|
||||
|
||||
Elektra aanleggen in camper?
Ik wil graag een tweede accu plaatsen in m'n camper. Ik heb al een schema over hoe dat aangesloten moet worden om tijdens het rijden de 2e accu te laden.
Ik ben nu op zoek naar uitleg/schema over hoe je de elektra aanlegt als je op de camping stroom neemt en dus een stekker in je camper steekt. Ik ga die aansluiting niet aan de buitenkant van de bus maken, mij te lelijk. Iemand over die aansluiting ook een idee?
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Maak de aansluiting in je motorruimte!Met een gewone stekkerdoos voor buitenhuisgebruik!Daar kan je dan een verlengsnoertje insteken dat verloopt(man-man)!
Nu kun je gewoon verder met eender welke verlengkabel!Zo heeft mijn neef het geaan,enkel de motorklep iets open en de draad erdoor!Geen lelijke stekkerdozen in't zicht,en alles proper en droog!Polle |
|
||||
|
||||
Quote:
man-man lijkt me niet echt slim. Aangezien er 230 volt op staat, Kun je dan wel eens wat mee gaan maken. Dan staan je haren voorlopig wel recht op. |
|
|||
|
|||
Als alles goed stevig en droog is bevestigd,wat is er dan mis!?Je steekt gewoon de stekker erin!Stekker eruit,dan is de kontaktdoos waterdicht,klep toe en je kan bollen!Polle
Last edited by Polle van Jut : 21-04-2006 at 22:08. |
|
||||
|
||||
Maarre...ik heb gewoon een scheidingsrelais gebruikt om twee accu's te laden en er een te belasten...Daar zitten drie aansluitingen op...Op de middelste komt de B+ vanaf dynamo en op de buitenste twee accu 1 en accu 2...Simpeler kan toch niet? En over de 220 aansluiting; er zijn stekerdozen in de handel waar twee mannetjes uitkomen zodat je er direct een verlengsnoer op aan kunt sluiten...
|
|
||||
|
||||
Waarom zou dit in godsnaam gevaarlijk zijn? Op het moment dat er spanning staat op de twee pennen (mannetjes) zit het verlengsnoer er toch overheen!!!Deze stekerdoos zit in de wand van je bus, en daar kun je de vrouwelijke kant van je verlengsnoer op aansluiten...Er komt toch geen 220 volt vanuit je bus naar buiten?! Lijkt me toch geen heel ingewikkeld verhaal mensen, zeker niet aangezien er miljoenen campers en caravans zijn die dit hebben...
|