|
||||
|
||||
Alarm ervaringen
Omdat ik eigenlijk geen geld in mijn Texalarm wil steken, om o.a. de unit opnieuw te laten programmeren, extra handzender te bestellen, ben ik aan het rondkijken voor een ander alarm.
Goedkoop = duurkoop.... of niet? Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken / type's alarmen, wat raden jullie aan, en, heel belangrijk, wat raden jullie vooral af! Andere tips zijn natuurlijk ook welkom. Ik zoek een alarm waar ik mijn c.v mee kan aansturen, evt. (niet noodzakelijk) ook met comfort sluiting ramen / schuifdak dichtdoen (kan ik nu al d.m.v. auto op slot doen met sleutel, en ff de sleutel "vasthouden") , interieur detectie, en startonderbreking... Roept u maar
|
||||
|
||||
GT alarm bevalt goed. Heb er al 8 ingebouwd bij vrienden en kennissen en nooit problemen. Mijn eigenste gaat al 10 jaar mee zonder ook maar 1 probleem. (In R'dam halen bij die Turkse audioshops die daar zitten, zijn gegarandeerd het goedkoopst. )
Zaterdag een Velleman ingebouwd in de auto van mijn vriendin en die maakt me dus helemaal gek, gaat af als het waait, regent of als zon schijnt. Kortom: ALTIJD! Maar als je de schoksensor blokkert is er niks aan de hand. Goedkoop is duurkoop zeg maar.
|
||||
|
||||
Ik heb goede ervaringen met Clifford. Volledig programmeerbaar via laptop, maar ik vind vooral de proximity sensor gaaf. Zodra iemand te dicht bij je auto komt geeft 'ie al een waarschuwend piepje. Dan bedenkt zo'n $%%#@!! type zich nog voordat er schade is aangericht.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Wat mij betreft z'n geld waard.
|
||||
|
||||
Had zelf ook al naar Clifford zitten kijken, alleen zijn die vrij prijzig, en kun je die alleen maar kopen als hij door een erkend SCM dealer ingebouwd wordt? Zijn die los te koop?
GT alarm is dus ook wel ok, prijs is iets leuker als Clifford...
|
||||
|
||||
Selca maakt kwalitatief goed spul voor niet al te veel geld.
Bij Clifford betaal je ook voor de naam.
|
||||
|
||||
Mijn ervaring met Clifford is TOP ! Je betaald er wat meer voor t.o.v. andere merken/systemen, maar je krijgt er een hoop goeds voor terug. De systemen zijn ook los verkrijgbaar (staan ook weleens op Marktplaats e.d.), dan kun je het zelf in gaan bouwen.
|
||||
|
||||
Jep, maar een clifford alarm los kopen, is vrij lastig...
Worden zelden door particulieren verkocht (staat er nu toevallig 1 op marktplaats), en de meeste bedrijven verkopen ze alleen incl. inbouw. Maar als iemand een tip/adresje heeft.....
|
||||
|
||||
Ik hoor t wel christiaan
Is idd zo dat de meeste inbouwcenters SCM gecertificeerd zullen verkopen, anders zitten zij straks met t gezeik als er wat vreemds mee aan de hand is. 2e hands is ook niet altijd even makkelijk Misschien eens bij de toko informeren waar Koen ze haalt?
|
||||
|
||||
Ik zou als ik jou was voor een nieuw systeem gaan. 2e hands systemen willen nog weleens na inbouwen problemen geven. Een klasse 2 alarm heb je vanaf zo'n 450 euro (goedgekeurd). Een andere optie is een origineel alarmsysteem van VW, heeft alleen geen ultrasoondetectie.
|
|
||||
|
||||
Echter zijn er maar weinig bedrijven die "los" een ongekeurd alarm verkopen. En een nieuw alarm bij 1 of ander wazig handelaartje kopen, vind ik net zo riskant als een 2e hands alarm..
Nu is mijn oog hierop gevallen... http://www.waeco.com/nl/301_877.php Wordt o.a. bij conrad verkocht voor 159,- Geen overbodige toeters en bellen, fatsoenlijke handzenders..... en ultrasoon, ipv bij de goedkope alarmen een shoksensor. Tevens is deze uit te bereiden met een hellingshoek sensor, en nog wat andere goodies..
|
||||
|
||||
ik had eerst gt-alarm. zeer tevreden maar opeens kapot. heel vreemd, was wel na ombouw, dus kan wel eigen schuld zijn geweest, kon niet achterhalen waar het aan lag.
daarna gemini alarm in laten bouwen, zeer tevreden en gelijk aan gt in mijn mening. ik bou w zoiets normaal zelf in, maar bedrijf vroeg zich 25 euro voor de inbouw, en ja daar gaan we onze eigen haden niet voor vuil maken, was toen in totaal 325 euro kwijt. deze alarmen zijn gewoon helemaal kompleet met aansturing cv, comfortschakeling, sensoren op de deuren, acherklep, motorkap,binnen bewegingssensoren, etc. |
|
||||
|
||||
SAS autoshop in Heerlen (terwijl ze over het algemeen bekend staan als: duur!, ze hebben wel kwaliteitspul betreffende audio altijd; nee ik heb geen belang bij reclame). ja ik vond het ook belachelijk goedkoop (nou ja in principe stelt een alarm inbouwen ook geen bal voor, en ze zullen ook wel genoeg verdienen aan het alarm zelf).
maar ja voor 25 kun je er zelf niet aan beginnen vind ik. |
|
||||
|
||||
Dan zal er waarschijnlijk een hele vette marge op dat alarm gezeten hebben...
|
||||
|
||||
alarm kostte op andere plaatsen hetzelfde, je wilt denk ik sowieso niet weten wat het maar kost om dat spul te maken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom ben ik zoveel mogelijk info aan het inwinnen... heb er gewoon geen behoefte aan om 500+ euro voor een alarm neer te leggen...
|
||||
|
||||
nee dat is inderdaad teveel geld, maar ik zou ook maar niet voor een TE goedkope gaan, want daar krijg je denk ik spijt van.
|
|
||||
|
||||
GT is goed. SCM goedgekeurd en weinig problemen mee. Bouw het nu al een tijdje in.
Voor € 250,- heb je een klasse 2 ingebouwd en wel.