Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2006, 18:19
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default Motor Heet, Verwarming na een tijdje Koude lucht....

Ik zit met het probleem dat mijn VW Golf II 1.6 Diesel zijn verwarming na een tijdje warme lucht te hebben gegeven koude lucht blaast, waarbij de motor themperatuur over het middelste streepje heen komt en niet veel verder gaat.

Laatst hebben ze bij de garage de waterpomp met thermostaat vervangen en sinds dien is dit het geval. Ik begrijp niet hoe het komt de ventilator slaat ook niet meer aan.. Zou het kunnen zijn dat het (NIEUWE) thermostaat dicht blijft zitten waardoor het dus overdruk krijgt en het water eruit gooit? Onderste slang van de radiator word wel een beetje warm. Lucht in de systeem heb ik ook al aan gedacht geprobeert eruit te halen maar dat zal dan ook geen succes zijn geweest.

Wie kan mij meer vertellen over mijn probleem en als het dus aan lucht ligt hoe kan ik het ontluchten en zo niet wat kan ik dan doen?

Vriendelijke Groeten,

Golfrijder
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2006, 18:27
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

zou best es kunnen dat ze ergens nog een stekkertje vergeten zijn aan te sluiten of misschien verkeerd om aangesloten hebben.

Heb je je fan al getest op werking? dit kan je doen door de 2-polige stekker van je radiateur af te halen en de beide polen door te verbinden met een draadje of paperclip oid.

Mocht de fan dan niet aanslaan moet je die sensor dus vervangen.

Wat betreft het warme lucht verhaal zou ik zoiets in eerste instantie bij je kachelradiateur zoeken...die dingen gaan nog wel es stuk bij de oudere golfjes/jetta's
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #3  
Old 20-03-2006, 18:33
eddie's Avatar
eddie eddie is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 125
Default

als het goed is heb je ook 2 kleppen in je kachelslangen(in de motorruimte) zitten net voordat ze je schutbord binnen gaan, 1 in de toevoer en 1 in de retour. als de klep in de toevoer niet goed is gooit die na een tijdje de klep dicht en circuleert hij via de retour. de 2 kleppen zitten doormiddel van een slang aan elkaar doorverbonden.

Ik praat uit ervaring, hebt dit met de auto van mijn vriendin ook gehad.
2 klepjes van de sloop erop en probleem was over
Reply With Quote
  #4  
Old 20-03-2006, 18:42
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Ja ik heb hetzelfde probleem, zal even zeggen wat het bij mij was. Na 10 minuten gaat de thermostaat open en gaat de grote koelwaterstroom via de radiator lopen en is er te weinig druk voor de verwarming. Nu zit er voor het schutbord in de aanvoer en afvoer slang 2 soort van kleppen, de ene van alluminium die met elkaar via een bypass slangetje zijn verbonden. Die unit van alluminium was bij mij kapot. Je kan ook gewoon die bypass dicht houden, werkt ook prima.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-03-2006, 18:44
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Sprak laatst eens met een ANWB'er en die vertelde mij nog dat tot voorkort je gewoon met je golfje naar een vw dealer kon gaan en ze hem daar dan ter plekke vervangden omdat dit een fout van volkswagen was.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-03-2006, 22:21
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

heb het ook gehad bij de auto van de vrouw
RVS pijpje er tussen en het was opgelost
nadien bij een sloper die ik had het weer terug gezet[van de sloper]
Reply With Quote
  #7  
Old 23-03-2006, 20:06
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Ja maar mijn motor tempratuur blijft hetzelfde.. Dat vind ik vreemd en mijn water word ook minder volgens mij.. (KOKEN?) Als ik de motor uit zet en weer start dan doet hij het weer wel vreemd.. Ik zal het toch eens proberen wat je zei bedankt voor je reactie..
Reply With Quote
  #8  
Old 23-03-2006, 21:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by VWGolf1.6D
Ja maar mijn motor tempratuur blijft hetzelfde.. Dat vind ik vreemd en mijn water word ook minder volgens mij.. (KOKEN?) Als ik de motor uit zet en weer start dan doet hij het weer wel vreemd.. Ik zal het toch eens proberen wat je zei bedankt voor je reactie..

en dan toch goed ontluchten
bovenste radiateurslang los en in de onderste knijpen tot het er boven uit komtzonder alteveel lucht
Reply With Quote
  #9  
Old 26-03-2006, 19:27
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
en dan toch goed ontluchten
bovenste radiateurslang los en in de onderste knijpen tot het er boven uit komtzonder alteveel lucht


Moet de motor dan lopen en hoe moet de instellingen verder zijn? Moet de verwarming dan ook op heet staan en moet de ventilator aan staan? Mijn radiator-ventilatorslaat ook niet aan.... Hoe moet dit verder?

Groeten...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum