#1
|
||||
|
||||
ketting vr6, vernieuwt en nu,
hallo ,
mijn maat is in het bezit van een vr6 van 1994, corrado,ivm versleten koppeling , hebben we ook de ketting en de spanners vervangen , nu is mijn vraag hoe komt , alls je de auto start, ivm de spanner,s ketting , kan dat zo maar of is daar een truc voor ,omdat de spaners nog geen olie hebben en de ketting in mijn ogen nog niet gespannen staat, vrgr gooigolf |
#2
|
||||
|
||||
Ik kom er niet.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Ik weet niet precies hoe het bij een VR6 zit (misschien moet ik eigenlijk ook maar gewoon mijn mond houden, maar goed...), maar sommige motorfietsen (zoals Honda CBR600F) hebben ook een ook een oliedrukspanner voor de nokkenasketting. Hierbij moet je de spanner eerst op druk brengen door hem voor het monteren vol te pompen met olie.
Nogmaals, ik weet niet of dit ook zo werkt bij een VR6, maar misschien heb je er wat aan. |
#4
|
||||
|
||||
he jongens
bedankt maar ben er al een beetje achter hoe en wat , alls iemand tips heeft kom maar op, morgen nieuwe olie en filter en de vr6 is klaar en als nieuw , groeten gooigolf , |
#5
|
||||
|
||||
is niks speciaals aan, als je alles gewoon goed hebt gemonteerd. Alleen eerst wel ff flink doorstarten, zonder ontsteking om oliedruk op te bouwen thats all
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
yep .gewoon starten , niks aan de hand. (wel ff bukken voor rondvliegende onderdelen) Collega van mij heeft het nml op de zaak gedaan...
__________________
GTI NOOB |
#7
|
||||
|
||||
haal de bobinekabel van de ontsteking van en leg deze tegen massa, dus dat de motor NIET kan aanslaan, en even 2 tot 4 keer 5 seconden starten, dan krijgt de motor oliedruk en zetten de spanners uit.
Daarna bobine kabel weer dr op en vlammen maar. suc6
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |