Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-04-2006, 18:00
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default Spot Repair experiment

Deze kap kwam van de sloop en had een tikkie op zijn neus.
(vergeten een foto van daarvoor te nemen)

Zo ik heb geen geld en gereedschap om de helekap te spuiten dus heb ik me zelf een curses "spot repair" genomen.
Redelijk goed resultaat,alleen het echte nadeel was dat de kap erg slecht in de verf zat.
Je zit zo op de grondlaag,waardoor je kleurverschil ziet.

Maar niet te min het was een leuke klus en hoop dit vaker te doen.
Hier wat fotos;














Als ik wat beter in de slappewas zit ga ik die helekap eens overdoen.
__________________

Last edited by millie : 10-04-2006 at 18:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-04-2006, 22:16
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Ziet er netjes uit Millie.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2006, 07:18
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Ziet goed uit! Je ziet er niets meer van
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2006, 22:26
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik ben er zelf ook wel te vreden over.
Alleen zoon spot repair is toch akelig lastig.

Je zit altijd met kleurverschil,vooral met rood dat al wat ouder is.
Maar niet te min,ik ga eens kijken of ik dit ook eens wat meer op profesinele
wijze kan aanpakken.

Dit was gewoon met motip die toch behoorlijk goed met de orcinele kleur terecht komt.
Het nadeel van motip is dat het acril verf is.
Toch wat slechter hecht en met een klein tikkie er zo weer eraf licht.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 12-04-2006, 21:51
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Het mooiste is om het zo ver als mogelijk uit te nevelen, zodat je een mooie geleidelijke overgang van de eventueel iets verschillende kleuren krijgt. Dan valt het écht bijna niet meer op. En natuurlijk het polijsten naderhand...óók van de bestaande lak ! Is alleen nóg meer werk...haha! netjes, keep up the work!
Reply With Quote
  #6  
Old 12-04-2006, 22:19
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Het is goed uitgeneveld.

En heb de hele kap al tig keer gepolijst.
Soms te goed dat de grondlaag naar boven komt.
Dat geeft al aan dat de kap zeer slecht in de lak zit.
Vandaar toch kleurverschil.

Het is geen ramp,ik ga kijken voor een goed niet al te groot pistool voor mijn 9l compressor.
Juist voor dit soort werk.
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum