#1
|
||||
|
||||
Remprobleem
Hoi,
Afgelopen weekend heb ik de remmen van m'n Jetta gemonteerd en ontlucht. Als ik nu het rempedaal intrap, gaat ie steeds dieper tot pedle-to-the-medle.. Remmen doet ie wel wat, maar niet geweldig. Een monteur bij de garage waar ik bezig was zei/dacht dat het die trommel was waar de hoofdremcylinder aan zat gaar/lek is. Als je het rempedaal indruk, hoor je ook een zuigend geluid ofzo. Kan iemand bevestigen wat dit is? En als het die trommel is, heeft iemand die nog een voor een leuk prijsje Alvast bedankt!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
||||
|
||||
Het zal hem ws. niet in de trommel zelf zitten, maar in de remcilinder die erin zit.
Deze willen nog wel eens gaan lekken in de loop van de tijd.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#3
|
||||
|
||||
Dus ff alles eraf beunen en reviseren? Of ff op zoek naar een 2e hands? Weet niet wat er allemaal vernieuwd moet/kan worden bij het reviseren van die dingen en wat dat kost
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
||||
|
||||
ff nieuw remcilindertje erin zetten en alles netjes schoonmaken. Kun je zelf ook
Remcilindertje kost net niks. Ik heb ze pas vervangen en was 13 euro per stuk kwijt. Zou ik ze trouwens meteen even aan allebei de kanten vervangen. |
#5
|
||||
|
||||
Golf 1gts; het gaat over de hoofdremcilinder he Achter bij de trommels zijn goed. Zit nog wel te denken om die toch nog te vervangen aangezien ik remmen wel belangrijk vind
Heeft iemand een explode van de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger? Ik heb namelijk geen idee hoe dat ding werkt en in elkaar zit, en wat er dus te vervangen valt..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
||||
|
||||
volgens mij is dit hem:
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#7
|
||||
|
||||
Sorry goos verkeerd gelezen
|
#8
|
||||
|
||||
naar de sloop gaan en een andere ophalen...
nieuw zijn ze zeer prijzig en reviseren is meestal tevergeefs omdat er al teveel groeven in de wanden zitten. op de sloop kosten ze niet veel.. ff een voorbeeldje mee, ze zitten in polo, rocco, audi's enz. gewoon ff zoeken tot je de juiste hebt.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#9
|
||||
|
||||
Thnx voor de info matheo =)
Berendd moet ik op de sloop voor een hoofdremcilinder kijken of zo'n koektrommel wat doet dat ding precies (is toch de rembekrachtiger?) en is die ook te reviseren en wat kan aan dat ding kapot??? Rechts op de foto Zoals je ziet verkeerd dat ding in nieuwstaat..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Go0s-Golf : 20-03-2006 at 14:51. |
#10
|
||||
|
||||
aan zoon ding kan niet zoveel kapot, lekker laten zitten dus.
2 boutjes tegen die koektrommel eruit en de leidingen eraf... eerst ff goed in de IMAL weken anders zal je het denk ik niet los krijgen en ook nog nieuwe leidingen moeten en das zonde. dan het cylindertje eraf halen en die meenemen naar de sloop als referentie.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#11
|
||||
|
||||
Oke thnx. Leidingen eraf is geen probleem, ze zitter en namelijk net weer (nieuwe) op.
Vanavond ga ik hem er dan ff afhalen en zo snel mogelijk naar de sloop Bedankt! Weet op het moment genoeg
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#12
|
||||
|
||||
op de sloop ff kijken als je er 1 hebt gevonden.
als hij er nog in zit en de leidingen zitten er nog aan, kan je het pedaal ff testen of deze nog hard is. meestal zijn de leidingen echter afgeknipt en dan is het afwachten. best kan je er dan 1 hebben die er nog niet al te lang ligt of waar nog wat vloeistof in zit. op ebay zijn ze nieuw ook wel te vinden voor een redelijke prijs, bij de automat. handel kom je op 100-120 E uit denk ik dus dat lijkt me geen optie.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
||||
|
||||
Hmm 100/120 euri is (nog) geen optie. Ben ook een beetje links en rechts aan het kijken naar een sloop carroserie omdat ik nog wat _goed_ plaatwerk nodig heb. Misschien dat er dan gelijk nog iets van de remmen bij zit..
Morgenvroeg ga ik langs de sloop in den bosch.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#14
|
|||
|
|||
mijn neef werkt bij de brezan en met een beetje korting kostte die hoofdremcilinder mij 60 a 70 euro.ik vind een 2e handse geen optie.stel dat je na al dat werk hem er weer op heb zitten en hij is na 2 maanden weer na de klote,dan baal je stevig.
dus gewoon een nieuwe,is mijn advies |
#15
|
||||
|
||||
Gisteravond nog ff wat bezig geweest, maar ik denk dat het een nieuwe hoofdremcilinder wordt. Als ik een paar keer pomp en dan induw, zakt ie gewoon weer terug.. Na m'n werk ff een nieuwe bestellen dan maar. Ga niet bezuinigen op remmen iig
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |