Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-04-2006, 00:25
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore

Default Tik in aandrijving/ophanging linksvoor

mensen, probleem met mijn polo coupe uit '90

Als ik op een slecht wegdek rijd, hoor ik links voor in de aandrijving/wiel een tik, dit geluid hoor ik niet als ik op een 'normale' weg rijd. ik heb geen last van een tik als ik een bocht maak.

Kan het zijn dat mijn homokineet kapot is?

een poos geleden heb ik aan die kant al stuurstang en wiellager moeten vervangen, is nu mijn homokineet aan de beurt of kan het ook wat anders zijn?

Kan ik die eventueel zelf monteren? (ben geen leek, maar ook geen pro!

oh ja, als het blijkt dat de homokineet linksvoor kapot is, moet ik dan ook de rechtse vervangen, of kan dat gewoon enkel aan 1 kant?

EVEN EEN TOEVOEGING:

Het is ook al poosje zo dat wanneer ik achteruit rijd (bijvoorbeeld onze oprit van 25 meter) bij iedere rondgang van het wiel een precies dezelfde tik hoor op dezelfde plek, verder helemaal niet.

Ik hoor dit alleen als ik (langzaam) achteruit rijd, bij vooruit wegrijden hoor ik dit helemaal niet. ALS IK HET GELUID HOOR EN DAN ZACHTJES OP DE REM DRUK, HOOR IK NIET MEER! heel raar dat dit getik beide vanaf dezelfde plek komt en door het zacht aantikken van de rem weggaat

Ik heb verder de wagen even opgekrikt en bij het handmatig ronddraaien van het wiel kraakte het rubber van de homokineet. (volgens mij is dit in ieder geval van kineet, het is het grote, beetje conische geribbelde rubber meteen achter de remschijf. (hahaha je kunt dingen uitleggen of niet natuurlijk!!

Hoop dat deze extra informatie waardevol is.

Last edited by martijnvanderh : 28-04-2006 at 00:29.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules