|
||||
|
||||
mechanische ontsteking golf gti dx
was net nog ff aan het klooien aan mijn golf 1 gti blokje (dx) blijkt dat er een mechanische ontsteking opzit....
Volgens de vraagbaak zit hier normaal een electronische ontsteking op he. dacht ik zelf ook namelijk. Dan zou ik ook geen ontstekingsmodule hoeven aan te sluiten? Is de ontsteking eventueel te wisselen met een golf 2 gti 16v? |
|
|||
|
|||
die van een 16V past niet omdat die op de cilinderkop zit en die van jou zit in het onderblok gestoken.
Maar heb je er een foto van????? Je hebt een transistor (als je die bedoeld) wel nodig anders gaat hij het niet doen. Maar je hebt geen ontstekings computer als het goed is (of er moet later een ander zijn op gezet). |
|
||||
|
||||
Onstekingsmodule sluit ej toch aan op de hall-gever ....deze aansluiting heeft de mechanische niet.
Enne waar wil jij foto's van hebben Tomvw? Van een ontsteking ? Ik heb gewoon een los dx blok gekocht en ben bezig ermee dat in te bouwen in mijn golf. Foto's volgens later wel als het zover is van deze ombouw |
|
|||
|
|||
Ik wilde wel even een foto zien van je ontsteking en toe behoren dan weten we een stuk meer.
Maar zonder deze module/transistor gaat hij niet vonken. Dit is dat kleine zwarte blokje met dat stuk aluminum er aan. Dit is een soort electrice schakellaar die door een stuur stroom (via de gate) wordt geschakelt. Dat mechanisme bedoel je daar mee de onderdruk doos???? |
|
||||
|
||||
mechanische is met contactpunten......
|
|
|||
|
|||
ja klopt.
Maar zie jij die dan zitten? Omdat je typte dat je een hall gever hebt???? |
|
||||
|
||||
waar typ ik dat ik een hall gever heb??
"Onstekingsmodule sluit je toch aan op de hall-gever ....deze aansluiting heeft de mechanische niet." hieruit haal ik niet dat ik een hall-gever heb...Normaal zou die dat wel moeten hebben...vandaar mijn vraag maar ben nu nog niks opgeschoten |
|
|||
|
|||
mijn excuus verkeert gelezen.
Maar ja idd deze moet op de hall gever en die hoort er wel te zitten bij jou(type 1 GTI altans). dus heb je een andere ontsteking er in zitten. Maar ik denk wel dat je wat opgeschoten ben want een 16V ontsteking gaat zeker niet passen. Maar succes! |
|
||||
|
||||
Van golf 2 1800 8v (Gx, Gu, Ev, Dx enz.) past zo. Heb ik ook namelijk . Moet je alleen even het kabelboompje splitsen en de aansluitingen zelf even maken. Die van mij loopt, dus zal wel werken :P.
|
|
||||
|
||||
maareh kan de dx ook gewoon op de mechanische ontsteking werken.....?
|
|
||||
|
||||
Jawel, waarom niet? Alleen zal de auto met een elektronische ontsteking beter starten en minder onderhoud nodig hebben.
|
|
||||
|
||||
aah kijk dat is nou een goede reden
@moroder: je bent een schat |
|
||||
|
||||
Quote:
Lang niet meer gehoord |
|
||||
|
||||
dan heb je ook lang nisk goeds meer gedaan he...of je hebt geen ondankbare mensen wat je nog meer helpt
|