#1
|
||||
|
||||
IDF of IDA?
Ik ga voor de verandering nog maar eens grotere carburateurs op mijn 2.4 typ4 schroeven.
Maar wat levert het meeste vermogen 48 IDF of 48 IDA. Wat het mooiste klinkt of wat er het beste uit ziet interresseert me helemaal niets het gaat puur om het maximaal haalbare uit de verschillende carburateurs. Even wat extra info;krukas 71mm gesmede zuigers 103 mm 914 koppen 44x38 mm kompressie 9.5:1 |
#2
|
||||
|
||||
IDA of IDF
Gaat nie goe met je post...............nog geen reacties!!!
Je bent weer te extreem bezig!!! geen 48er gebruikers hier :biggrin:
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#3
|
|||
|
|||
IDF of IDA ?
Quote:
Ja en Nee .... Heb ze wel liggen,kompleet met inlaatspruitstukken voor een typ4,maar nog niet in gebruik Ik twijfel nog ... voor IDA's ontbreekt (aan deze kant van de plas) naar mijn idee ook een beetje de kennis om ze goed af te stellen. Sproeiers en dergelijke schijnt voor de IDA ook een probleem te zijn,itt IDF's waar er ten 1e veel meer van zijn (zoveel in 40,44 & 48) en ten 2e ook nog eens veel onderdelen delen,muv venturi's natuurlijk De 48 IDA is natuurlijk wel erg imposant,maar het type staat op zichzelf,en deelt volgens mij alleen wat interne onderdelen met een 46 IDA,maar die zijn zo mogelijk nog zeldzamer dan Gasburners |
#4
|
||||
|
||||
Ida
Hoi,
Ik weet niet of je ver van Belgïë woont, maar we hebben hier een garage die gespecialiseerd is in 48 IDA en groter (tot 58 IDA). Die mannen monteren 48 IDA vanaf 1776cc motoren voor straatgebruik tot de top in drag-race kevers. Curlie Dit is hun web-adres: http://ottobros.skynetblogs.be/ |
#5
|
||||
|
||||
wat is het concrete verschil tussen de twee soorten eigenlijk?
|
#6
|
||||
|
||||
bedankt Curlie ik woon in tilburg dus das vlak bij Belgie
|
#7
|
||||
|
||||
nou de keus is inmiddels gemaakt en het zijn 48 idf geworden.als eerste omdat het bekender terrein is en ten tweede omdat er voor zover ik weet geen spruitstukken zijn voor ida's op een typ4
ik heb ze er zaterdag opgezet nadat ik de spruitstukken aangepakt had.De motor loopt weer en het eerste wat opvalt is dat de motor stiller is zowel stationair als tot pakweg 3000 toeren.Moet er wel bij zeggen dat ik de emulsie buizen zo uit mijn 44 ers heb gehaald zonder aanpassingen van sproeiers.48-ers hebben F2 emulsie buizen en ik weet nog niet of ik daar mee uit de voeten kan of dat ik F11 moet blijven gebruiken.Hij trekt nu al harder met dezelfde sproeiers maar ik denk er nog meer uit te kunnen halen. Updates volgen snel
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#8
|
|||
|
|||
Ik zat vroeger met 40 idf en heb me daarna ook 48 IDF gestoken.
Verschil was inderdaad goe voelbaar. Vond dat hem meer koppel had en was inderdaad veel stiller in lage toeren. Kdenk da mijn volgende toch IDAs zulle worden. Mijne maat is ne krak in afstellen daarvan. Greetz Ritchi. |