#1
|
|||
|
|||
300 graden nok, gaat dat?
Hallo mensen!
Ik overweeg om een 300 graden nok aan te schaffen. Is dit te doen m.b.t. het dagelijks gebruik? Hoe is de verhouding van koppel/vermogen? Zal mijn brandstofverbruik logischerwijs toenemen of is er wel rustig mee te rijden? Is er zo meer vermogen (haalbaar) dan met bijvoorbeeld een 268 graden nok, of is dat verschil minimaal? Alvast bedankt! Last edited by TD15 : 11-04-2006 at 15:48. |
#2
|
|||
|
|||
Niemand ervaringen ermee?
|
#3
|
|||
|
|||
auto valt niet meer mee te rijden in stadsverkeer,horten en stoten.
|
#4
|
||||
|
||||
In een standaard cilinderkop ? weggegooid geld is het dan.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
je hoor ervaring mee...maar waar wil je hem voor gebruiken en als je hydrostoters hebt..
bouw maar om naar mechanische stoters.. heb er dagelijks mee gereden.. maar comfort ho maar..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
|||
|
|||
Heb ook mechanische stoters, anders zou het niet echt kunnen nee...
En comfort...wil je eens uitleggen? Constant toeren maken? En waarom waardeloos in een standaard kop? Bedankt! |
#7
|
|||
|
|||
En staat nog op het lijstje voor de zomer om de kop maximaal te laten bewerken bij serge , maarja als ik er nu niet mee kan rijden moet ik maar wachten. In welk opzicht is het comfort weg en waarom is het waardeloos in een standaard kop? Nieuwsgierig...
|
#8
|
|||
|
|||
Origineel mechanisch zeker met een plaatje op de beker? Kan je ook niet zoveel op kwijt, lift moet je dan ook goed bekijken.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
|||
|
|||
Hij past verder wel, komt ook uit een originele mechanische kop van het type EV. De lift is 10,8 en je kop kan 12,... hebben toch? Maar het gaat me er meer om hoe het rijd...en juist waarom het dan nÃ*et rijd ! En wat bedoel je met plaatje op de beker? De plaatjes die er los bovenop liggen om je kleppen te stellen?
|
#10
|
|||
|
|||
Maar ik begrijp dat het niet fijn is, maar wel te doen is? Ik kan namelijk goedkoop aan een goede 300 graden nok komen. Ik kwam met zoeken op internet tegen dat het wel goed liep, stationair viel dus wel tegen, maar hij had juist een goed koppel , zal dan alleen boven de 3000 toeren zijn? Wat raden jullie aan ?
|
#11
|
|||
|
|||
Ik zou het niet doen omdat hij oas boven de 3000 tpm wat gaat doen daar voor is het echt hokken en stoten.
Je zal hem ook moeilijk weg krijgen de eerste keer. Zo iets is leuk voor een circuit auto niet voor de straat en zeker niet voor dagenlijks gebruik. koop er een van 273 graden dan trek hij leuk in het midden gebied en daar voor ook. En heel belangrijk hij blijft lopen bij het stoplicht en netjes. |
#12
|
|||
|
|||
Oké dankje, wat zit er standaard eigenlijk in een GTi?
|
#13
|
||||
|
||||
Standaard nokkenassen (8v) komen meestal niet hoger dan om ennabij de 220 graden.
Geen idee wat een GTi (motor type?) heeft, maar scherper dan 220 zal t niet zijn. Wat voor brandstofvoorziening gebruik je?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#14
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je die?
Super 98... Datte ? |
#15
|
|||
|
|||
Of dat het een k-jetronic is, dus motorcode EV?
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Je klep blijft langer openstaan en verder open... dus er komt een hoop meer lucht binnen dan standaard... nu wil je daar natuurlijk gebruik van maken en dan ga je het door astmatische kanalen lopen trappen... die kanalen kunnen de luchtstroom niet aan. Zie het als een snelweg die van 4 banen naar 2 banen gaat.... filevorming omdat het te smal wordt.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#17
|
|||
|
|||
Dat snap ik wel, maar het heeft nog wel enig effect toch? Staat ook op het programma om de kop en inlaat maximaal te laten bewerken! Er zijn geen (grotere) inlaten over te zetten van een ander blok, ofwel? En een hitteschild tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk, ook een ideetje (want het is 8v en geen cross-flow )?
Maar wat vind jij dan, vwleusden, is het te doen een 300 graden nok, of is het écht mega onhandig...? |
#18
|
||||
|
||||
voor dagelijks is het ronduit klote... het is leuk als je echt vol wil knallen en maximaal pk's/koppel uit de motor wil halen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#19
|
|||
|
|||
Nouja, ik hoor het wel weer ...laat het maar varen dan! Kon er voor 75 euro een overnemen, maar nou mag hij door naar de tweede koper ! Bedankt allemaal!
|
#20
|
|||
|
|||
Nog eens met die jongen gepraat en hij heeft hem gewoon in zijn standaard (!) Golfje gehad. Hij zei dat er prima mee te rijden was. Kán het zijn dat er verschillende type's nokkenassen zijn en er misschien een verschil in zit, waardoor hij voor straatgebruik wat fijner wordt (verschillen in symmetrie o.i.d.). Of blijft 300 gewoon ronduit *** ?
|