#1
|
||||
|
||||
PeterZ's Golf S
Eigenlijk was ik maar een beetje op zoek, en ik verwachtte niet dat ik zo snel tegen iets aan zou lopen wat me zou bevallen.
Ik had nogal wat eisen: - Kleine achterlichten - Origineel NL - Zonder duplicaatcode - Zonder open dak - Zonder 16V antenne - Minstens een 1500 cc zijn, want die hebben een toerenteller. - Idealiter eentje met blauwe platen dus voor 01-01-1978. - Staat moet goed zijn, geen laswerk en geen spuitwerk. - Kleur moet me aanstaan. - Geen automaat En hier ben ik tegenaan gelopen: Een Golf S uit modeljaar '80, zo goed als origineel: Ziet dat er stoer uit of niet? Schijt tribal Ik wil juist smalle achterlichten, geen extra! Origineel stuur Bestuurdersstoel is een beetje mottig, is zelfs door de stoelhoes heen te zien Op dit moment heb ik er nog helemaal niet aan veranderd, speciaal voor de foto's. Over de plannen moest ik even nadenken. Zal ik hem origineel laten? Toch maar besloten om het niet te doen, ik word er een beetje zeeziek in.... Dus: - Schroefset - Andere velgen, waarschijnlijk iets als ATS Classics/Cup - Tribal gaat er af (natuurlijk!) - Mistachterlicht wordt geloosd - Spucknapfje - Als ik een zgan "Golf S" embleem kan vinden komt die er op, anders geen embleem - Misschien Golf Sprinter striping? Hij heeft er de kleur voor. Met embleem? - Kijken of de stoel nog te redden is, anders iets uit een GTI - Witte knippers en achterlichten? Wat vinden jullie ervan?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#2
|
||||
|
||||
oogt strak in de lak..achterkant is een stuk netter zonder mistlamp, tribal en afplakstickertjes..verder mooie golf!
|
#3
|
||||
|
||||
is dat rabbit logo origineel? want als je hem kwijt wilt, ben ik je man
verder puik karretje, zeker de kleur!! jammer dat er toch mensen zijn die daar een tribal op durven kwakken,... maar ben benieuwd naar het eindresultaat, goeie plannen iig, gewoon laag met mooie velgen/bandjes
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#4
|
||||
|
||||
ik had het rabbit logo nog niet opgemerkt,en aangezien het een golf S is,is het wss nie orgineel?
verder,super mooie golf! ziet er erg erg erg goed uit! succes |
#5
|
||||
|
||||
mooie golf, lekker fris kleurtje
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#6
|
||||
|
||||
Net ding!
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Ziet er leuk uit
Zou m zelf origineel houden qua interieur e.d, en dan mooi laag met ALU's Succes ermee |
#8
|
||||
|
||||
Nette golf , super kleur !!
__________________
Bla Bla, Bla |
#9
|
||||
|
||||
Leuke auto, maar wat ik een beetje vreemd vindt zijn de GTI wielkastverbreders, heb je die al eens achter erafgehaald? Meestal worden die dingen op een gewone Golf 1 gezet om roest aan de randen te verbergen, ik zeg wel "meestal", hoeft dus niet altijd het geval te zijn.
|
#10
|
||||
|
||||
Zekers een nette Golf. Gave kleur ook!
Veel plezier er mee!! |
#11
|
||||
|
||||
@Rene': Ik ga er voorlopig van uit dat de spatbordverbreders origineel zijn. Op Internet is haast niets te vinden over de Golf S. Dit is het enige plaatje wat ik erbij kon vinden van dit bouwjaar (In '75 was er ook een Golf S, en van de Golf III ook).
Stond onder een kopje "past rides". Maar misschien is deze niet origineel. Mijn folderverzameling loopt van 1974 tot 1978, en 1983, en daar staat de Golf S niet in. Heeft iemand een folder waar de Golf S uit modeljaar '80 in staat? Ben eigenlijk wel benieuwd.....
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? Last edited by PeterZ : 25-04-2006 at 20:46. |
#12
|
||||
|
||||
mistlamp weg
verlichting orgineel laten, behalve knippers voor andere wielen schroefset!!!!!!!!!!!!!!! heb er nog 3
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#13
|
||||
|
||||
ligt het nu aan mij? maar in de snak preview merkte ik al iets raars op aan het achterpaneel, namelijk dat de lijn onder de achterlichten niet verandert maar gelijk blijft lopen waar die achterlichten ophouden??? raar
|
#14
|
||||
|
||||
Is dat niet volkomen normaal? Ja toch...
|
#15
|
||||
|
||||
sommige hebben een swallowtail is weer anders, dit is volkomen normaal
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
||||
|
||||
volgens www.doppelwobber.de
Golf 1 S (Modelljahr: 1974 - 1976) [Informationen] Informationen Ausstattungslinie von 1974 bis 1976. Der 1.5-Liter Motor mit 70 PS wurde ab 1975 gegen den 1.6-Liter mit 75 PS ersetzt. Ausstattung Aussenausstattung Felgen 5J x 13 mit Reifen 155 SR 13 Zierrahmen am Kühlergrill und an den Fenstern Türaussengriffe schwarz mit blanker Griffschale Innenausstattung Stoff-/ Ledersitzbezüge Code Bezeichnung Ausführung Bild 22 Stoffsitzbezug yellowstone 24 Stoffsitzbezug nussbraun 36 Stoffsitzbezug tannengrün 83 Stoffsitzbezug lava/schwarz 50 Kunstleder schwarz 56 Kunstleder yellowstone 63 Kunstleder tannengrün 65 Kunstleder nussbraun gepolsterte Armaturentafel Fondaschenbecher Fahrersonnenblende seitlich schwenkbar Beifahrersonnenblende mit MakeUp-Spiegel Tür- und Fondarmlehnen verstellbare Kopfstützen verkleidete A- und C-Säule Türkontaktschalter auf Beifahrerseite Funktionsausstattung Scheibenbremsen vorn Bremskraftverstärker (bei Automatic: auch mit Bremskraftregler) Farben Farbe Brillantgelb Marinogelb Phoenixrot Senegalrot Miamiblau Lofotengrün Cliffgrün Bemerkung --- --- --- --- --- --- --- Farbbeispiel Farbcode L11C L20A L32K L31A L51C L61H L61A VW Code B4 E6 G5 G9 K2 M2 N7 Farbe Atlasweiss Hellas Marathon Ancona Viperngrün Bemerkung --- metallic metallic metallic metallic Farbbeispiel Farbcode L91Z L98C L96M L97B L96N VW Code R3 W4 X2 X5 Y5 Motoren/Preise MKB Hubraum Leistung (kW/PS) Getriebe Preise nach Modelljahr (DM) Modelle mit Ottomotor: 1974 1975 1976 FH 1.471 51/70 4-Gang --- FH 1.471 51/70 Automatic --- FP 1.588 55/75 4-Gang --- 9.535,- FP 1.588 55/75 Automatic --- [Ausstattung] [Farben] [Motoren/Preise] |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
is enkel bij de oudere bij mijn weten |
#18
|
||||
|
||||
@PeterZ: nee, alleen op de Golf 1 GTI en GTD modellen zijn de spatbordverbreders origineel, maar werden bij de normale modellen in de loop der tijd veelal door (toenmalige) eigenaren gemonteerd om hun auto´s een GTI-look te geven, het hoeft dus niet perse te zijn om roest af te dekken. Een oom van me heeft zich trouwens in september 1977 een Golf S nieuw gekocht, een van de eerste dus met de 1500 "JB" motor.
In Duitsland zijn de gewone (dus zonder L of GL voor de S) Golf S modellen trouwens nog minder verkocht, een discussie daarover was een tijd geleden op het forum van: http://www.golf1-ig.de In Duitsland was men toendertijd van mening dat bij een S model, dus met de sterkere 1500cc motor i.p.v. 1100cc, een betere (lees luxueuzere) uitvoering hoorde, dus werd daar veel vaker een LS of GLS gekocht. |
#19
|
||||
|
||||
Zo! Vandaag flink wat vooruitgang geboekt. Het nieuwe schroefsetje en de wielen zijn gemonteerd. Ze zijn er in de garage de hele ochtend mee bezig geweest, de boel zat flink vast. Deze keer was ik zo slim om ook gelijk uit te laten lijnen, want de vorige keer dat ik een schroefsetje liet monteren ging ik na een dag gelijk terug, omdat er amper mee te rijden viel.
Het kleine stukje dat ik er nu mee gereden heb voelde aan zoals het hoort, ik hoef nu niet meer bang te zijn dat ik zeeziek word. De schroefset is overigens van Weitec, die werd aangeraden door de garage. Van het weekend even een voorspoiler monteren, maar ik twijfel nog tussen de smalle en de brede. Het wordt nog eens wat!
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#20
|
||||
|
||||
heerlijk!
Ziet er heel mooi uit!!! |