|
||||
|
||||
rijden met buitenlands kenteken
Ik kom met een portugees kenteken naar nederland.
Mijn plan is om verlopig daarmee rond te rijden. Nu weet ik dat iedere ingeschreven nederlander met een nederlandse auto moet rijden. Nu,ik kom weer naar nederland en ga me weer laten inschrijven. Dan moet ik dus ook mijn auto invoeren. Maar de auto is niet geregistreerd onder mijn naam. (geregistreerd onder een portugees) Dus mag ik gewoon legaal in nederland rijden??? Ik heb al gebeld naar de douana maar die wist nog minder dan ik. Laat maar horen
|
||||
|
||||
zodra jij je hier inschrijft ben je weer nederlander en mag je alleen in een auto met nederlands kenteken rijden....
geloof ik....
|
|||
|
|||
Volgens mij is het zo dat ik mijn auto niet aan bijv. een portugees mag uitlenen, dan is hij (dus ik...) niet verzekerd. Dat zal andersom denk ik ook het geval zijn.....
|
|
||||
|
||||
Als jij reeds nederlander bent,. dan mag je officieel niet in een buitenlandse auto in nederland rond tuffen. Overal ter wereld, maar niet in Nederland.
Tenzij: - huur auto - ontheffing wegens firma/bedrijfswagen - belasting betaald (BPM te verrekenen met belastingdienst). Dat wat Pep zegt, heeft hier niet zoveel mee van doen: dat is een verzekeringsvraag (en volgens mij niet (helemaal) waar). Je mag vooral en enkelt niet in nederland rijden met een buitenlandse gekentekende auto omdat jij daarmee (als nederlander) de belasting ontduikt (BPM). Een portugees mag dus wel in zijn eigen, een franse, duitse of nederlandse auto in nederland rijden ..
|
|
||||
|
||||
hoe zit dat dan met een auto die een kurzzeit-kenteken heeft (als je bijvoorbeeld een auto uit duitsland koopt en hierheen rijdt met een tijdelijk kenteken? Mag je dan officieel ook niet de grens over?
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat schijnt wel te mogen, ik heb zoiets in een "promotor" (is motortijdschrift van de ANWB) van verleden jaar gelezen, je zou gewoon met de auto of motor die je in duitsland hebt gekocht met een duitse "Rote Nummer" (kost iets van 55,- Euro en je bent meteen verzekerd via ADAC) tot aan je voordeur kunnen rijden. |
|
||||
|
||||
Je mag toch ook in een buitenlandse auto rijden als de eigenaar bij je in de auto zit?
|
|
||||
|
||||
eff voor de duiderlijkheid.
Ik ben woonachtig in portugal 6 jaar en rij altijd met een nederland rijbewijs. De wet is afgelopen jaar in portugal veranderd dat de europese mensen in portugal met een europees rijbewijs een exstra document naast het rijbewijs moet hebben. Ik heb hier 2x een aanrijding gehad met politie erbij,en tig keer aangehouden zonder enkel brobleem. Het eenige wat ik niet kan is een auto op mijn naam zetten. Daarvoor is een portugees rijbewijs nodig. Dus mijn auto heb ik op mijn vrouws naam staan. Wat ik begrijp dat ik in nederland kan rond rijden met een portugees voertuig zolang ik maar niet ingeschreven ben in nederland. Maar ik begrijp dus niet hoe het zit als deze auto is geregestreed bij een portugees,dit geval mijn vrouw. Ik mag toch perslot van rekening wel op vakantie in mijn eigen land?