|
||||
|
||||
aandrijfas loshalen
hey mensen, moet om mijn spaghetti eruit te krijgen mijn aandrijfas loshalen, anders past ie er niet langs. (scirocco/golf 1) Nu zitten er 12 kantige boutjes in, die door een inbus losgedraait moeten worden. Weet iemand welke maat ik hiervoor moet nemen( want moet hem sowiezo kopen) en waar ik allemaal op moet gaan letten als ik hem los haal? Het is die kant met die groenen ring, die aan de kant van het blok zit, niet de bak.
Dick |
|
||||
|
||||
12 kant nr 8
|
|
||||
|
||||
Bij automaterialenzaken of goede doe-het-zelf zaken hebben ze daar speciale lange doppen voor. Die moet je dus hebben.
|
|
||||
|
||||
goed heb de dop in bezit, hoe moet ik nu te werk gaan? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten of is het gewoon de 8 bouten eruit draaien en de rest komt vanzelf?
|
|
||||
|
||||
Ja, je moet je dop er goed in doen anders draai je de bouten dol.
|
|
||||
|
||||
Eerst met een klein schroefedraaiertje oid het vuil uit de bout schrapen.
Dan het 12 kantje er goed intikken met een hamer. |
|
|||
|
|||
als de as er helemaal onder weg moet dan moet je de naafmoer ook los maken
de auto op de wielen laten staan gaat het beste als de naafmoer los moet je moet ook de fussee los maken |
|
||||
|
||||
Dat zou ik dus niet doen. Dan moet je em weer laten uitlijnen.
Er zit 1 grote bout van je draagarm ( dacht ik ) als je die losmaakt heb je net gnoeg ruimte om em er tussen uit te trekken. En dan hoef je em niet te laten uitlijnen |
|
|||
|
|||
onder bij de kogel losmaken is er niets aan de hand
stuur naar rechts draaien homokineet aan de bak kant kan er niet tussendoor dus krijg je hem niet weg |
|
||||
|
||||
Fuseekogel los, dat is net makkelijkste, zit meestal wel ERG vast, maar dan krijg je em er ook tussenuit. btw de bout in het fusee los halen niet de 3 boutjes n de draagarm, want dan moet je em wel uit lijnen
|
||||
|
||||
Dat zeg ik, gamma
Reactie over t hoofd gezien
|
||||
|
||||
Quote:
Zijn er toch maar 6 boutjes |
|
||||
|
||||
ik dacht dat het er 8 waren.....maakt niet uit, heb de wagen mbv 2 flinke garagekrikken 50 cm omhoog weten te krijgen het heb de spaghetti er zo uit kunnen kantelen, deze wordt morgen gelast....
Toch hardstikke bedankt voor de tips mensen! Dick. |
|
||||
|
||||
Ok goed zo ,dan heb je er in ieder geval minder werk van !
succes verder! |
|
|||
|
|||
als je er nu [dus los van de kop ] aan gaat lassen span hem wel vast op want anders gaat het zeker kromtrekken en niet meer passen
|
|
||||
|
||||
zal ik aan denken!
|