handgesmeden zuigers met infresingen voor de kleppen en dan rustig met de kop beginenen alles op zijn tijd zeg maar en wat is dan 4 a 5000 euro als je het over zeg maar 2 jaar bekijkt en als je ziet wat je er voor terug krijgt een blok wat je niet in de steek laat en een heleboel pktjes |