#1
|
|||
|
|||
Polo86c Benzine motor lekt olie
He!
Mijn benzine motor lekt olie. Vrij vervelend want het STINKT binnen en je laat overal een druppeltje achter als je parkeerd. Nu heb ik 3 vragen: 1) Gebeurd dit vaker? (Is het een bekend probleem?) 2) Is het verstandig om het nieuw te kopen of kan het van de sloop ook vandaan komen? 3) Is het eenvoudig te vervangen, bedoel: slijten de onderdelen op de motor in of....... ? tnx! onderdeel: VAG 1011 BENZINEPOMP 2 AANSLUITINGEN 8/85- PRESTAN €53.80 OF (m'n auto staat even niet voor de deur): FP4190 Pierburg €105,30 Brandstofopvoerpomp Mech.; data: 08/1985 - Last edited by Mir : 21-06-2006 at 14:43. |
#2
|
||||
|
||||
waar lekt de olie ergens? kun je duidelijk het oliespoor terugvolgen van waar het vandaan komt?
als je dat weet kunnen ze je hier misschien beter vertellen...en misschien even vertellen wat voor motor erin ligt. grtz
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, met pep (van dit forum) heb ik m'n koppelings plaat vervangen.. daarna ben ik naar zeeland gegaan om te duiken. Daar heb je stijle helingtjes en kwam ik erachter. Doodsbang dat we iets stuk hadden gemaakt bij het vervangen ben ik terug gereden. Thuis hebben we hem op de krik gezet om er onder te kijken. We konden niets vinden want werkelijk alles zat onder de olie (bloed in water idee). Maar toen we de motor starte werd het al snel duidelijk: veel druppels kwamen uit deze pomp precies onderaan uit vallen. Met de krik eronder vandaan valt dit ontzettend mee (Vandaar dus ook zeeland waarbij ik het pas begon te merken (stinken etc.)). Vanaf kenteken papieren: Type: Polo C 33 kw 4 cylinder Benzine code: 00volk-4016**** (laatste zijn niet echt belangrijk?) Naar mijn weten ligt er een 1.0 motor in |
#4
|
||||
|
||||
aha okee, wordt zo al een wat duidelijker verhaal. maar heb zo niet echt een idee wat het zou kunnen zijn. even wachten op reacties van anderen.
grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#5
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je?
Lijkt mij dat die opvoerpomp gewoon stuk is? Of bedoel je iets anders? Het is ook logisch; als de motor gekanteld wordt komt de olie meer de kant op van de pomp (naar achter) waardoor het sneller gaat lekken. |
#6
|
||||
|
||||
ik bedoel dat mijn technische kennis nog niet zo groot is dus even wachten totdat anderen je topic lezen en je wat meer duidelijkheid kunnen geven.
ik gaf alleen aan om wat meer info in je topic te zetten, mbt je vraag. grtz
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#7
|
|||
|
|||
ter illustratie
de pomp: duidelijk is te zien dat hij aan de onderkant lekt (en ik zojuist mijn rode tei-wrap kapot heb gemaakt ). Last edited by Mir : 21-06-2006 at 15:40. |
#8
|
||||
|
||||
De stift van de brandstofpomp word mechanish "aangedreven" doormiddel van een extra nok op je nokkenas.
Je keerring van de nokvolger-stift ( of hoe je hem ook noemen wilt ) is waarschijnlijk kaduuk. Daardoor loopt er olie rechtstreeks vanuit de kop via het beluchtingsgaatje ( aan onderzijde ) van je pomp naar buiten.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#9
|
|||
|
|||
Hoe ernstig is dit? (Niet dat ik hem niet ga vervangen..maar ter informatie)
En kan je wat zeggen over mijn eerste gestelde vragen? |
#10
|
||||
|
||||
kan het ook niet gewoon zijn dat de o ring die tussen pomp en motor zit stuk is?
mijne lekt daar ook, heb ook mijn benzinepomp stuk gehad en een andere geplaatst die hier nog lag maar zonder de ring te vervangen, was zondagnamiddag en dan zijn de winkels hier niet open en nu heb ik daar ook enig olieverlies. morgen exaams gedaan en dak kan ik de ring vervangen, zal eventueel een fototje maken van de olie die er bij mij aanhangt.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#11
|
||||
|
||||
antwoord op je vragen
* onderdelen gaan nu eenmaal stuk, anders zouden er geen garages moeten zijn * als je een pomp van de sloop haalt weet je nog altijd niet of je een goeie hebt, als je een goeie pomp hebt kan je weer jaren verder, anders kan het zijn dat je volgende week weer een pomp moet halen. * is redelijk makkelijk zelf te vervangen als je een beetje handig bent. ik zie dat je ze een koppeling hebt gestoken dan zal een benzinepompje ook wel lukken
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Absoluut, maar ik las in bovenstaande posts: "veel druppels kwamen UIT deze pomp precies onderaan uit vallen." Dus ga ik er vanuit dat het uit de pomp zelf komt, maar O-ring is in de regel wel de boesdoener idd.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#13
|
||||
|
||||
heb weer enkel gelezen wat ik wou lezen precies overkomt me wel vaker
best is de pomp dan te vervangen en uiteraard de o ring niet vergeten
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#14
|
|||
|
|||
Heb het even aangegeven. Daar tussen die omvouw komt het dus uit.
|
#15
|
||||
|
||||
dan wordt het tijd voor een nieuwe benzinepomp.
moet je zelf maar kijken wat je doet, een nieuwe of 1 van de sloop.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#16
|
|||
|
|||
Wat raden jullie aan?
Het feit dat ik vroeg of dit vaker voorkomt vroeg ik om in te schatten of het verstandig is om hem van de sloop te halen. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
lijkt me duidelijk he...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#18
|
|||
|
|||
wat daar staat is erg duidelijk ja. Maar iets zeggen over het voorkomen van dit defect en op basis daarvan inschatten en beoordelen of het al dan niet verstandig is om dit onderdeel van de sloop te halen, is iets minder triviaal dan jij doet laten denken. lijkt me...
maw: wat denken jullie? |
#19
|
||||
|
||||
nieuw onderdeel weet je het zeker dat het goed is. zoniet, dan garantie.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#20
|
||||
|
||||
ik rij 3 jaar met mijn polo en mijn broer heeft altijd zo een motor gehad, in verschillende auto's en we hebben nooit last gehad van olieverlies aan de pomp.
maar of je daar op kunt voortgaan... als ik jou was zou ik een nieuwe pomp kopen. als jij mij was dan zou je een pomp die er nog ligt nemen en monteren :p
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|