Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2006, 16:46
polcastrol's Avatar
polcastrol polcastrol is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 35
Unhappy raar bak geluid????

hallo allemaal

Ik heb een golf 1.8 van '91 met 187000 km motorcode GU versnellingsbakcode is chd (020 bak denk ik)
Nu komt er vanuit de versnellingsbak een "ramelend" geluid maar als ik men koppeling intrap is het weg. dacht aan een lager of afgesleten tandwielen ofzo want de druklager is pas vervangen en dat was het niet. En omdat jullie meer ervaring hebben met zo'n auto's wou ik eens vragen of er mensen zijn dit dit ook al gehad hebben... Had ook al iets gelezen over de drukstift die door de plaat zit na een tijd maar dat was niet zo duidelijk...
Heb er een klein geluidsfragmentje van gemaakt:

het begint met ingetrapte koppeling, en het is het geluid dat er bij komt na 17sec. ongeveer, als ik men koppeling los...

golf 2 1.8 versnellingsbak gerammel

weten iemand of dit veel kwaad kan en of het dadelijk helemaal kapot is en ik een andere bak moet steken?

ps: kan allen al stilstaande testen(nog niet ingeschreven) en men starter doet raar...

alvast bedankt voor de aandacht...

Last edited by polcastrol : 02-08-2006 at 17:00.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2006, 17:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

geen of te weinig olie in de bak.
heb er ook een gehad die rammelde [anderhalf jaar lang]en was daarna vast gelopen
Reply With Quote
  #3  
Old 07-08-2006, 16:42
polcastrol's Avatar
polcastrol polcastrol is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 35
Default

olie juist bekeken en er zit nog genoeg in en ze ziet er nog goed uit....

nog iemand sugesties/ervaringen?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2006, 16:47
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Synchro-mesh ringen kapot/versleten/afgebroken/niet aanwezig...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2006, 18:55
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

lager eruitgelopen,bout van het dif.apgebroken[geeft niet z'n leuk effect]
dus als je het niet vertroud even de bak eronder vandaan en open maken
Reply With Quote
  #6  
Old 07-08-2006, 21:12
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

heb het zelfde probleem gehad. toen de bak eraf was bleek dat er een 3mm speling zat op beide aandrijfflensen. en dat hoort niet. waarschijnlijk lager kapot van de flensen
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #7  
Old 07-08-2006, 22:40
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
lager eruitgelopen,bout van het dif.apgebroken[geeft niet z'n leuk effect]
dus als je het niet vertroud even de bak eronder vandaan en open maken


Stationair draaiend staat het differentieel stil, dus kun je die niet horen..

Bij een 020 bak hoor je het druk lager zeer moeilijk, zo niet helemaal niet.

Wat bij een 020 bak nog wel eens geluid wil maken is de drukstang die door de bak heen loopt, vooral als er aan de kant van de drukplaat in de koppeling een platte kant op is gesleten...

Verder kan het gewoon een geluid zijn wat de meeste bakken maken als ze wat ouder worden, zorgen dat je olie en het oliepeil in orde zijn, en je kan er zo nog een ton mee rijden
Reply With Quote
  #8  
Old 07-08-2006, 23:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Stationair draaiend staat het differentieel stil, dus kun je die niet horen..

Bij een 020 bak hoor je het druk lager zeer moeilijk, zo niet helemaal niet.

Wat bij een 020 bak nog wel eens geluid wil maken is de drukstang die door de bak heen loopt, vooral als er aan de kant van de drukplaat in de koppeling een platte kant op is gesleten...

Verder kan het gewoon een geluid zijn wat de meeste bakken maken als ze wat ouder worden, zorgen dat je olie en het oliepeil in orde zijn, en je kan er zo nog een ton mee rijden

klop inderdaat [had het al eerder genoemd maar dan loopt de bak uit eindelijk toch inelkaar] duurde ongeveer 80000km en toen was de bak overleden
Reply With Quote
  #9  
Old 08-08-2006, 08:40
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
klop inderdaat [had het al eerder genoemd maar dan loopt de bak uit eindelijk toch inelkaar] duurde ongeveer 80000km en toen was de bak overleden


Overigens gebeurt er met de bak zelf niks, als de "klinknagels" van het kroonwiel loslopen.......ik heb hier al eens foto's geplaatst wat het gevolg daarvan KAN zijn. Probleem is dat de bak zelf en het differentieel in het zelfde huis zitten....
Reply With Quote
  #10  
Old 08-08-2006, 10:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Overigens gebeurt er met de bak zelf niks, als de "klinknagels" van het kroonwiel loslopen.......ik heb hier al eens foto's geplaatst wat het gevolg daarvan KAN zijn. Probleem is dat de bak zelf en het differentieel in het zelfde huis zitten....

Nou,dan heb je die ravage in mijn bak nog niet gezien.
Klinknagel kunnen best een ravage aanrichten!
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2006, 10:51
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nou,dan heb je die ravage in mijn bak nog niet gezien.
Klinknagel kunnen best een ravage aanrichten!


Tja, ik heb het zelf ook aan de hand gehad, en dat heeft geen 80000 km geduurd, dat was boem over....en de bak zelf was nog bruikbaar, het binnenwerk is dan ook omgezet naar een andere bak (omdat het diff huis kapot was geslagen), en werkt nu 3 jaar later nog steeds naar alle tevredenheid ...
Reply With Quote
  #12  
Old 08-08-2006, 11:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ik had de pech dat het lager van de pignonas er uitgelopen was en het tandwiel ervan ook beschadigd was
Reply With Quote
  #13  
Old 08-08-2006, 13:02
polcastrol's Avatar
polcastrol polcastrol is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 35
Default

bedankt voor de reacties....

Ik ga er gewoon mee blijven rijden en we zien wel hoe lang hij het uithoud
Reply With Quote
  #14  
Old 08-08-2006, 13:43
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Wink

Quote:
Originally Posted by polcastrol
bedankt voor de reacties....

Ik ga er gewoon mee blijven rijden en we zien wel hoe lang hij het uithoud



Gelijk heb je......het kan ook nog heel ergens anders vandaan komen, wat dat aangaat is een automotor een raar ding, je hoort soms geluiden op plaatsen terwijl de werkelijke bron heel ergens anders zit...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum