#1
|
||||
|
||||
Wie heeft er aankooptips voor Golf II g60?
Hoi,
Ik heb een vraag..... Waar moet ik op letten bij aanschaf golf II g60? ( ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet echt iets vinden) |
#2
|
||||
|
||||
ik hoor altijd dat je de lader moet openmaken (alhoewel ik me dat in de praktijk niet echt kan voorstellen), ohw meneer mag ik even uwe g-lader uiteen draaien, maar natuurlijk...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
dat heb ik ook gehoord, mar dat is idd erg raar om te doen.
Kan ik BV aan een glader geen rare dingen horen? |
#4
|
||||
|
||||
je zou eens naar de laderdruk kunnen kijken, zegt meestal ook iets van de staat van de lader,
hoge druk icm hoge km-stand, net gereviseerd? lage druk, revisie nodig
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
||||
|
||||
Ik denk dat je dat pas goed kan horen als je weet hoe geen gare g-lader klinkt en hoe een perfecte g-lader klinkt. Verder is er bij een Golf 2 weinig slechts te vinden. Gewoon standaard dingen controleren als roest, schokbrekers, banden profiel, hoe is het interieur? Als dat uitgeleeft is, kun je je eigen conslusie trekken he
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
En waar kan je kijken hoe laag/hoog de druk is? |
#7
|
|||
|
|||
Als tie van een liefhebber is, dan heeft tie meestal wel een drukmeter in de auto.
Netjes warm rijden, dus olie minimaal 90graden, in de 4 rijden en dan terug in de 3. Moet je glader minimaal 0,5 a0,6 bar geven. Let op minimaal, lager als dat heeft ti binnenkort een revisie nodig. ps heb de mijne toevalligerwijze te koop...1.1bar druk... |
#8
|
||||
|
||||
Als er een druk meter inzit is dat eenvoudig, anders op de MFA maar dat is wat ingewikkelder (wil je het echt weten?).
Een gevoelig punt voor roest bij iedere Golf2 zijn de krikpunten voor. Verder hoef ik je niet uit te leggen dat er over het algemeen met G60's geragt wordt, dus kijk gewoon erg goed uit wat je koopt. De G-Lader is dus gevoelig, dat weten we allemaal. Het mooiste is als er een historie bij is van revisie o.i.d., en dan liefst bij een gerenomeerd bedrijf. Verder hebben G60 blokken vaak versleten drijfstanglagers, je hoort het in bepaalde toerentallen 'kloppen' onderin het blok. Hoeft geen grote kostenpost te zijn, mits er niet zo lang mee door gereden is dat de krukastappen ingelopen zijn.
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
[QUOTE=Stijn]Als er een druk meter inzit is dat eenvoudig, anders op de MFA maar dat is wat ingewikkelder (wil je het echt weten?).
Ja, hoe werkt dat met de MFA hendel dan? |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb zelf net mijn auto naar G-force gebracht voor een G-laderrevissie en hij pakte de slang beet waar de druk door heen komt om te voelen hoe de G-lader eraan toe was... Je kon echt duidelijk voelen aan de slang dat de g-lader druk op bouwde als je de gashendel open trok. Ik zou even bij wat bekende gaan voelen hoe bij diegene de druk in die slang voelt, zodat je een beetje een indicatie hebt hoe of wat. Maar ik zelf vind dat het altijd gokken blijft als er geen drukmeter aanwezig is (zoals bij de mijne ).
Veel succes met de aanschaf want zoals hier iemand op het forum in zijn onderschrif heeft staan: G60: The best blowjob i ever had! p.s. Heeft deze gozer geen vriendin?!
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#11
|
||||
|
||||
thanks voor de tip.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
iemand anders nog? Hoe is het gesteld met de abs remsystem? |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk ff of de controle lampjes netjes aan gaan bij het op contact zetten en uitgaan als de motor word gestart.... Tja G-lader kun je eigenlijk al1 beoordelen als die open ligt, maar zal niet iedereen goed vinden als je komt kijken voor de auto... heb je nu een G60 gekocht haal hem dan alsnog ff open, weet je meteen hoe en wat, laat hem bekijken door iemand die er verstand van heeft, kun je altijd nog ff laten reviseren.... Kijk/vraag of er een onderhoudshistorie aanwezig is, en papieren van een lader revisie, al wil dit ook niet alles zeggen, want veel bedrijven vervangen maar de helft met een revisie of gebruiken goedkope sjit, maarja.... Kijk ook ff of er geen roest onder de voorruit zit, G60 heeft geplakte ruit.... Rem ook een keer goed hard, kijken of die niet scheef trek oid.... En die functie op je MFA om druk te meten is gewoon een leuke gadget, je heb er verder weinig aan, super onnauwkeurig..... Last edited by Jeroentjuh : 08-06-2006 at 21:31. |
#14
|
||||
|
||||
bedankt voor de tips Jeroen.
De history zit niet bij de auto, ook niet van de history van de glader. Ik vind dat niet zo spannend, maar nu heb ik wel een aantal bruikbare tips.. Last edited by theowob : 09-06-2006 at 11:13. |
#15
|
||||
|
||||
Heeft iemand nog meer tips?
|
#16
|
|||
|
|||
ja ik heb nog een tip voor je...............KOOP GEEN GOLF G60!!!!
niks dan ellende,ouwe barrels. |
#17
|
||||
|
||||
hahahahaha zo erg........,
graag wel vertellen wat en hoe en waarom. |
#18
|
|||
|
|||
Een orginele golf g60 rijdt super.
__________________
|
#19
|
||||
|
||||
1st je karretje goed warm rijden olie ong 90*.
2 : Motor dan uitzetten ! 3 : MFA schakelaar op 2 zetten 4 : MFA knopje indrukken en vasthouden,contact aan/uit dan knopje loslaten. 5 : MFA knopje weer indrukken en motor starten dan knopje loslaten. 6 : MFA knopje 1x indrukken en de druk wordt weergegeven ! 7 : Je kan de druk nu testen…3de versnelling 6000 r/pm 8 : Kijken wat MFA aanduid ! TABEL 1200 – 0,2 bar 1300 – 0,3 bar 1400 – 0,4 bar 1500 – 0,5 bar 1600 – 0,6 bar 1700 – 0,7 bar 1800 – 0,8 bar 1900 – 0,9 bar 2000 – 1,0 bar 2100 – 1,1 bar 2200 – 1,2 bar MFA schakelaar op stand 1: Functie 1. Motor code 2. Land code 3. Km teller 4. Bovenste toerenbegrenzer 5. Onderste toerenbegrenzer 6. Deceleratie benzine druk 7. Display test MFA schakelaar op stand 2: Functie 1. Test programma van geprogrammeerde bytes 2. G60 drukmeter 3. Digitale toerenteller 4. Benzine verbruik 5. Signaal van de snelheids sensor 6. Olie temperatuur 7. Buiten temperatuur |
#20
|
||||
|
||||
Je hoort iedereen over minimaal 0,6 bar druk en alles... dit moet echter wel met de originele pully zijn zometeen zit er een 56mm pully op ofzo
Quote:
Dat is Rallyegolfdriver
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |