#1
|
|||
|
|||
Motor Heet, Verwarming na een tijdje Koude lucht....
Ik zit met het probleem dat mijn VW Golf II 1.6 Diesel zijn verwarming na een tijdje warme lucht te hebben gegeven koude lucht blaast, waarbij de motor themperatuur over het middelste streepje heen komt en niet veel verder gaat.
Laatst hebben ze bij de garage de waterpomp met thermostaat vervangen en sinds dien is dit het geval. Ik begrijp niet hoe het komt de ventilator slaat ook niet meer aan.. Zou het kunnen zijn dat het (NIEUWE) thermostaat dicht blijft zitten waardoor het dus overdruk krijgt en het water eruit gooit? Onderste slang van de radiator word wel een beetje warm. Lucht in de systeem heb ik ook al aan gedacht geprobeert eruit te halen maar dat zal dan ook geen succes zijn geweest. Wie kan mij meer vertellen over mijn probleem en als het dus aan lucht ligt hoe kan ik het ontluchten en zo niet wat kan ik dan doen? Vriendelijke Groeten, Golfrijder |
#2
|
||||
|
||||
zou best es kunnen dat ze ergens nog een stekkertje vergeten zijn aan te sluiten of misschien verkeerd om aangesloten hebben.
Heb je je fan al getest op werking? dit kan je doen door de 2-polige stekker van je radiateur af te halen en de beide polen door te verbinden met een draadje of paperclip oid. Mocht de fan dan niet aanslaan moet je die sensor dus vervangen. Wat betreft het warme lucht verhaal zou ik zoiets in eerste instantie bij je kachelradiateur zoeken...die dingen gaan nog wel es stuk bij de oudere golfjes/jetta's
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
||||
|
||||
als het goed is heb je ook 2 kleppen in je kachelslangen(in de motorruimte) zitten net voordat ze je schutbord binnen gaan, 1 in de toevoer en 1 in de retour. als de klep in de toevoer niet goed is gooit die na een tijdje de klep dicht en circuleert hij via de retour. de 2 kleppen zitten doormiddel van een slang aan elkaar doorverbonden.
Ik praat uit ervaring, hebt dit met de auto van mijn vriendin ook gehad. 2 klepjes van de sloop erop en probleem was over |
#4
|
||||
|
||||
Ja ik heb hetzelfde probleem, zal even zeggen wat het bij mij was. Na 10 minuten gaat de thermostaat open en gaat de grote koelwaterstroom via de radiator lopen en is er te weinig druk voor de verwarming. Nu zit er voor het schutbord in de aanvoer en afvoer slang 2 soort van kleppen, de ene van alluminium die met elkaar via een bypass slangetje zijn verbonden. Die unit van alluminium was bij mij kapot. Je kan ook gewoon die bypass dicht houden, werkt ook prima.
|
#5
|
||||
|
||||
Sprak laatst eens met een ANWB'er en die vertelde mij nog dat tot voorkort je gewoon met je golfje naar een vw dealer kon gaan en ze hem daar dan ter plekke vervangden omdat dit een fout van volkswagen was.
|
#6
|
|||
|
|||
heb het ook gehad bij de auto van de vrouw
RVS pijpje er tussen en het was opgelost nadien bij een sloper die ik had het weer terug gezet[van de sloper] |
#7
|
|||
|
|||
Ja maar mijn motor tempratuur blijft hetzelfde.. Dat vind ik vreemd en mijn water word ook minder volgens mij.. (KOKEN?) Als ik de motor uit zet en weer start dan doet hij het weer wel vreemd.. Ik zal het toch eens proberen wat je zei bedankt voor je reactie..
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
en dan toch goed ontluchten bovenste radiateurslang los en in de onderste knijpen tot het er boven uit komtzonder alteveel lucht |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Moet de motor dan lopen en hoe moet de instellingen verder zijn? Moet de verwarming dan ook op heet staan en moet de ventilator aan staan? Mijn radiator-ventilatorslaat ook niet aan.... Hoe moet dit verder? Groeten... |