|
||||
|
||||
Help me uit mijn droom
Ieddereen heeft wel zo'n tijd dat ie een model heel erg geil vind en dat ie er een tegenkomt tegen schappelijke prijs, en dat t met passen en meten wel allemaal kan maar t eigenlijk niet heel erg verstandig is...
zo zit ik al langer te geilen op een t2 het liefst een t2a maar t2b is ook super... tevens krijg ik de schijt van kamperen in een tentje en ben ik hoteldebotel op kampers geworden.... dus 1+1=2 en dus op zoek naar vw campeer t1=super maar onbetaalbaar voor mij.. t2a=zie ik eigenlijk nooit langskomen en meestal ook te duur... t2b=super modelletje vooral met groot pop-up dak dus 4 persoons... t3=leuk model alleen vaak geen oldtimer en toch niet 100% mijn smaak... ik weet echt helemaal niks van luchtgekoeld, maar wel mensen uit mijn omgeving, dus hulp is makkelijk te krijgen, en heb er wel de middelen voor... de bedoeling zou zijn moooi van binnen lelijk van buiten, deuken en verf allemaal geen probleem, klein laswerk ook niet... gewoon rijdend zijn en over x aantal jaar eens strakzetten en mooi maken... kzit nu op de einde van mijn audi 50 project dus moet weer iets te hobbbyen hebben... nu kwam ik deze advertentie tegen: http://www.kapaza.be/detail/2740628...t2_met_lpg.html dus een 2.0 liter boxer op lpg dus ook goedkoop rijden... is dus een 2 persooons met klein pop-up dakje, zonder apk is geen laswerk aan, interieur hoort niet bij die camper maar bij nog een die hij te koop heeft.... en dat is deze dus: interieur: 4 persoons geen laswerk aan met apk (volgens rdw nog maar paar weken maja kun je altijd vragen met nieuwe apk).. ook op lpg... wel slecht gelast bij een deur en nog iets... in mailtje stond dat ze er meer te koop hadden en dat ze soort hobbyclubje waren, en ik zie meer bussen op de achtergrond staan... kent iemand deze bussen/personen? betrouwbaar? prijzen van beide bussen ist zelfde: 3500 euro... nu ist id de 6n (daily) te verkopen en hierin tijdelijk rond te rijden, en dan goedkoop polootje kopen als daily... Bedoeling is gewoon tegen roest behandelen ermee te rijden... waar moet ik vooral op letten bij deze wagens, is het verstandig om te doen, er is geen laswerk aan volgens hem... waar ik zelf al aan denk, alles moet t doen, motor moet fatsoenlijk lopen, compleet zijn... ik heb gelezen over krikpunten en andere slechte plekken, maja dat is meestal wel goed te controleren... jullie advies gevraagd....
Last edited by Berserker : 15-06-2006 at 10:44. |
|
||||
|
||||
Cool dat je voor een busje wilt gaan kijken!
Veel advies kan ik je niet geven, heb zelf (nagenoeg) geen ervaring met busjes. Het enige dat me op dit moment ff te binnen schiet is dat T2's ook wel willen roesten onder de ruitrubbers. Je zou voor T2-tjes ook eens bij the Cool VW kunnen kijken. Succes!
|
||||
|
||||
Als ik jou was (kan niet in je portomonee kijken) zou ik nog even wachten. Eerst je Audi 50 afmaken. Je polo zou ik niet weg doen om een paar redenen:
1. Bus verbruikt veel meer 2. Je rijd niet zomaar even ergens de stad in met een bus (denk ik..) 3. Je rijd altijd met een camper rond, dus ook met boodschappen e.d. Natuurlijk is het jou beslissing en jou geld. Campers zijn wel cool en ooit zou ik er ook nog wel een willen. Maar dan voor erbij en niet voor daily
|
||||
|
||||
hehe ik doe vrij weinig boodschappen omdat ik student ben en ik nog thuis woon...
de bus is op lpg, en anders zou ik ook m ombouwen/laten ombouwen op lpg... en sowieso voor kleine ritjes zal ik de audi hebben (maar niet in de winter ) mijn vader rijdt een t4 en ik ben gewend daarmee te rijden dus formaat is wel te verwaarlozen... en t geld om de audi af te maken heb ik gewoon liggen... dit heb ik dus bij elkaar gespaard, en daar zal niks tussenkomen (behalve IBG ) dus tzal tijdelijk als daily zijn, daarna zal ik wel iets goedkoops kopen voor als daily te gebruiken... op 2dehands staat hij ook en daar is locatie Amersfoort... ik koop normaal nooit iets bij een handelaar ofzo, want dat is een teken dat je t altijd goedkoper kan krijgen.... ik heb namelijk die verhalen over die Jerry gehoord en lees net op t2 forum dat er in de buurt van Harderwijk ook ene zit waar geen goeie verhalen over de rondte gaan... dus de persoon kent iemand die?
Last edited by Berserker : 15-06-2006 at 10:15. |
|
||||
|
||||
Reken op een brandstofverbruik van 1:7 of zo!! En dat bij een lagere snelheid dan je gewend bent. Het beste max 100 rijden, anders word je doof van de draaikolk in je tank!
verder is een T2 niet bepaald pekel-proof. Ze rotten onder je kont vandaan, nog sneller dan een 6N Quote:
Ja, da's Xander. Hij heeft eens een T2a van mij gekocht, omdat hij die zo leuk vond om op te knappen, naast zijn T2b camper. Een week later stond hij voor het dubbele op Marktplaats 'met harde bodem'. Yeah, right! Betrouwbare handelaren zijn er niet, maar er zijn wel eens handelaren met goede auto's! Jens
KCN regio Fryslân Last edited by Zeend : 15-06-2006 at 10:18. |
|
||||
|
||||
hehe 6n rot totaal niet echt 1 van de beste roest-proof auto's van vw geloof ik....
jaja maar 1 op 7 met 40 cent de liter in vergelijking met 1 op 16 met 1euro 40 de liter blijft t zelfde... roest behandeling enzo ben ik niet bang voor kga m namelijk niet overspuiten, maar afschuren goed teegen roest behandelen en rolleren... winter zal indd een ander klein goedkoop autootje komen.... toen ik me rijbewijs net had gehaald, gebruikte ik de auto van mijn moeder.... reed ik dus in de winter mee zonder kachel.... en dan heb ik t over dit ding: dus ik ben wel wat gewend, qua snelheid niks te klagen hij haalt de 140... ik weet dat t niet snel niet zuinig enzo is, daar zit ik allemaal niet mee, roest ook geen probleem zolang ie niet rot is.. gaat ie roesten schuur ik t af behandel t en klaar is kees... op dti moment is ie goed volgens hun... i
Last edited by Berserker : 15-06-2006 at 10:40. |
|
||||
|
||||
Quote:
Roest wat je ziet is maar een fractie! Onderhuids een soort vastgelast ladderchassis en hier en daar dubbel blik. Echt álles kan rotten hoor! daar word je echt simpel van. Overigens ken ik twee mensen die een 6N hebben gehad die onder garantie gelast zijn bij de achterschermen. De enige mensen die ik ken met een 6N... en ik zie ook wel gauw eens een roestige achterklep.. Jens
|
||||
|
||||
aah ok, nog helemaal geen last van misschien net de 1e modellen geweest t/m 96 die hadden nog wat kinderziektes mijne is van 97 (soort onzichtbaar faceliftmodel) en nog helemaal niks van roest...
|
||||
|
||||
Je kan ook eens contact opnemen met de gasten van d en d-vw , die hadden laatst echt een mooie basis staan!
|
||||
|
||||
Dit heb ik even goed doorgelezen (niet 't enige natuurlijk) voordat ik mijne ging kopen.
http://www.smulders.demon.nl/vw-panobus-1.htm In ieder geval niet overhaast kopen. Je komt er vanzelf 1 tegen die geschikt is voor jou. |
|
||||
|
||||
infamous bedankt die site kreeg ik net ook al via t2 bus forum....
ohw die andere staat ook op marktplaats en komt uit flevoland marktplaats en daar bevalt me dit dus niet aan: Het is de originele lak maar er zijn wel een paar geplamuurde plekken Hefdakje, luifel en trekhaak. Geen apk. .APK klaarmaken door een garage in de buurt kost 500 euro De prijs is een vraagprijs maar de bus wordt wel zonder apk verkocht (wachttijd is 4 weken dus vandaar) er zijn meer apk stations dan die waar je 4 weken moet wachten dus zal wel iets mis zijn...
Last edited by Berserker : 15-06-2006 at 13:00. |
|
||||
|
||||
nog 1 maar weer van iemand die er meer heeft:
oranje
|
||||
|
||||
hehe de kriebel is weer beetje gezakt en t verstand is weer de baas..
kga gewoon goed mijn ogen openhouden, sparen en begin volgend jaar eentje kopen.. ik had nog gemailed naar die oranje van hierboven.. dit kreeg ik terug: Het laswerk voor de apk keuring (bij de RDW) is gedaan. Verder is het vooral cosmetisch opknappen. (bij wielranden, en bij de treden bij de voor deuren) ohw dat valt dan wel mee check foto's:
|
||||
|
||||
hmm deze ziet er goed uit (vooral van binnen) heeft ook apk nog een heel jaar..
alleen zooo jammer van die hoogbouw... verknalt t behoorlijk... en 1600 is ook wat magertjes http://www.happyhippie.be/Martin2.htm
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, goed checken bij die gasten in Harderwijk. Mijn bus komt daar ook vandaan. Ik moet zeggen de prijs was niet asociaal slecht, maar er zitten wel wat zaken aan de bus waarvan ik denk verdomme dat heeft ie mij niet verteld. Een losse 2-liter motor erbij leveren maar er wel een 1600bak (bewust?) onder laten hangen. Een schuifdeur die niet goed wil sluiten, volgens hem door het mechanisme, volgens mij door de C-stijl die niet helemaal in z'n element is .... Ik zeg oppassen en neem iemand mee die verstand heeft van bussen. Twijfel je, dan niet kopen en verder zoeken. Bespaard je een bult geld en ellende.... En nog een tip, twijfel je aan je laskunsten, geef dan iets meer uit aan een bus waarbij je minder/ niet hoeft te lassen. |
|
||||
|
||||
Ik heb twee jaar rond gekeken voordat ik mijn bus tegen kwam.
Ik heb nu wat leuks zonder laswerk en zonder deuken. Gewoon rustig rond blijven kijken totdat je wat geschikts tegen kom. En inderdaad, neem iemand mee die de T2 kent. Er zijn nl een aantal plaatsen waar je zomaar overheen kijkt, maar waar je straks een hoop problemen door kan krijgen.
|
||||
|
||||
ja ik ken wel iemand die iets van bussen weet...
maja tis al fijn als je vantevoren weet niet bij die mensen gaan dat is ene oplichter.. ik koop normaal ook nooit iets bij een handelaar maja busje heeft als 1e functie camper en niet showwagen... die van boomin buss zo is t id ongeveer...