|
||||
|
||||
Ipod Classic op een versterker aansluiten.
In de Audi wil ik eigenlijk een oude originele radio laten zitten en via een docking station mijn Ipod (classic) aansluiten.
Ik wil hier rechtstreeks de versterker op aansluiten, of via een equalizer. Heeft iemand hier ervaring mee?
|
||||
|
||||
geen ervaring mee, maar zie niet in waarom het niet zou kunnen.
Gewoon mini-jack naar tulp |
|
||||
|
||||
Ja en nee.
Versterker is 4-kanaals. Ipod niet. Kan ik ze splitten?
|
||||
|
||||
filter je hoog en laag op de versterker af? Dan ja, met 2 RCA splitters
|
|
||||
|
||||
Ik kan inderdaad op de versterker hoog en laag filteren.
|
||||
|
||||
Dit topic is al weer een aantal maanden oud zie ik.
Nu vroeg ik me eigen af of er iemand is die het al daadwerkelijk werkend gekregen heeft en of de kwaliteit ook daadwerkelijk een beetje te doen is. Zit namelijk zelf met het zelfde ... Heb in me kever een oude radio en wou die dan ook gewoon netjes laten zitten. Echter een beetje muziek zou ik zeker wel kunnen apprecieren. Nu ben ik doordat in me vorige 2 auto's standaard een redelijke audio installatie had al weer geruime tijd uit het ice gebeuren zeg maar en weet dan ook niet helemaal meer precies wat er tegenwoordig allemaal tot de mogelijkheden behoort. Euhm , nu word in beginpost gesproken over de ipod in een dockingstation te zetten en die dan vervolgens weer aan te sluiten op een versterker. Dit is eigenlijk weer net meer dan het geen ik wil. (Tenzij die dockingstation een must is voor het een of ander??) Ik zou het namelijk graag zo zien dat mijn ipod rechtstreeks via een verloop stekkertje (minijack naar tulp) naar de versterker gaat. Dit zodat ik de minijack in me dashboardkastje uit kan laten komen simpelweg de ipod eraan kan pluggen en kan gaan met de handel(4 speakers en 2 woofers). Nu weet ik wel niet of dit dus mogelijk is. En vandaar dan ook mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft , of het een beetje naar behoren werkt en natuurlijk of de kwaliteit een beetje te doen is ? bvd. Last edited by VWB : 04-12-2010 at 17:45. |
|
||||
|
||||
mini-jack in je I-pod, de tulpen aan de andere kant van de kabel in de input van de versterker, waar normaal de tulpen van je radio in gaan.
Versterker op de normale manier aansluiten, speakers (evt woofer) erop en klaar.
|
||||
|
||||
Ik heb dit geprobeerd, maar je erg opletten op het volume van de Ipod.
Ik heb heb nu via mijn Kenwood aangesloten en dit werkt perfect.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kun je oplossen door een ipod dock connector-> mini jack kabel te gebruiken, dan kun je m wel direct aansluiten en zit je niet meer met t volume |
|
||||
|
||||
Ik heb hem nu met een orginele Kenwood kabel op de unit aangesloten. Aleen de bediening via de radio werkt niet heel fijn.