#1
|
||||
|
||||
Golf 2 16v, oliedruk probleem.
Hoi,
Ik heb sindskort een probleem met mn golf 2 16v PL. Hij begon van t weekend olie te lekken, niet super erg maar toch eerst was het er niet. Afijn opeens gaat het olielampje knipperen en t zoemertje gaat af, dit gebeurde toen ik op een laag toerental reed ( onder de 2000 rpm ) nja op de peilstok zat nog zeker een kwart, toch maar bijgevult. Probleem opgelost, geen lampje en zoemertje meer. Waar hij lekt kunnen we niet precies vast stellen maar de nokkenas keering is droog, rondom de koppaking is hij vettig, evenals bij de krukaskeering en de carterpan is ook rondom redelijkl vettig. Onderaan de distributieriem daar vallen soms druppeltjes af, maar nergens anders. Nu als ik de koppeling intrapt zakt ie iets in toeren en begint het lampje ff snel te knipperen, en vervolgens weer uit :? ( olie is bijgevult tot max. ) Of als je gas geeft en daarna loslaat hetzelfde verhaal, ff inzakken ( komt door stappenmotor ) en dan gaat dat lampje knipperen. Ook tikt hierbij soms een klep als ik m gewoon stationair laat draaien ( warme motor ). Als je dan je gas intrapt tot +- 1500 toeren dan tikt die klep ook niet meer, tikt dus alleen bij lage toerentallen. Olielampje brand of knippert hierbij niet.... Wat kan dit zijn ? Oliepomp ? Krukaskeering ? Lagerschalen ? Wat me opvalt is dat bij lage toeren dus iedere keer de problemen voorkomen lijkt wel... en dat hij spontaan is begonnen met olie lekken. Tzit vanaf t filter tot de carterpan, en onderaan bij de distributieriem druppelt het eraf ( niet veel )
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Oja, de druksensoren zijn vervangen en dat hielp niet, probleem blijft.
Krukaskeering dan zou hij toch constant drukverlies moeten hebben en niet alleen bij lage toeren ? Maar hij is daarintegen wel opeens begonnen met lekken. Oliepomp lijkt dan het meest logishe
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Nah dat hoeft dus niet...wanneer is het oliefilter voor het laatst gewisseld?? Wanneer is de olie voor het laatst vervangen?? En zo ja door welke olie soort ?? Als het ECHT een lager of olie pomp probleem is gaat er vrijwel altijd wat anders kapot.......dus ook in dit geval eerst AL het andere uitsluiten, voor dat de olie pomp de schuld krijgt |
#4
|
||||
|
||||
T heeft waarschijnlijk toch aan een verstopt filter gelegen.
Filter zat er desondanks toch pas 3000 km op Drijfstanglagers ook gelijk vervangen want die hadden ook pittig op hun lazer gehad, ook de oliepomp vervangen door een nieuwe... Gevolg: Oliedruk weer herstelt.
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
kwantakosta??
|