|
||||
|
||||
Technisch vraagje
[FONT=Arial Black]
ik had even een vraagje over de verlichting van mijn mk1 gti van 1983. Wij willen onze lampen nog wel eens vergeten uit te doen en daarom wil ik graag een zoemertje inbouwen. Maar omdat ik de golf nog maar net heb ben ik er nog niet zo bekend mee. daarom wil ik even vragen op welke kleur draad ik de licht reminder aan moet sluiten. Dan kan toch gewoon achter de licht schakelaar ? Nog even een vraagje over de klokjes die in de middenconsole kunnen. Ik heb inmiddels al 2 klokjes en nu was mijn vraag waar de temperatuurmeter voor is. zelf dacht ik olie temperatuur. Hoe kan ik deze klokken aansluiten op de motor zodat ik de gegevens kan aflezen. Ik heb een temperatuurmeter en een voltmeter. wat zouden jullie er nog bij in zetten ? Vacuum? Groeten Ronald. Alvast bedankt voor jullie reacties |
|
||||
|
||||
temperatuur sensor op je blok monteren he
Zelf zou ik er dan nog een oliedruk meter bij zetten...beweegt leuk en zegt je redelijk wat overde staat van je motor |
|
||||
|
||||
zit die er standaard niet op dan? Heb namelijk wel een mfa in mijn golf, daar geeft hij toch ook dit soort informatie op weer?
Is die temperatuur meter voor de olie dan? Quote:
|
|
|||
|
|||
Vacuum kan ook wel leuk idee zijn, voor de mileubewuste rijder !
|
|
||||
|
||||
Quote:
Pak je lichtschakelaar eruit. Pak een spanningszoeker. En ga even met de spaningszoeker in de draden prikken. Verstel ondertussen de schakelaar. Zodat je kunt zien wat de voedingsdraad is . Zoek daarna de draad van je deurschakelaar op (massa) en sluit daar de massadraad van het zoemertje op aan. En als je even je best doet en het goed aansluit gaat ie zoemen bij het openen van de deur ! |
|
||||
|
||||
dank je wel, zou morgen even kijken of het gaat lukken met het aansluiten,
grts ronald Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik heb vandaag even de temperatuurmeter aangesloten op het koelwater en de meter doet het. Ik neem aan dat deze meter voor de olie is en nou was mijn vraag waar die temperatuursensor voor de olie zit.
Grts Ronald |
|
|||
|
|||
zit op het olie filter huis
op de kop kant |