#1
|
|||
|
|||
gti lager?
is een mk1 gti af fabriek lager als andere mk1's???
heb in pretka gekeken, de veerpoten zijn volgens mij hetzelfde, echter de veren zijn wel andere, maar zijn die dan ook lager geweest? dacht eigenlijk dat het alleen bij mk2 was maar twijfel nu! Last edited by MellyVille : 28-03-2006 at 19:24. |
#2
|
||||
|
||||
misschien qua draagkracht en veer karakteristiek anders?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Schokbrekers waren volgens mij ook anders, tegenwoordig word nog maar een type geleverd.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
|||
|
|||
dan zou het toch ook in pretka moeten staan?
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat heeft het ook wel gestaan. Alleen delen die al lang niet meer te krijgen zijn staan er niet meer op. Volgens ETKA zitten er ook geen emblemen achterop de Golf 1. Ga maar eens onderdelen voor een Fridolin (Typ147) opzoeken, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
|||
|
|||
klopt ja, emblemen zijn er niet:P
maar de poten waren dus ook korter? is dus wel iets voor mensen die alleen met veren willen verlagen? nog nooit van gehoord eigenlijk... |
#7
|
||||
|
||||
Veerschotels van GTi zijn 20mm lager aan de poten gezet dan bij een gewone Golf 1. Leg maar eens een GTi veerpoot naast een normale. Zie je het wel .
En kijk maar eens in een verlagingboek. Bij de normale Golf staat bijv een nummer dat 40mm verlaagd. Dezelfde veren staan bij een GTi als 20mm verlaging.. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Grotendeels van de onderdelen van de Frido staan er nog wel in, maar de onderdeelnummers staan er gewoon niet meer bij... Dus niet meer leverbaar... |
#9
|
|||
|
|||
doppelwobber is hier ook vaag in...
in bodemvrijheid is de gti 125 - 117 = 8 mm lager... en de hoogte van de complete golf is 1395 (gti) t.o.v. 1410.... dus een gti carrosserie ligt 8 mm lager en komt 15 mm lager uit, dus de carrosserie is 7 mm kleiner ? off-factory topchop dus... doppel kan er ook wel eens langs zitten dus.... opvallend verder is de spoorbreedte voor en achter die toch 14 mm breder is, wss door andere wielen? en de breedte van de hele auto zou dan weer 20mm breder zijn... uh oke! |
#10
|
||||
|
||||
Dat de spoorbreedte anders is komt doordat de wielen die toegepast zijn 5,5Jx13'' zijn ipv 5Jx13'' of 4,5Jx13'' bij oudere modellen..
|
#11
|
||||
|
||||
Ik had het ook aan mijn pa gevraagd, die zei dat zijn beide mk1 gti's zo'n 20mm verlaagd waren standaard. Vandaar dit topic, we wisten niet wat er nu echt klopte. Maar zijn verhaal klopte dus idd. Zijn ori gti vering een beetje aan te komen?
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#12
|
||||
|
||||
Uittrekseltje uit de Vraagbaak !
Golf C 37 kW. Wielbasis: 2400mm Spoorbreedte voor: 1390mm '' '' achter: 1358mm Lengte: 3815mm Breedte: 1610mm Hoogte: 1410mm Golf GTI 1.6/1.8 inspuitmotor. Wielbasis: 2400mm Spoorbreedte voor: 1404mm '' '' achter: 1372mm Lengte: 3815mm Breedte: 1630mm Hoogte: 1395mm |
#13
|
|||
|
|||
dan heeft doppelwobber daar iig zijn info vandaan!
staat daar niks over bodemvrijheid? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
De veren van een 1100 en een GTi zijn precies hetzelfde. Alleen de veerpoten zijn anders. En als jij gewoon een imitatiesetje op de kop tikt, zijn dit dus de basic veerpoten. En die zijn dus hoger dan de GTi veerpoten. Ook zijn de schokbrekers gewoon hetzelfde... En idd, als je in Sletteka kijkt zul je zien dat het nummer van de veerpoot van een GTi en een normale Golf hetzelfde is. Of dit een wijziging in de loop der jaren is geweest, ik weet et niet? En over leveren van dat spul. Op me werk kan ik de schokbrekers en veren allemaal nieuw krijgen... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Nee staat er niet in, jammer ... |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dus om een auto te verlagen moet je gewoon de veerschotels een aantal mm lager aan de poot vastzetten Je hebt het over ETKA, zoek de voorwielophanging van de Golf 1 is op met een ficheapparaat, dan zul je zien pas de verschillende onderdelen van de voorwielophanging zien. Op de ETKA van nu is al teveel weggelaten omdat het allang vervallen onderdelen zijn. En dan doel ik niet op de plaatjes, die worden maar weinig aangepast.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Maar in weze zou je de veerschotel omlaag kunnen zetten jah. Neem dan gewoon een setje poten op voorraad, als je bij het verwijderen van de schotel die mollesteerd . En dan de schotel omlaag zetten. Achterste schokbrekers zou ik het niet doen. Daar kun je schokbrekers (bijv. Monroe) voor krijgen met verstelbare veerschotels . Beunen is mooi, ik weet et ! |
#18
|
||||
|
||||
De onderste veerschotel bedoel je dus.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#19
|
||||
|
||||
Ja daar doelde ik ook op
|