#1
|
||||
|
||||
"Spanningsprobleempje"
Ik had al langer het idee dat als ik de auto elektrisch zwaarder ging belasten ze er niet blijer van werd, dip in toerental, soms zo erg dat het uitvallen tot gevolg heeft..(gaat nu een tijdje goed, afkloppen dus)
Accu geeft 12 volt en als de motor draait geeft ie 14, nogwat aan (gemeten met multiemeter) Vandaag heb ik een voltmeter in de auto geknutseld, staat leuk en nu kan het ik het een beetje in de gaten houden.. Als ik de motor stationair heb lopen en verder alles uit = 14+ volt Lichten aan = 12 volt In z'n achteruit = iets minder dan 12 volt Radio aan = weer iets minder, radio harder = weer iets minder, enz. Richting aanwijzer aan geeft een zeer zenuwachtige naald aan, joojoot vrolijk mee. Tijdens het rijden geeft na genoeg hetzelfde resultaat. Lijkt me niet echt de bedoeling, of wel? Accu is nog geen jaar oud, zegt niet altijd wat dat weet ik, maar ook gezien die 12/14 volt heb ik niet het idee dat het aan de accu of de dynamo ligt.. Of toch wel? Wie heeft er een suggestie? |
#2
|
|||
|
|||
dat hij jojoot is niet zo raar kniperlichten trekken door de korte hevige puls vrij veel..
en 2 volt verlies naar de lampen.. tja is ook niets van te zeggen hoor en lamp heeft en weerstand die weerstand gloeit op.. en die weerstand drukt ook de spanning naar beneden
__________________
MK II 16v |
#3
|
||||
|
||||
Ow ok, ik hed echt het idee dat ie wat stabieler zou zijn zeg maar..
|