#1
|
|||
|
|||
Kraak en MFA vraagje MK1 GTI
Hallo, ik heb sinds het vervangen van de distributieriem een behoorlijk irritante kraak in mijn GTI, deze kraak komt tevoorschijn als de motor redelijk op temperatuur is en stationair draait. Ik heb de spanrol inmiddels ook vervangen en de dynamo losgekoppeld, so far no joy, zou dit de waterpomp kunnen zijn of nog iets anders?
Volgende vraag is mijn GTI bak is enige tijd geleden in elkaar gedraaid en nu heb ik daar voor nood een dieselbak op geschroefd, deze heeft niet de aansluiting voor de MFA, alleen maar voor de achteruitrijverlichting, nu werkt alleen heel mijn MFA niet meer, klopt dit of zou de MFA nog wel gedeeltelijk moeten werken? Hoor t graag! Jurjen |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Controleer even je v-riemspanning. Neem aan dat je geen nieuwe pomp hebt gemonteerd, dus zet deze niet te strak. Op hoop van zegen.... Quote:
Dit is de grote sensor op de bak he? Die voor de schakelindicator is. Ik neem aan dat de MFA hier ook zonder moet werken. Dus controleer de kabeltjes nog even misschien?? MFA beeldje blijft gewoon leeg? |
#3
|
|||
|
|||
Hoi, bedankt voor je antwoord, de riem staat nu niet te strak, misschien dat ie bij de eerste keer startten na het vervangen van de distributie te strak heeft gestaan, zou het dan de waterpomp kunnen zijn?
Op de MFA blijft het beeld leeg, de aansluiting op de bak is dan alleen om je verbruik ed uit te rekenen? Olietemperatuur ed zou hij dus wel aan moeten geven? Ik heb ook het verschijnsel dat mijn temperatuurmeter uitslaat en het rode ledje gaat knipperen, heb ooit iets gelezen over verkeerde massa, ga daar nog wel ff naar kijken maar ik vindt t wel apart dat alles de geest heeft gegeven nadat de versnellingsbak gewisseld is. |
#4
|
||||
|
||||
elektra ff loskoppelen op de bak misschien dat het scheelt.
__________________
Like @ G-60 ! |
#5
|
|||
|
|||
Hmm, ik heb de riem toch wat losser gezet en ja hoor, de kraak is weg, beter!. Nu m'n MFA nog
|
#6
|
|||
|
|||
MFA werkt ook weer, bleek een massa probleem te zijn, ff voor de test een massa kabeltje tussen m'n blok en m'n chassis gehangen en de MFA gereset, (accu ff los en vast) en het werkte weer. Ook gelijk het probleem opgelost van mijn toerenteller die op hol sloeg als ik boven de 5000 toeren kwam...
|