#1
|
|||
|
|||
verschil kr en pl
hoe kan je het verschil zien tussen een kr en een pl??
welk vershil is er tussen?? waar staat de motorcode ergens? |
#2
|
||||
|
||||
motor code staat boven het olifilter en onder je inlaat buizen op het plate stuk onder de 2de cil als ik me niet vergis van links
verder heeft een kr geen labdasonde geen katlisator en 10 pk meer |
#3
|
||||
|
||||
is laatst nog een topic over geweest.... ff de zoekfunctie gebruiken
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
Dit moet in een FAQ ofzo, deze vraag wordt zo vaak gesteld.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
PL : 129 pk bij 5800 toeren
KR : 139 pk bij 6300 toeren PL : 168 Nm bij 4250 toeren KR : 163Nm bij 4600 toeren PL : ke-jetronic KR : k-jetronic PL heeft lambdasonde , KR niet Stappenmotor PL : 3 polig Stappenmotor KR : 2 polig PL : 2 computers KR : 1 Computer KR heeft een warmloopregelaar. PL niet. Er lopen 2 leidingen van de spinnenkop naar de warmloopregelaar, die aan de zijkant van het onderblok zit. Spinnenkop is anders PL heeft een katalysator. KR niet PL heeft een pingelsensor , KR niet Zie je niet maar : PL inlaatnokkenas 200 graden KR inlaatnokkenas 212 graden Dacht ik ? KR had als optie dikke buizen ( dus ook met dunne geleverd ). PL alleen dunne Maarja kan verwisseld worden Motorcode staat onder je cilinderkop bij de 2e cilinder van rechts. Maar dit is heel vaak onleesbaar geworden. Last edited by saus : 09-04-2006 at 12:56. |
#6
|
||||
|
||||
bij mij staat de motorcode als je voor de auto staat op de 2 de cil van links
|
#7
|
||||
|
||||
MMm straks ff nakijken, ik dacht het rechts gezien te hebben.
|
#8
|
|||
|
|||
is het ook niet zo dat een kr een blauwe opschrift heeft van dohc
en een pl een zwarte |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Neuh mijn PL heeft ook blauwe letters. En die is helemaal standaard |
#10
|
||||
|
||||
en mijn kr heeft rode letters en is van bouwjaar 1991 dat zegt niet veel de kleur ervan het is niet zo dat je daar een conclusie kan trekken dat hij bijv zoveel pk heeft
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
een KR uit '91??
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#12
|
||||
|
||||
uit 19 maart 1991 orgineel nederlander om precies te zijn
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Vroeg ik me ook al af.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
||||
|
||||
julie zijn niet de enige er zijn er meer wie het dachten maar het is er toch echt een en de motor is er niet later in gelegd ofzo hij is op papier ook 102 kw
dit is hem |
#15
|
||||
|
||||
spinnenkop is pl
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#16
|
||||
|
||||
Idd, spinne kop is PL....
__________________
Dodge RAM 1500 |
#17
|
||||
|
||||
spinnekop is kr en zeker geen pl!!
Kr is zelfs korte tijd met katalysator uitgebracht, voor degenen die het nog niet wisten |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
PL is wel degelijk met spinnenkop....KE-Jetronic..mét katalysator... KR heeft géén kat....nooit gehad ook, K-Jetronic is daar simpelweg niet geschikt voor... PF is met digifant uitgerust en mét kat |
#19
|
||||
|
||||
Fred, KR is een periode WEL geleverd met kat en bijpassende computer.
Die kat werd achteraf ingebouwd. Heb zelf zo'n blok nog liggen die computer staat zelfs nog apart in de VW bijbel...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Heeft ie een katalysator?? Zo ja dan is het een PL, zo niet dan KAN het inderdaad een KR zijn.... |