Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-03-2006, 19:11
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default gti lager?

is een mk1 gti af fabriek lager als andere mk1's???

heb in pretka gekeken, de veerpoten zijn volgens mij hetzelfde, echter de veren zijn wel andere, maar zijn die dan ook lager geweest?

dacht eigenlijk dat het alleen bij mk2 was maar twijfel nu!

Last edited by MellyVille : 28-03-2006 at 19:24.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2006, 19:14
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

misschien qua draagkracht en veer karakteristiek anders?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2006, 19:17
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
is een mk1 gti af fabriek lager als andere mk1's???

heb in etka gekeken, de veerpoten zijn volgens mij hetzelfde, echter de veren zijn wel andere, maar zijn die dan ook lager geweest?

dacht eigenlijk dat het alleen bij mk2 was maar twijfel nu!


Schokbrekers waren volgens mij ook anders, tegenwoordig word nog maar een type geleverd.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2006, 19:24
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

dan zou het toch ook in pretka moeten staan?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2006, 19:28
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
dan zou het toch ook in pretka moeten staan?


Dat heeft het ook wel gestaan. Alleen delen die al lang niet meer te krijgen zijn staan er niet meer op. Volgens ETKA zitten er ook geen emblemen achterop de Golf 1. Ga maar eens onderdelen voor een Fridolin (Typ147) opzoeken, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 28-03-2006, 19:35
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

klopt ja, emblemen zijn er niet:P

maar de poten waren dus ook korter? is dus wel iets voor mensen die alleen met veren willen verlagen? nog nooit van gehoord eigenlijk...
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2006, 19:39
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Veerschotels van GTi zijn 20mm lager aan de poten gezet dan bij een gewone Golf 1. Leg maar eens een GTi veerpoot naast een normale. Zie je het wel .
En kijk maar eens in een verlagingboek. Bij de normale Golf staat bijv een nummer dat 40mm verlaagd. Dezelfde veren staan bij een GTi als 20mm verlaging..
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #8  
Old 28-03-2006, 19:42
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ga maar eens onderdelen voor een Fridolin (Typ147) opzoeken, dan begrijp je wel wat ik bedoel.


Grotendeels van de onderdelen van de Frido staan er nog wel in, maar de onderdeelnummers staan er gewoon niet meer bij... Dus niet meer leverbaar...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #9  
Old 28-03-2006, 19:47
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

doppelwobber is hier ook vaag in...

in bodemvrijheid is de gti 125 - 117 = 8 mm lager...

en de hoogte van de complete golf is 1395 (gti) t.o.v. 1410.... dus een gti carrosserie ligt 8 mm lager en komt 15 mm lager uit, dus de carrosserie is 7 mm kleiner ? off-factory topchop dus... doppel kan er ook wel eens langs zitten dus....

opvallend verder is de spoorbreedte voor en achter die toch 14 mm breder is, wss door andere wielen?
en de breedte van de hele auto zou dan weer 20mm breder zijn... uh oke!
Reply With Quote
  #10  
Old 28-03-2006, 19:56
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Dat de spoorbreedte anders is komt doordat de wielen die toegepast zijn 5,5Jx13'' zijn ipv 5Jx13'' of 4,5Jx13'' bij oudere modellen..
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #11  
Old 28-03-2006, 19:59
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Ik had het ook aan mijn pa gevraagd, die zei dat zijn beide mk1 gti's zo'n 20mm verlaagd waren standaard. Vandaar dit topic, we wisten niet wat er nu echt klopte. Maar zijn verhaal klopte dus idd. Zijn ori gti vering een beetje aan te komen?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-03-2006, 20:02
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Uittrekseltje uit de Vraagbaak !

Golf C 37 kW.

Wielbasis: 2400mm
Spoorbreedte voor: 1390mm
'' '' achter: 1358mm
Lengte: 3815mm
Breedte: 1610mm
Hoogte: 1410mm

Golf GTI 1.6/1.8 inspuitmotor.

Wielbasis: 2400mm
Spoorbreedte voor: 1404mm
'' '' achter: 1372mm
Lengte: 3815mm
Breedte: 1630mm
Hoogte: 1395mm
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #13  
Old 28-03-2006, 20:03
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

dan heeft doppelwobber daar iig zijn info vandaan!

staat daar niks over bodemvrijheid?
Reply With Quote
  #14  
Old 28-03-2006, 20:08
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos
Ik had het ook aan mijn pa gevraagd, die zei dat zijn beide mk1 gti's zo'n 20mm verlaagd waren standaard. Vandaar dit topic, we wisten niet wat er nu echt klopte. Maar zijn verhaal klopte dus idd. Zijn ori gti vering een beetje aan te komen?



De veren van een 1100 en een GTi zijn precies hetzelfde. Alleen de veerpoten zijn anders. En als jij gewoon een imitatiesetje op de kop tikt, zijn dit dus de basic veerpoten. En die zijn dus hoger dan de GTi veerpoten. Ook zijn de schokbrekers gewoon hetzelfde...

En idd, als je in Sletteka kijkt zul je zien dat het nummer van de veerpoot van een GTi en een normale Golf hetzelfde is. Of dit een wijziging in de loop der jaren is geweest, ik weet et niet?

En over leveren van dat spul. Op me werk kan ik de schokbrekers en veren allemaal nieuw krijgen...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #15  
Old 28-03-2006, 20:10
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
dan heeft doppelwobber daar iig zijn info vandaan!

staat daar niks over bodemvrijheid?


Nee staat er niet in, jammer ...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #16  
Old 28-03-2006, 23:52
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Veerschotels van GTi zijn 20mm lager aan de poten gezet dan bij een gewone Golf 1. Leg maar eens een GTi veerpoot naast een normale. Zie je het wel


Dus om een auto te verlagen moet je gewoon de veerschotels een aantal mm lager aan de poot vastzetten

Je hebt het over ETKA, zoek de voorwielophanging van de Golf 1 is op met een ficheapparaat, dan zul je zien pas de verschillende onderdelen van de voorwielophanging zien. Op de ETKA van nu is al teveel weggelaten omdat het allang vervallen onderdelen zijn.

En dan doel ik niet op de plaatjes, die worden maar weinig aangepast.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #17  
Old 29-03-2006, 17:13
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dus om een auto te verlagen moet je gewoon de veerschotels een aantal mm lager aan de poot vastzetten

Je hebt het over ETKA, zoek de voorwielophanging van de Golf 1 is op met een ficheapparaat, dan zul je zien pas de verschillende onderdelen van de voorwielophanging zien. Op de ETKA van nu is al teveel weggelaten omdat het allang vervallen onderdelen zijn.

En dan doel ik niet op de plaatjes, die worden maar weinig aangepast.


Maar in weze zou je de veerschotel omlaag kunnen zetten jah. Neem dan gewoon een setje poten op voorraad, als je bij het verwijderen van de schotel die mollesteerd . En dan de schotel omlaag zetten. Achterste schokbrekers zou ik het niet doen. Daar kun je schokbrekers (bijv. Monroe) voor krijgen met verstelbare veerschotels .

Beunen is mooi, ik weet et !
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #18  
Old 29-03-2006, 17:18
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

De onderste veerschotel bedoel je dus.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #19  
Old 29-03-2006, 17:36
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Ja daar doelde ik ook op
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum