Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-07-2006, 11:04
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default ontsteking vervroegen gaat dat tenkoste van trekkracht

ze hebben zaterdag mijn ontsteking vroeger gezet en co afgesteld

mijn ontsteking hebben ze ongeveer 4 graden vroeger gezet met stroboscoop.
maar gaat dit tenkoste van trekkracht of krijg ik er juist iets meer trekkracht van.
op top loopt hij iig harder als eerst hij tikt nu de 255 op teller aan met 6100 toeren.
terwijl hij daarvoor de 245 aantikte met 6100 verder durf ik nog niet tegaan.
ik weet niet hoeveel die nog over heeft aangezien ik in de 4 tot de 8000 toeren kan gaan.

het afstellen heeft te maken met het zoeken naar stationaar lopen
nu loopt hij vakker gewoon 950 toeren maar wil soms nog wel naar de 2000 toeren toe gaan
Reply With Quote
  #2  
Old 17-07-2006, 11:12
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Je zegt dat hij na het vervroegen van de ontsteking harder op top loopt. Dan heb je er toch ook mee gereden en dan weet je toch ook of de trekkracht omhoog of omlaag gegaan is.

Of mis ik nu een stuk. Tis tenslotte nog steeds maandag.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-07-2006, 11:18
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Je zegt dat hij na het vervroegen van de ontsteking harder op top loopt. Dan heb je er toch ook mee gereden en dan weet je toch ook of de trekkracht omhoog of omlaag gegaan is.

Of mis ik nu een stuk. Tis tenslotte nog steeds maandag.


nee je mist geen stuk maar ik merk wel dat hij sneller op het gas reageert

jah ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar er moet toch een logische verklaring zijn wat is bewezen zeg maar

bijv ontsteking vervroegen meer trekkracht
ontsteking later zetten hogere top

omdat je niet alle veranderingen merkt zeg maar
Reply With Quote
  #4  
Old 17-07-2006, 11:42
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

dan kan nooit wat je nu zegt.....

het is onmogelijk dat door het vervroegen van de onsteking de topsnelheid toe gaat nemen...

het kan wel kloppen dat ie nu iets beter doorloopt in toeren...

dat heb ik met de mijne ook gemerkt....

na het afstellen van alles liep die ook veel lekkerder door in de toeren
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #5  
Old 17-07-2006, 12:03
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Het is natuurlijk ONZIN dat jouw auto nu opeens 10 km harder loopt terwijl het toerental gelijk blijft..

Bovendien........die top is wel errug hoog............en de motor is waarschijnlijk nog standaard ook??

Kortom: broodje aap verhaal?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-07-2006, 12:07
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Misschien de teller ook iets vroeger gezet
Reply With Quote
  #7  
Old 17-07-2006, 12:15
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Het is natuurlijk ONZIN dat jouw auto nu opeens 10 km harder loopt terwijl het toerental gelijk blijft..

Bovendien........die top is wel errug hoog............en de motor is waarschijnlijk nog standaard ook??

Kortom: broodje aap verhaal?


nee het blok is niet standaart er zitten zowiezo andere nokkenassen in
orgineel uitlaat systeem zit er ook niet onder wat er verder nog meer is veranderd durf ik niet te zeggen want dat weet ik niet en daar zul je mij dus ook nooit over horen

en ik zeg niet dat hij in een keer 10 km harder loopt.
maar een auto waar de afstelling niet van klopt loopt minder hard dan een auto wie perfect is afgesteld

eerst was de temperatuurtijd schakelaar kapot
co niet goed ontsteking stond niet 100%
en + dat het kilometers op teller zijn laat het een keer 225 mij part 185 zijn dat hij aan echte km loopt daar gaat het nu toch niet om
het gaat er om wat hij op de teller aan geeft dat is de enige zekerheid wat ik nu heb
het gaat erom dat hij na co afstelling en ontsteking afstellen iig mooier loopt maar gaat dit tenkoste van trekkracht jah of nee

en waarom is het een broodje aapverhaal er staat toch tikt de 255 aan dat is dus op de kilometerteller en die wijken altijd af

ik leg gewoon uit wat ie doet maar julie kunnen me dus denk ik niet verder helpen met mijn probleem

kan slotje op

Last edited by 1800 16v kr : 17-07-2006 at 12:19.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-07-2006, 12:43
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Als ie "beter" zou lopen en daardoor een hogere top zou krijgen, kan je NOOIT en te nummer die hogere snelheid halen bij het zelfde toerental als voor heen....

Tenzij er een andere bak of wielen onder zijn geplaatst...
Reply With Quote
  #9  
Old 17-07-2006, 12:55
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Als ie "beter" zou lopen en daardoor een hogere top zou krijgen, kan je NOOIT en te nummer die hogere snelheid halen bij het zelfde toerental als voor heen....

Tenzij er een andere bak of wielen onder zijn geplaatst...


er is 1,5 bar druk uit de banden weg gahaald een of andere slimbo wie mijn banden erp gezet had had er 3,5 bar in gedaan en nu zat ik er aleen in vorige keer niet
Reply With Quote
  #10  
Old 17-07-2006, 16:40
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

dan kan je nog niet bij het zelfde toeren tal een andere snelheid bereiken....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #11  
Old 21-07-2006, 20:14
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
dan kan je nog niet bij het zelfde toeren tal een andere snelheid bereiken....


Uhm in weze is de bandomtrek dan anders toch? Aangezien een bolle band een grotere omtrek heeft dan een holle...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #12  
Old 21-07-2006, 21:37
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

juist...maar als er dan lucht uit gaat wordt de omtrek iets 'kleiner', dus zal de motor bij dezelfde toeren juist langzamer rijden ... je legt dan in dezelfde tijd een kortere afstand af...

een goed afgestelde motor kan wat meer vermogen opwekken dan een slecht afgestelde. Mits je verder niets veranderd kan de goed afgestelde motor misschien meer toeren en dus op die manier ook een hogere snelheid halen. Vervroegde ontsteking zorgt ervoor dat de auto wat onrustiger en wat beter/sneller in de toeren loopt...
Reply With Quote
  #13  
Old 21-07-2006, 22:15
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
juist...maar als er dan lucht uit gaat wordt de omtrek iets 'kleiner', dus zal de motor bij dezelfde toeren juist langzamer rijden ... je legt dan in dezelfde tijd een kortere afstand af...

een goed afgestelde motor kan wat meer vermogen opwekken dan een slecht afgestelde. Mits je verder niets veranderd kan de goed afgestelde motor misschien meer toeren en dus op die manier ook een hogere snelheid halen. Vervroegde ontsteking zorgt ervoor dat de auto wat onrustiger en wat beter/sneller in de toeren loopt...


jah en er zit een andere tunneldemper onder standaart andere was door de midden dit is tijdelijke oplssing maar daardoor trekt hij weer minder hard en vind ik hem in houden

maar goed over ongever een week hoop ik dat stroeve de spullen besteld heeft en binen heeft is namelijk nog op vakantie
dan komt er een goed uitlaat systeem onder en wordt de auto max afgesteld daar op en ik ben van 195 45 15 naar 195 50 15 gegaan met banden maat kwam ik gister achter
Reply With Quote
  #14  
Old 22-07-2006, 10:04
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

of het een broodje aap verhaal is weet ik niet..
maar ook mijn kr loopt op teller tegen de 255.

op teller van een alfa gtv achter mij was toen de snelheid 240

dus zowieso al 15 km tellerafwijking
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #15  
Old 22-07-2006, 10:23
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

jah en van een kameraad van me die had een golf 1 met kr motor er in helemaal gereviseert niks niet veel aan gedaan gewoon max in elkaar gezet met dunste pakkingen enzo andere nokkenassen en compleet uitlaat systeem

maar die trok een golf 3 vr6 oetingerchip en compleet hartmann uitlaatsysteem er op trekkracht en top er dik en dik uit

en geen een kr is het zelfde het zijn al oude autos dus de tellers zijn ook niet helemaal lekker meer maar nogmaals daar gaat het hier niet om

ik wil gewoon de maximale trekkracht hebben en wou daarom weten wat het vervroegen daar bij helpt of tegen zit
Reply With Quote
  #16  
Old 22-07-2006, 12:53
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

vervroegen helpt erbij...

wanneer je de standaard nokkenassen hebt, zal je uitlaatlijn (excl. spruitstuk) niet veel verschil maken. Er wordt altijd gepraat over de goede tegendruk en dat is ook nodig wanneer je snellere nokassen hebt. Je inlaat en uitlaat kunnen daar dan mekaar overlappen en zo kan er, wanneer er geen tegendruk is, mengsel doorstromen de uitlaat in...Dat moet natuurlijk niet. Heb je standaard nokassen, dan gaan voor zo min mogelijk dempers. Zelfde geld voor spagettie, bij standaard nokkassen maakt het niet zoveel uit of je nu 4-1 of 4-2-1 neemt!

En je wil snellere acceleratie, andere bak is ook een oplossing!
Reply With Quote
  #17  
Old 22-07-2006, 15:37
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
vervroegen helpt erbij...

wanneer je de standaard nokkenassen hebt, zal je uitlaatlijn (excl. spruitstuk) niet veel verschil maken. Er wordt altijd gepraat over de goede tegendruk en dat is ook nodig wanneer je snellere nokassen hebt. Je inlaat en uitlaat kunnen daar dan mekaar overlappen en zo kan er, wanneer er geen tegendruk is, mengsel doorstromen de uitlaat in...Dat moet natuurlijk niet. Heb je standaard nokassen, dan gaan voor zo min mogelijk dempers. Zelfde geld voor spagettie, bij standaard nokkassen maakt het niet zoveel uit of je nu 4-1 of 4-2-1 neemt!

En je wil snellere acceleratie, andere bak is ook een oplossing!



276 graden nokkenassen liggen er in
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum