#1
|
|||
|
|||
strak maken G60 bumper, hoe het bovenste deel behandelen?
hey mensen,
ik ga op mijn golf 1 een G60 achterbumper van een golf 2 pas maken, en wil het geheel strak hebben. dus het bovenste "geribbelde" deel wil ik super strak hebben. maar hoe dus te werk gaan? heb net geprobeerd om een stukje te schuren, maar het schuurpapier raakt meteen vol met plastic, en schuurt niet meer. is er hier iemand die er ervaring mee heeft?? alvast bedankt
__________________
* 2002 Golf TDI (AXR) Highline; LC9Z (daily 1, soon for sale) * 1991 Golf Cabrio 1.8 (2H) Classic line; LC6U (daily 2) * 1991 Corrado G60 (PG); LC6Y (in progress) |
#2
|
|||
|
|||
Goed schuren met een schuurmachine (P120) en daarna een paar lagen primer er op spuiten. En daarna weer goed schuren met P400/500 en daarna weer een laagje primer en dan waterproof schuren (P1000/1200)
|
#3
|
|||
|
|||
dan kan ik dus om de 2 minuten ongeveer het schuurpapier vervangen, omdat deze dan al vol zit met stukjes plastic. is er geen makkelijkre manier?
ik ga zeker niet beginnen met plamuur, geen goeie ervaringen mee (op proefstukjes wel te verstaan!) is het misschien een idee om het oppervlakte te vullen met een laagje hars en deze vervolgens gladschuren? maar aan de andere kant is het dan ook weer relatief veel werk om het weer strak te krijgen...
__________________
* 2002 Golf TDI (AXR) Highline; LC9Z (daily 1, soon for sale) * 1991 Golf Cabrio 1.8 (2H) Classic line; LC6U (daily 2) * 1991 Corrado G60 (PG); LC6Y (in progress) |
#4
|
|||
|
|||
het zal ook eens makkelijk gaan he
maar goed het laatstgenoemde is wel de beste manier om het mooiste effect te krijgen..
__________________
MK II 16v |
#5
|
|||
|
|||
klopt het ziet ook nooit mee :P:P
maar met het laatst genoemde doel je dus op het werken met hars?
__________________
* 2002 Golf TDI (AXR) Highline; LC9Z (daily 1, soon for sale) * 1991 Golf Cabrio 1.8 (2H) Classic line; LC6U (daily 2) * 1991 Corrado G60 (PG); LC6Y (in progress) |
#6
|
||||
|
||||
Ten eerste....je bent bezig met een G60 bumper voor achterop...heb je hem al smaller gemaakt???
Enige manier is schuren,en kunststof primer eroverheen,dan 3-4 lagen professionele filler eroverheen spuiten....als dat uitgehard is,schuren totdat het glad is..en evt nog een keer een laag of 2-3 filler eroverheen... Maar als je er niet echt ervaring mee heb,kan je ook niet het beste resultaat verwachten he.. Waarom koop je geen kant en klare dikke bumper speciaal voor een type 1?Die zijn al glad van zichzelf..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou ook gewoon voor het schuren gaan. Pak een een groffere korrel...doe het eerst eens met 60...zodat het meeste al weg is. Daarna pak je 120en zo ga je verder, bij de 400/600 kan je op waterproof overgaan tot aan de 2000. Achteraf nog na met scotts-brite (of hoe schrijf je dat?). Misschien een idee om voor het lange deel een langere flexibele lat te nemen. Zo hou je de ronding er mooi in en zul je het wat strakker houden, aangezien je met je handen verder doorgeschuurde plekjes zou kunnen krijgen .
En als alles glad is, plastic primer en lekker opruwen tussendoor met 2000 waterproof en scotts brite. Suxes! |
#8
|
|||
|
|||
ja klopt, maar die imitatie bumpers hebben niet het originele uiterlijk, maar een lelijke sleuf in het midden. niet mijn smaak dus. ervaring met schuren en spuiten heb ik wel dus daar zal het niet aan liggen. ik heb hem nog niet ingekort, omdat ik mijn golf hier niet thuis heb. ik ben vandaag begonnen met een proef stukje om te kijken hoe het gaat.
maar dat viel mij dus wat tegen, vandaar mijn vraag of er een makkelijkere manier is maar er zit dus niets anders op zo te lezen dan schuren...
__________________
* 2002 Golf TDI (AXR) Highline; LC9Z (daily 1, soon for sale) * 1991 Golf Cabrio 1.8 (2H) Classic line; LC6U (daily 2) * 1991 Corrado G60 (PG); LC6Y (in progress) |
#9
|
||||
|
||||
Je kan die bumpers ook krijgen in orginele look hoor.....moet je gewoon verder kijken dan het Autostyle boek....er is meer op deze aarde..
En met versmallen en kunststof lijmen/lassen haal je veel werk op je hals....ik zou voor kant en klare gaan.....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#10
|
||||
|
||||
ff zoeken met de zoekfunctie..tis al veel vaker voorbij gekomen!
|
#11
|
||||
|
||||
effe zoekfunctie gebruiken
klik HIER maar eens, en al uw vragen worden beantwoord! groeten chris en succes met klussen, en show us some pics!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
|||
|
|||
hmm dat topic wat jij aandraagt is ook niet alles, staat een hoop tegenstrijdige berichten in. ik heb gister nog een klein stukje behandeld met hars, en dit vervolgens glad geschuurd. dat werk dus wel, het is wel evenveel werk, maar het schuren gaat vervolgens een stuk makkelijker.
__________________
* 2002 Golf TDI (AXR) Highline; LC9Z (daily 1, soon for sale) * 1991 Golf Cabrio 1.8 (2H) Classic line; LC6U (daily 2) * 1991 Corrado G60 (PG); LC6Y (in progress) |
#13
|
||||
|
||||
schuren en filler is de oplossing. ver opschuren, dan idd kunstofprimer, dan filler en weer opschuren, dan moet het wel goed zijn. ff na primeren en spuiten maar.
|
#14
|
|||
|
|||
hey mensen,
k heb een deel geprobeerd te behandelen met hars, en dat werkte goed, gewoon met een kwast de hars lichtjes aan brengen, laten uitharden en schuren, net zo lang tot alle oneffenheden weg zijn. e.v.t. een 2e laag hars er over heen. maar het strak maken is niet meer nodig, ik was van de week ermee bezig toen henk (henk pigo) langs kwam en mij wist te vertellen dat er een aantal setjes op mp waren voorbij gekomen de laatste tijd. k heb dus ff gezocht op g60 bumper, maar kwam dus niets tegen. volgens henk moest ik maar eens gaan zoeken op dik of dikke, en ik heb dus inderdaad een set gevonden, ook met wat werk, maar toch een stuk minder, en een stuk goedkoper dan een nieuwe voorbumper bij nl-power weg. k heb de set meteen opgehaald afgelopen zaterdag en er € 60,= voor gegeven. niet gek dacht ik zo. foto's volgen nog...
__________________
* 2002 Golf TDI (AXR) Highline; LC9Z (daily 1, soon for sale) * 1991 Golf Cabrio 1.8 (2H) Classic line; LC6U (daily 2) * 1991 Corrado G60 (PG); LC6Y (in progress) |
#15
|
||||
|
||||
nice
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
dr zijn meerdere wegen die naar rome leiden he ieder heeft zijn eigen manier, en dr is dus nix tegenstrijdig aan die berichten welke manier voor jou t beste is, blijft aan jezelf maarja, je bent nu geholpen met dat andere setje, wat overigens ook lekker goedkoop is! we wachten op de foto's :P succes met t verder strak maken van de bumpats
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |