#1
|
|||
|
|||
Uitvallen motor
Van het weekend mijn pierburg carburateur gereviseerd en alle vacuumslangen vernieuwd.
Motor loopt weer netjes maar als ik de koppeling intrap om bijvoorbeeld terug te schakelen zakt hij soms zover terug in toeren dat de motor afslaat.Wat kan hier nog de oorzaak van zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Zuigt hij valse lucht aan, pakkingen wel vernieuwd bij montage? Gaat accelereren wel vloeiend?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb de voetpakking niet vernieuwd want die zag er nog goed uit namelijk. Accelereren gaat meestal wel vloeiend,heel soms stottert hij weleens. |
#4
|
||||
|
||||
Vacuumklep voor het decelereren (Ventil fur leerlauf und schubabschaltung)? Als deze niet goed werkt zal de gasklep dichtblijven waardoor de motor gesmoord wordt (en dus uit kan vallen). Normaal gesproken trekt deze vacuümklep bij gas los de gasklep dichttrekken (brandstofbesparing en bokken of stoten tegengaan) totdat het motortoerental 1200 omwentelingen bereikt. De vacuümklep bekrachtigt dan weer de vierpuntsdoos (dat membraan met die stang) zodat de gasklep weer wat geopend wordt. Hoe je kunt controleren: 1. motor starten en stationair laten draaien. 2. stekker die op de vacuümklep zit lostrekken. 3. Als de motor uitvalt werkt de klep naar behoren, als hij gewoon doorloopt of begint te bokken dan is de klep niet goed. |