|
|||
|
|||
sensor/ schakelaar op versnellingsbak, type?
Sinds enige tijd werken mijn achteruitrijlichten niet meer, dit blijkt veroorzaakt te worden door de sensor/ schakelaar welke zich op de versnellingsbak bevindt. Als ik de bak in z'n achteruit zet is de weerstand tussen geen één van de vier aansluitingen 0 ohm
Nu is mijn vraag: wie weet wat voor een sensor/ schalelaar dit is Iemand die bij Hiemstra hier in Drachten werkt had het er over dat ik er geen originele versnellingsbak van een GTI (type 1, 1.8 DX) in had liggen, misschien van een type 2 dacht hij. Hij stelde voor om van de sloop een sensor te halen welke er vogens hem op hoorde, hier was namelijk een montagemogelijkheid voor op mijn versnellingsbak. Deze schakelaar werkte helaas precies verkeerd om, in elke versnelling en vrijloop was de weerstand 0 ohm en in de achteruit oneindig ohm. Iemand anders hier bij de VAG garage hier in Drachten had het er over dat de sensor/ schakelaar ook diende als verbruikmeter Het is een rechthoekige sensor/ schakelaar welke met twee bouten vast zit en er zitten zoals gezegd vier (kleine) aansluitpennen op Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft, bij de VAG garage "moeten" ze het onderdeelnummer weten, anders hebben ze geen idee wat ik moet hebben . |
|
||||
|
||||
bij een oud type bak zit op de bovenkant van de bak geschroeft ... met 2 aansluitingen
vanmiddag nog nieuwe gehaald was iets van 8euro ! heb je geen bakcode ofzo ?? grtz
|
|||
|
|||
Dat met die twee aansluitingen komt me bekend voor, zit er gewoon in geschroefd met een sleutel 19 meende ik?
Een bakcode heb ik (nog) niet. Momenteel heb ik geen idee wat voor een bak ik er in heb... Staat dat niet ergens op de bak of zo iets? |
|
||||
|
||||
je hebt een originel bak van de GTI deze heeft een sensor waar ook je econoom op werkt, (dat pijltje dat heen en weer gaat als je gas intrapt) werkt samen met oranje shiftlight in je computer.
schakelaar bij dealer bestellen? moet een vag nummer opstaan (staat op elke stekker of wat dan ook) kan ook een zekering zijn. als je er nog niet uitkomt kan ik de kleuren van de bedrading wel ff uitpluisen voor je. succes
|
|||
|
|||
@ pirelli:
Bedankt voor de tip maar het probleem is dat ik die schakelaar er met geen mogelijkheid af krijg . De voorste bout krijg ik er wel uit maar bij de achterste kan ik met geen mogelijkheid lekker bij om daar een sleutel op te zetten, moet daar echt ff goed bij kunnen, die bout is door corrosie nogal vervormd . Mocht die schakelaar vervangen zijn dan wordt de econometer (nog) niet gebruikt trouwens, er ligt (nog) geen kabelboom voor een 1.8DX in m'n auto. Voorlopig is het me alleen te doen om m'n achteruitrijlichten weer aan de praat te krijgen. Is er misschien iemand die het onderdeelnummer zo weet of op kan zoeken |
|
||||
|
||||
mooi klote dat die bout verrot is .
nr kan ik ff niet opzoeken mijn etos weigert. miss. iemand anders? succes
|
||||
|
||||
085 941 521
|