Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-04-2006, 11:24
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default Vreemd lopen KR motor

Heb nog wat problemen met mijn KR motor (@Golf1). Ik hoop dat iemand eerder een soortgelijk probleem heeft gehad en de oplossing weet. Het probleem is: als ik een beetje stevig gas geef of volgas dan smoort de motor of houd ie echt in. Lijkt er ook wel veel op dat ie maar op 2 cilinders loopt, omdat de motor ook flink zit te schudden. Lijkt mij dat het een probleem is met de brandstoftoevoer. Paar weken geleden heeft de motor ook al gelopen en toen had ik het probleem nog niet. Heb er nog wel een brandstoffilter tussen gezet.. zou het kunnen dat deze teveel weerstand geeft ? Staat wel op het filter dat het voor carburateurs is, maar de mensen @ automaterialenzaak zeiden dat het ook wel op injectiemotor kan. Heb de distributie er ook nog op en af gehad, maar die timing staat wel goed (weet niet of verkeerde timing ook zulke problemen kan veroorzaken ?) Denk dus zelf meer aan dat filterverhaal dat die teveel weerstand heeft, omdat ik nu met dat filter in 1 keer het probleem heb. Heb nog wel de inlaat eraf gehaald en alle injectoren sproeien wel goed. Alle suggesties zijn welkom .. dan kan ik volgende week weer lekker verder sleutelen
Reply With Quote
  #2  
Old 23-04-2006, 11:53
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Heb nog wat problemen met mijn KR motor (@Golf1). Ik hoop dat iemand eerder een soortgelijk probleem heeft gehad en de oplossing weet. Het probleem is: als ik een beetje stevig gas geef of volgas dan smoort de motor of houd ie echt in. Lijkt er ook wel veel op dat ie maar op 2 cilinders loopt, omdat de motor ook flink zit te schudden. Lijkt mij dat het een probleem is met de brandstoftoevoer. Paar weken geleden heeft de motor ook al gelopen en toen had ik het probleem nog niet. Heb er nog wel een brandstoffilter tussen gezet.. zou het kunnen dat deze teveel weerstand geeft ? Staat wel op het filter dat het voor carburateurs is, maar de mensen @ automaterialenzaak zeiden dat het ook wel op injectiemotor kan. Heb de distributie er ook nog op en af gehad, maar die timing staat wel goed (weet niet of verkeerde timing ook zulke problemen kan veroorzaken ?) Denk dus zelf meer aan dat filterverhaal dat die teveel weerstand heeft, omdat ik nu met dat filter in 1 keer het probleem heb. Heb nog wel de inlaat eraf gehaald en alle injectoren sproeien wel goed. Alle suggesties zijn welkom .. dan kan ik volgende week weer lekker verder sleutelen



Waarom heb je er een brandstof filter EXTRA bijgezet??? Er zit er een bij je brandstofpomp, die is voldoende...

Het zou dus best kunnen dat je door het bijplaatsen een en ander verstoord...bijvoobeeld het evenwicht over de brandstofverdeler.....waardoor alles trager gaat reageren....

Filter er tussen uit dus...en kijken wat ie dan doet
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2006, 12:18
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Denk niet dat er vele mensen zo'n probleem hebben met een 2de filter !

Het zou wel kunnen dat je timing iets verkeerd staat, maar kijk daar nog maar niet naar...eerst al het andere controleren ...
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2006, 12:25
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Waarom heb je er een brandstof filter EXTRA bijgezet??? Er zit er een bij je brandstofpomp, die is voldoende...

Het zou dus best kunnen dat je door het bijplaatsen een en ander verstoord...bijvoobeeld het evenwicht over de brandstofverdeler.....waardoor alles trager gaat reageren....

Filter er tussen uit dus...en kijken wat ie dan doet


Bij mijn Golf1 GTi motor zat er voorin ook nog een filter.

Heb dus nog ook de pomp van de Golf1 .. bij een Golf2 16v zit alles in 1 pakket onder de auto toch ?
Reply With Quote
  #5  
Old 23-04-2006, 12:28
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

jup




rechts de filter.

Ik toch ff naar je merktekens kijken !
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2006, 16:56
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by TD15
Denk niet dat er vele mensen zo'n probleem hebben met een 2de filter !

Het zou wel kunnen dat je timing iets verkeerd staat, maar kijk daar nog maar niet naar...eerst al het andere controleren ...


Nou je kan wel degelijk problemen krijgen met een tweede filter, zeker als het er een is van het verkeerde type..

Bij een injectie motor word er veel meer brandstof "rondgepompt", dan er word verbruikt door de motor...een filter wat te klein is wekt dan te veel weerstand op zodra er meer afgenomen moet worden.

Zeker een systeem met drukcompensatie in de spinnekop is gevoelig voor afwijkingen in de systeemdruk....

Ja ja want naast de regelschuif zit er in de spinnekop nog veel meer zaken verborgen.....bij de KE-Jetronic gebeurt dit zelfs elechtrisch..

Dus elke verstoring in de brandstof toevoer kan al voor hele rare dingen zorgen....het kan bijvoorbeeld naijlen in de toevoer veroorzaken waardoor de motor bij zware belasting kan gaan inhouden of stotteren..
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2006, 17:22
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Dat gebeurt dus bij mij ..

Bij mijn Golf1 pomp zit ook een potje naast, maar dat is geen filter geloof ik ? Heb er wel eens iets over gelezen, maar weet het niet meer precies. Had eerst geen filter en toen had ik wel 2 injectoren verstopt .. dus een extra filter is wel nodig lijkt me

Ga wel even kijken wat andere mensen hebben gedaan bij Golf1 ombouw naar 16v.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-04-2006, 17:37
twister74 twister74 is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 52
Default

verkeerde timing kan wel degelijk ook voor jou probleem zorgen, heb je al gekeken met een strobe lamp op de onsteking
Reply With Quote
  #9  
Old 23-04-2006, 17:46
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Nee, maar de motor heeft 2 weken geleden ook al gelopen. Toen had ik de problemen nog niet, dus daar zocht ik het eigenlijk niet echt. Heb wel ontsteking lekker lopen verdraaien, maar in elke stand heb ik hetzelfde probleem.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-04-2006, 17:46
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Dat gebeurt dus bij mij ..

Bij mijn Golf1 pomp zit ook een potje naast, maar dat is geen filter geloof ik ? Heb er wel eens iets over gelezen, maar weet het niet meer precies. Had eerst geen filter en toen had ik wel 2 injectoren verstopt .. dus een extra filter is wel nodig lijkt me

Ga wel even kijken wat andere mensen hebben gedaan bij Golf1 ombouw naar 16v.


Op de foto die geplaatst is zie je links de accumulator, die zorgt voor een gelijkmatige druk in het systeem, rechts is het filter....zo zit het vaak bij een GTI2 met dit soort injectie...en dan zit er géén extra filter bij.....De accumulator en het filter staan normaal gesproken in serie..

Probeer eens wat er gebeurt als je het extra filter (tijdelijk?) weer verwijderd, dan sluit je die optie uit...
Reply With Quote
  #11  
Old 23-04-2006, 17:47
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Dat zou ik idd kunnen doen.. maar straks heb ik weer een hoop verstopte leidingen/injectors

Probeer gewoon even zoveel mogelijk aanwijzingen te krijgen dan kan ik volgend weekend alles even nalopen.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2006, 18:05
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik zou het extra filter er afhalen !
Je k jetronic systeem werkt op max zo'n 8 bar druk ,daar moet wel echt een goed filter tussen ,de inhoud (filtermateriaal )van een ander filter kan er zou tussen uit geblazen worden!
Ik zou het proberen met een origineel passend filter ,want ik denk wel dat je probleem zeker in het brandstofsysteem zit !
Pas er ook voor op dat een te arm mengsel de verbranding erg heet kan maken ,dus laat de motor niet te veel zo lopen ,je hebt in het ergste geval kans op verbrande kleppen of een gat in de zuiger !

Succes ! Wytze
Reply With Quote
  #13  
Old 23-04-2006, 20:41
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Nou je kan wel degelijk problemen krijgen met een tweede filter, zeker als het er een is van het verkeerde type..

Bij een injectie motor word er veel meer brandstof "rondgepompt", dan er word verbruikt door de motor...een filter wat te klein is wekt dan te veel weerstand op zodra er meer afgenomen moet worden.

Zeker een systeem met drukcompensatie in de spinnekop is gevoelig voor afwijkingen in de systeemdruk....

Ja ja want naast de regelschuif zit er in de spinnekop nog veel meer zaken verborgen.....bij de KE-Jetronic gebeurt dit zelfs elechtrisch..

Dus elke verstoring in de brandstof toevoer kan al voor hele rare dingen zorgen....het kan bijvoorbeeld naijlen in de toevoer veroorzaken waardoor de motor bij zware belasting kan gaan inhouden of stotteren..


O haha, nee zo bedoelde ik hem niet...ik bedoelde juist dát! Ff anders: er zullen niet veel mensen zijn die een EXTRA filter er tussen hebben gezet! Dat zei ik, omdat hij vroeg of er mensen waren die het probleem al eens gehad hadden en er eventueel de oplossing voor hadden ...
Reply With Quote
  #14  
Old 23-04-2006, 22:49
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik zou het extra filter er afhalen !
Je k jetronic systeem werkt op max zo'n 8 bar druk ,daar moet wel echt een goed filter tussen ,de inhoud (filtermateriaal )van een ander filter kan er zou tussen uit geblazen worden!
Ik zou het proberen met een origineel passend filter ,want ik denk wel dat je probleem zeker in het brandstofsysteem zit !
Pas er ook voor op dat een te arm mengsel de verbranding erg heet kan maken ,dus laat de motor niet te veel zo lopen ,je hebt in het ergste geval kans op verbrande kleppen of een gat in de zuiger !

Succes ! Wytze


Vond wel dat de motor vrij snel op temperatuur kwam.

Heb de motor niet erg lang laten lopen dus neem aan dat alles nog wel ok is. Anders was dat ook wel duidelijk geweest denk ik. Als er wel iets kapot is mogen die lui bij ASD mooi betalen "ja dat filter kan ook wel op een injectiemotor, dat is geen probleem".
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum