Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-04-2006, 14:47
KillerAce KillerAce is offline
Forum Newbee

Default Even voorstellen en vragen MKII 1.6 cl (opgelost)

Dag beste mensen,

Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie MKII Golf CL 1.6 Madison (knalgroen)1990 PN. Nog maar 104K Km op de teller en in excellente conditie.
Leuk bakkie, rijdt lekker vlot en is stabiel.

Ik had even wat vragen (gezocht al).
Mijn net aangeschafte Golf verbruikte enorm veel (1 op 8). Na meting bleek dat de CO op 4,5% stond. Garage heeft deze teruggebracht tot 2%.
Is dit een correct percentage ?
Mocht de auto teveel blijven verbruiken, in welke richting moet ik het probleem zoeken ?

Na inspectie bleek dat de vorige eigenaar de boxen inclusief bedrading eruit heeft getrokken. Ik heb een ander hoedenplankje op de kop getikt met een paar Pioneers erop. Deze wil ik gaan aansluiten, samen met een Medion MP3 autoradio (had ik nog). Wat is de makkelijkste of beste manier om de kabels naar achter te trekken ? Ik ga het gewoon met kroonsteentjes doen achter het dash, want er zit geen ISO stekker in.
Wat is de kleur van de plus en min en de constante 12v+ ?

Ik ben een echte techniek-noob, maar wil toch wel graag iets gaan leren van deze auto (heb al manuals gevonden). Het kan nooit kwaad om je horizon te verbreden.

In de grille heb ik een setje verstralers zitten. Ik moet daarvan de lampen vervangen. De linkerkant gaat wel, echter de rechterkant zit voor de radiateur, moet ik dan soms de grille eraf draaien ?

Grtz van een VW beginner.

Last edited by KillerAce : 06-04-2006 at 18:26.
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 17:10
Forum Newbee

Hallo,

Ik heb de kabels al getrokken. Nu heb ik over vanuit het dashboard:
Bruin
Rood
zwart (splitst af van antenne)
grijs/blauw

Wie weet welke kabel waarvoor is ?
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 17:32
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

om op je verbruikprobleem terug te komen. ik heb hetzelfde probleem en ben erachter dat het probleem bij mij aan de lambda sonde ligt. ik heb zelf ook een 1600 carb PN blok en de lambda zit op het uitlaatspruitstuk. De geeft bij mij een constant signaal van 0,5 terwijl deze tussen de 0,9 en 1,2 moet variëren. probleem met de lambdás is dat ze er meestal met geen mogelijk uit willen. ik moet dit zelf ook nog oplossen maar het is misschien een belangrijk punt van aandacht voor je verbruik.succes!
Old 05-04-2006, 17:48
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Voor je radio kabels: http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
En waarom geen isostekkers erop zetten dan?

Voor de verstraler, even de hele grill eraf, verstralers zitten dan ook vast in de gril. Dat is het makkelijkste.

En een lambdasonde op een carburateur motor, kan dat echt?
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 18:04
Forum Newbee

Heb ik een carburateur dan ? Ben niet erg technisch, d8 dat het injectie was.

Tja qua Iso stekker: als ik toch maar een paar draden heb, waarom dan de moeite ?
Zelfs als ik de iso-stekker monteer, moet ik nog weten, welke draad waarvoor is.

Kabels:
Rood: is denk ik 12v+
Bruin: massa
grijs/blauw: ???
zwart (afgesplitst van antenne: ???

Last edited by KillerAce : 05-04-2006 at 18:06.
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 18:12
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

jups heb het al meer gehoord, maar ik heb een lambda sonde op mn 1600 carb. PN, 51 KW, 70 pk.
Old 05-04-2006, 18:14
Forum Newbee

Kabels uit de dash:

Afgesplitste kabel antenne:

Mijn bakkie:

Foto's zijn niet helemaal super, heb je gauw ff met mijn telefoon gemaakt. Kleuren kloppen niet goed.
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 19:37
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

zwart kan ook de massa zijn... Meten is weten, je weet nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft!
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 19:45
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by TD15
zwart kan ook de massa zijn... Meten is weten, je weet nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft!

en daar hebben we met de jetta gister bewijs van gekregen...

accu leeg, wil ik dr overstarten met een opel (jajajajaja, ik had t kunnen weten...), ik draai contact om, helemaal nix...dus ik check effe of t goed zit...jep rood-rood, zwart-zwart...

me vriendin opeens: uhm...chris? dr komt allemaal rook onder je kap vandaan!!!

gelukkig alleen de startkabels door... maar had ook anders kunnen lopen

had die miep rood op de min, en zwart op de plus zitten...mooi gedaan, ******!

volg daarom gewoon de kabels voor zover t gaat naar hun oorsprong, en anders idd gewoon effe doormeten
dan zie je gelijk wat wel en niet in orde is...
succes!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 19:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

die kabel bij de antennekabel is een - het is een soort extra massa als versterking heb m'n 16v ook
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 20:01
Forum Newbee

Stel nou ik wil voor de zekerheid nieuwe kabels trekken. Waar moet ik beginnen ? Bij de zekeringsbox of waar ?
12v+
12v+ constant
massa
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 20:48
lompeboer lompeboer is offline
Forum Regular

het beste wat je kunt doen is idd nieuwe kabels trekken...ik heb mijn radio rechtstreeks op de accu aangesloten...het enige nadeel is dan dat je de radio niet moet vergeten uit te zetten....hiervoor trek je gewoon een twelling draad (rood=+ zwart=-)van de accu naar waar je de radio hebt en dan haal je een setje auro stekkers op en dan sluit je de zwarte aan dezwarte aan en de rode aan de roden...nou kan het wezen dat je ook de gele(van de auro stekker) aan moet sluiten en dann kun je die gewoon bij de rode aan sluiten...als dat gereed is heb je spanning op je radio..nu de boxen nog ook euro stekker, je heb allemaal paartjes kleur en kleur met een zwart streepje (+en-) daar aan maak je de kabels van de luidsprekers....

het voordeel is als je de radio direct bij de accu weghaalt gaan de lampen minder snel knipperen als je veel vermogen vraagd
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 20:56
Forum Newbee

Hmm ja oké. Ik heb wel graag dat de radio uitgaat als het contact eraf is, zo wordt de accu alleen gebruikt voor het opslaan van dingen die in het geheugen vand e radio staan.
Veel watts zal ik niet verbruiken (2x40 hooguit).
Reply With Quote
Old 05-04-2006, 23:42
Forum Newbee

Ik lees op Duitse news-groepen dat de Golf II alleen een constante plus heeft bij de radio ?
Moet ik dan contact-plus ergens anders vandaan halen ?
Reply With Quote
Old 06-04-2006, 18:30
Forum Newbee

Ik heb het inmiddels opgelost.
Ben metmulti-meter in de weer geweest, echter hij pikte die van mij niet (gaf geen voltage). Multi-meter van een bekende geleend en die gaf wel alle waardes aan.

Rode kabel: 12v+ continue (memory op radio)
Bruine kabel: Massa
Blauw-grijze kabel: dimmer

Zelf een kabel getrokken voor de 12v+ contact. Ik heb deze afgetakt van de dikke zwart-gele draad die door het vakje van de zekeringen loopt (geen idee waar die weg komt, maar gezien de dikte denk ik 1 van de hoofdleidingen en zou het dus moeten kunnen trekken). Dit heb ik gedaan d.m.v. een knelkoppeling.

Ik heb nu sound.
Nu alleen nog naar de achterlichten kijken, want het mist-achterlicht werkt niet.
De vorige eigenaar heeft hier lopen knutselen. Ik kijk of het lukt en anders post ik wel een new topic.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules