![]() |
|
||||
|
||||
![]() sinds een paar dagen heeft de Golf 2 van mij een vaag probleem.
als ik optrek, maakt niet uit in welke versnelling of hoe hard ik rijd dan begint het stuur te trillen. hoe harder ik rijd, des te harder het stuur gaat trillen. zodra ik de koppeling intrap, is het probleem weg. heeft iemand een idee wat dit kan zijn? ik zelf ben bang dat de aandrijfassen aan hun eind zijn. en dat is volgens mij een erg dure reparatie. aangezien er al 472.000 km op de klok staat weet ik niet of ik dit dan nog laat repareren. het is eigenlijk nog de bedoeling dat ie mee gaat naar oostenrijk. misschien is dit wel te voorbarig, maar het speelt wel door mijn hoofd. het zou niet zo grappig zijn dat we onderweg komen te staan met pech.. na 7 jaar is het best moeilijk om het ding aan de kant te zetten.. mvg Bugs |
|
||||
|
||||
![]() Stel dat het je aandrijfassen zijn, dan kost dat niet veel geld op de sloop, maar ik betwijfel of dat het wel is,
Als je je koppeling intrapt is het weg zeg je, maar is dat ook gewoon onder het rijden? dus Bijv. Je rijd 50Km/h en je trapt je koppeling in, als de trilling dan weg is zou ik eerder bij je koppeling gaan zoeken, die dan waarschijnlijk krom is.
|
||||
|
||||
![]() ja, dat is ook tijdens het rijden.
maar dan laat ik dat wel ff nakijken dan. zekerheid voor alles, vooral op zo'n lange afstand.... |
|
||||
|
||||
![]() Oke, maar dan zijn het in ieder geval je aandrijfassen niet, die zou je altijd moeten voelen als ze kapot zijn.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als het de aandrijfassen zijn stopt het trillen ook vaak als je de koppeling intrapt, op dat moment word er namelijk geen kracht meer overgebracht via de assen... Een kromme koppeling (als die al zou bestaan) zal zich niet uiten in trillen in het stuur, maar eerder door schokken op het moment dat je de koppeling op laat komen... |
|
||||
|
||||
![]() mijn (en een aantal van hierboven vermelde) vemoedens waren juist.
er zit speling op de homokineethen. als ik dat getril weg wil hebben, dan moet ik die dingen allemaal vervangen. maar dat word wel een beetje te kostbaar voor dat oude ding. ze knakken niet, dus het kan nog een hele tijd goedgaan. er zit weer een jaar apk op, dus dit jaartje wil ik eigenlijk nog even volmaken met het oude, trouwe golfje.... |
|
||||
|
||||
![]() zijn die homokineten zo duur op een autosloop dan?
|
||||
|
||||
![]() bij mijn vorige auto, kon ik er 3 maanden meerijden voordat de homokineet brak. alleen dat krakend/bonkend geluid door de bochten is wat minder
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb het niet zo op draaiende onderdelen van de sloop. wie weet hebben ze ook wel een klap gehad, of na een paar maanden zijn ze ook weer naar de kl..ten. ach ja, ze knakken nog niet in de bochten en volgens de garagehouder kan ik er nog zat mee naar oostenrijk, dus daar vertrouwen we gewoon op! laten we hopen dat hij het nog een jaartje uithoud zonder al te veel kosten. dan kan ik ondertussen rustig gaan kijken naar wat anders. |
|
||||
|
||||
![]() waarom zou een aandrijfas op de sloop niet goed zijn ?
Is vast beter dan die je er nu onder hebt en het lijkt me geen goed idee als ze nu al trillen om er mee naar oostenrijk te gaan. Ik zou niet met een goed gevoel achter het stuur zitten . |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee je kunt beter de bergen in gaan met versleten aandrijfassen ![]() Hoe meer speling er op je assen komt en hoe meer ze trillen des te harder ze slijten. Soort van sneeuwbal effect.
|
||||
|
||||
![]() Gewoon gas erop broer konijn
![]() ![]()